أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۶۳۷۹۸
زمان انتشار: ۱۵:۰۳     ۰۴ آذر ۱۳۹۸
عضو فراکسیون امید مجلس گفت: قطعا صف مردم ناراضی و معترض از صف اشراری که به غارت و آتش زدن امول عمومی وجریحه دار کردن احساسات عمومی دست می زنند، جدا است.
به گزارش پایگاه 598، سیده فاطمه حسینی نماینده تهران در جلسه علنی امروز (دوشنبه) پارلمان در تذکری شفاهی گفت: تذکر نخست من به دولت این است که 6 سال فرصت سوزی را در اجرای قانون برنامه برای افزایش تدریجی قیمت حامل های انرژی را با سیاست ناگهانی افزایش قیمت بنزین بدون آماده سازی افکار عمومی وشفاف سازی به اجرا درآورد تا هزینه گزافی را رقم بزند.

وی به وزیر صمت تذکر داد و گفت: تاکید می‌کنم در ضرورت نظارت فعال و اتخاذ تدابیر لازم برای تنظیم بازار کالاهای اساسی با توجه به اصل فراوانی، اما چنین اقدامی بدون سامانه یکپارچه ممکن نیست و مع الاسف این سامانه ایجادنشده است، در این میان توجه جدی دولت باید  به استقرار و کوشش جامع و کامل به وضعیت معیشتی مردم و  هدفگذاری آن باید به سمت کودکان باشد.

حسینی ادامه داد: مطالعات دانشگاهی انجام شده وضعیت نامطلوب امنیت غذایی در برخی شهرها و روستاها را نشان می دهد ؛ وضعیتی که سلامت کودکان را به طور جدی به خطر می اندازد.

وی به رییس جمهور تذکر داد و گفت: بر اساس اصل 113 قانون اساسی مسئولیت اجرای قانون اساسی را بر عهده دارید، چرا برای اجرای اصل 27 قانون اساسی که بر تشکیل اجتماعات بدون حمل سلاح تاکید دارد، اقدامی نکرده اید، قطعا صف مردم ناراضی و معترض از صف اشراری که به غارت و آتش زدن  امول عمومی وجریحه دار کردن احساسات عمومی دست می زنند جدا است.

وی گفت: شرایط برای اعتراض مسالمت آمیز از سوی دولت باید فراهم می شد، توجه جدی به ایجاد فضای امن و آزاد در دانشگاه‌ها برای ابراز عقاید و حمایت از کرسی های آزاد اندیشی حیاتی است؛  فضا گفتمان و بحث در دانشگاه ها را برای تشکل های دانشجویی فراهم سازید و به این ظرفیت توجه جدی داشته باشید.

حسینی خطاب به پزشکیان که ریاست جلسه علنی را بر عهده داشت، گفت: از هیات رییسه درخواست می کنم که گزارش کمیسیون شوراها درباره طرح آزادی اجتماعات را هر چه سریع تر در دستور مجلس قرار دهید.

منبع:فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۲
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها