يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۶۳۸۰۰
زمان انتشار: ۱۵:۰۴     ۰۴ آذر ۱۳۹۸
درحالی که اردکانیان پشت تریبون قرار دارد و در حال پاسخ‌گویی به سوالات است، تنها چند نماینده روی صندلی‌های خود قرار دارند و اگر خوب دقت کنیم می‌بینیم از ۲۷ صندلی‌ که در تصویر به چشم می‌خورد، پنج نفر روی صندلی خود نشسته‌اند.
به گزارش پایگاه 598، روز گذشته عکسی از جلسه هفته پیش مجلس منتشر شد که نمایی تلخ و عجیب و غریب از نهاد قانون گذاری و نظارت کشور را به تصویر کشیده است.


در این تصویر وزیر نیرو که  هفته گذشته برای پاسخ به سوالات نمایندگان به مجلس فراخوانده شده بود، درحال صحبت است اما نمایندگانی که در این نما دیده می شوند، متاسفانه به او توجهی ندارند تاجایی که خبرآنلاین دراین باره نوشت: این عکس «حکایت از آن دارد که گوش شنوایی برای پاسخ های وزیر وجود نداشته است.»

درحالی که اردکانیان پشت تریبون قرار دارد و در حال پاسخ‌گویی به سوالات است، تنها چند نماینده روی صندلی‌های خود قرار دارند و اگر خوب دقت کنیم می‌بینیم از ۲۷ صندلی‌ که در تصویر به چشم می‌خورد، پنج نفر روی صندلی خود نشسته‌اند؛ حالا بماند که از همین تعداد تقریبا هیچ کدام گوش شنوایی برای سوالات وزیر ندارندو موبایل به دست در حال گفت و گو یا توجه به صفحه گوشی های خود هستند.

نکته جالب این جاست که  از ۱۴ نماینده‌ای که در این تصویر دیده می شوند، پنج نفر آن ها مشغول صحبت‌های تلفنی خود هستند. بقیه هم با این که روی صندلی خود نشسته‌اند دل و دماغی برای گوش دادن به حرف وزیر ندارند و گعده چند نماینده دیگر آن قدر داغ به نظر می‌رسد که گویا هیچ صحبتی مهم تر از آن وجود نداشته است! پیشتر در یک مقاله با عنوان «کند وکاو در چالش های ساختاری و رفتاری مجلس شورای اسلامی» آمده بود که «اکثریت قابل توجهی از جلسات مجلس با حداقل ممکن-یعنی عددی میان 180 تا 200 نفر- تشکیل می شود...در طول مدت جلسات رسمی مجلس، به ویژه جلسات علنی، با دیدی خوش بینانه می توان گفت که حدود نیمی از نمایندگان به مباحث و سخنرانی ها گوش نمی دهند و پیگیر مسائل مطرح شده در جلسه نیستند. متاسفانه برخی از آنان مشغول روزنامه خواندن، مکالمه های دونفره غیر مرتبط و از این قبیل فعالیت ها هستند.»

منبع: خراسان
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها