يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۶۳۸۰۲
زمان انتشار: ۱۵:۰۵     ۰۴ آذر ۱۳۹۸
با ادای شهادت ۱۲ شاهد علیه ترامپ، تحقیقات استیضاح رئیس‌جمهور آمریکا پایان یافته و این پرونده به زودی به مرحله بعد می‌رود.
به گزارش پایگاه 598، با برگزاری هفت جلسه استماع و شهادت ۱۲ شاهد، مرحله نخست روند رسمی استیضاح «دونالد ترامپ» هفته گذشته به پایان رسید، مسئله‌ای که اختلافات گسترده‌ای را در حاکمیت آمریکا دامن زده است. دیروز «سوزان رایس» مشاور امنیت ملی در دولت سابق آمریکا، با هشدار نسبت به اختلافات داخلی، آن را مهم‌ترین تهدید برای امنیت ملی آمریکا عنوان کرد.

پایگاه آمریکایی «آکسیوس» طی گزارشی درخصوص گام بعدی روند استیضاح، به نقل از دو منبع مطلع نوشته است که کارکنان کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان در حال تدوین گزارشی هستند که قرار است ظرف هفته‌های آتی به کمیته قضایی تحویل داده شود. گزارش فوق استدلال‌های این کمیته برای استیضاح را تشریح می‌کند و ضمنا، توصیه‌های کمیته برای نحوه ادامه روند را نیز شرح خواهد داد. هنوز زمان انتشار این گزارش مشخص نیست، اما به گفته اعضای دموکرات کنگره، انتظار می‌رود این گزارش‌اندکی بعد از تعطیلات عید شکرگزاری، که هفته آینده به پایان می‌رسد، به کمیته قضایی منتقل شود.

اکسیوس می‌افزاید که دستیاران حزب جمهوری‌خواه می‌گویند این حزب هم در حال تدوین گزارش خود است و پس از آنکه دموکرات‌ها گزارش خود را منتشر کنند، گزارش جمهوری‌خواهان هم منتشر می‌شود.

برخی از اعضای دموکرات کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا مایلند که حتی بعد از انتقال روند تحقیقات به کمیته قضایی، تحقیقات در مورد رئیس‌جمهور از جمله در ارتباط با اوکراین و دیگر موارد، ادامه یابد. این گزارش می‌افزاید، یکی از دستیاران سران حزب دموکرات در مورد زمانبندی مرحله بعد می‌گوید: «هنوز در مورد گام‌های بعدی تصمیمی گرفته نشده است. اما این بحث‌ها ظرف چند روز آینده انجام می‌شود.»به گفته وی، انتظار می‌رود که کمیته قضایی به ریاست «جری ندلر» دست‌کم یک جلسه استماع با هدف تشریح شواهد جرایم ترامپ برگزار کند.  بنا بر این گزارش، سران حزب دموکرات انتظار دارند که تکلیف روند استیضاح در مجلس نمایندگان تا پایان سال جاری میلادی به اتمام برسد، با این حال، آنها از تعیین زمان بندی قطعی پرهیز دارند، چراکه احتمال می‌دهند شاید برخی از نزدیکترین افراد به ترامپ از جمله «جان بولتون» مشاور سابق امنیت ملی آمریکا، حاضر به همکاری با روند استیضاح شوند و برای ادای شهادت در مجلس حضور یابند.

بر اساس قوانین آمریکا، بعد از پایان روند تحقیقات در کمیته‌های مجلس نمایندگان، طرح استیضاح به صحن اصلی رفته و به رأی گذاشته می‌شود. با توجه به اکثریت دموکرات مجلس نمایندگان، انتظار می‌رود که این طرح در مجلس تصویب شود. مشکل اصلی دموکرات‌ها در مرحله بعد، «دادگاهی» است که باید در سنا برگزار شود. برکناری ترامپ در سنا، مستلزم رأی مثبت دو سوم اعضای این مجلس است. با این حال، حضور اکثریت جمهوری‌خواه در سنا، موافقت این مجلس با برکناری رئیس‌جمهور را به امری تقریبا بعید بدل کرده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها