يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۶۳۸۱۷
زمان انتشار: ۰۹:۵۴     ۰۵ آذر ۱۳۹۸
این زیردریایی به موشک‌های کروز مجهز است که بردی حدود یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر دارند و پیشرفته ترین موشک های هدایت شونده روسیه به حساب می‌آیند.

به گزارش پایگاه 598، ایرنا به نقل از وزارت دفاع روسیه نوشت: روسیه یشرفته‌ترین زیردریایی دیزلی برقی خود به نام پتروپاولوفسک کامچاتسکی را به آب انداخت که به دلیل بی‌ صدا بودن امکان شناسایی آن بسیار دشوار است.

این زیردریایی به موشک‌های کروز مجهز است که بردی حدود یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر دارند و پیشرفته ترین موشک های هدایت شونده روسیه به حساب می‌آیند.

روسیه در سال‌های اخیر چند فروند زیردریایی برقی دیزلی از نوع طرح وارشاویانکا به آب انداخته که به ناوگان‌های این کشور در دریای بالتیک و سیاه داده شده است.

زیردریایی‌هایی از نوع وارشاویانکا در زیر آب ۱۷ گره دریایی و در سطح آب ۲۰ گره دریایی سرعت دارند و دارای ۵۰ خدمه هستند و می‌توانند ۴۵ روز زیر آب بمانند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها