يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۶۳۸۳۱
زمان انتشار: ۱۲:۱۹     ۰۵ آذر ۱۳۹۸
شهردار تهران از مردم پایتخت به دلیل شلوغی مترو و اتوبوس عذرخواهی کرد.
به گزارش پایگاه 598، پیروز حناچی شهردار تهران در حاشیه افتتاح 17 پروژه عمرانی، ترافیکی، مشارکتی و اجتماعی در منطقه 17 تهران اظهار داشت: پیرو افتتاح‌های قبلی در این محدوده امروز استخر ویژه آقایان به اسم آدم افتتاح شد که پیش از این استخری برای بانوان با عنوان حوا راه‌اندازی شده بود. این منطقه بسیار پرتراکم بوده و ارائه خدمات و بهبود دسترسی‌ها در الویت‌مان قرار دارد.

وی افزود: تلاش می‌کنیم که با کمترین قیمت ممکن خدمات را در اختیار مردم قرار دهیم که در پروژه‌های افتتاحیه امروز دسترسی محلی در یکی از مناطق بهبود می‌یابد و هوشمندسازی معابر اصلی نیز انجام خواهد گرفت. همچنین تملک پلاک‌هایی که خدمات عمومی ایجاد می‌کنند صورت می‌گیرد و همه این اقدامات امروز که سه‌شنبه‌ای بدون خودرو است مدنظر قرار دارد.

* خسارت اغتشاشات به شهرداری

شهردار تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه خسارت اغتشاشات به زیرمجموعه‌های شهرداری و تجهیزات آن چقدر بوده است گفت:‌این خسارات در مناطق 22‌گانه تهران چندان زیاد نبوده و گستردگی نداشت تنها چند خودرو و اتوبوس بی‌.آر‌.تی دچار آسیب شد و مقداری یکی از نواحی شهرداری دچار خسارت شد.

* لزومی ندارد برکناری‌ها با سر و صدا انجام شود

حناچی در مورد اینکه چند روز پیش رئیس شورای شهر تهران اعلام کرده بود که شهرداری اسامی خاطیان برف‌روبی در هفته گذشته را اعلام نکرده است، خاطرنشان کرد: گزارشات مربوطه انجام گرفته و بدون سر و صدا برکناری انجام شد. لزومی ندارد که داد بزنیم و این مسئله پیامش برای همه کسانی که مسئولیت دارند کافی بود.

* رایزنی با شرکت‌های دانش‌بنیان جهت تولید فیلتر دوده

شهردار تهران درباره آلودگی هوا و موضوع فیلتر دوده بیان داشت:‌فیلتر دوده در بعضی اتوبوس‌های شهر در حال نصب است و از شرکت‌های دانش‌بنیان درخواست کرده‌ایم که اقدامات لازم را جهت ساخت داخلی این فیلترها انجام دهند که نیازی به واردات آن از خارج نباشد.

وی گفت: هر ساله در ماه آذر و دی آلودگی هوا به دلیل اینورزن یا وارونگی دما تشدید می‌شود و زمانی که این آلودگی به سطح زمین می‌آید دردسرساز است که مدتی پیش اشاره کردم باید باد و باران بوزد که برخی آن را به مزاح گرفتند.

شهردار تهران تصریح کرد:‌در موقع آلودگی هوا باید به موضوع کنترل وسایل نقلیه آلوده‌کننده توجه داشت که ما نیز با همکاری پلیس اقداماتی را انجام دادیم و هفته پیش وسایل حمل و نقل سنگین در شهر تردد آنها با محدودیت همراه شد.

*عذرخواهی حناچی از شهروندان تهرانی

وی تأکید کرد: استفاده بیشتر از حمل و نقل عمومی و کمتر استفاده شدن خودروهای شخصی در کنترل آلودگی مؤثر است و من به دلیل شلوغی مترو و اتوبوس به ویژه در ساعات پیک که 7، 8 صبح است از مردم عذرخواهی می‌کنم.

وی بیان داشت: از دولت خواسته‌ایم که خط اعتباری جدیدی برای تأمین واگن‌های مترو در نظر گیرد و اگر واگن‌ها به صورت سی‌بی‌یو به کشور آید سریع‌تر می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد و بر همین اساس اگر خط اعتبار تأمین شود 200 واگن به مترو افزوده خواهد شد.

وی  با اشاره به اینکه جریان هوا و بارندگی در کاهش آلودگی هوا مؤثر است، گفت: تلاش می‌کنیم شرایط سخت را با همکاری مردم و مدیریت حمل و نقل انجام دهیم.

* نظر شهردار در مورد مسکن ملی

شهردار تهران در مورد طرح مسکن ملی گفت: تلاش شده در این زمینه با تشویق بخش خصوصی مسکن‌هایی برای زوج‌های جوان و کسانی که قصد تشکیل زندگی مشترک دارند اختصاص یابد. در شهرداری علاقه نداریم که خودمان این مسکن‌ها را بسازیم ولی پیشنهادهایمان را به دولت ارائه کرده‌ایم.البته این پیشنهادات در کمیسیون‌های دولت مورد بررسی قرار می‌گیرد و به اصطلاح  چکش می‌خورند ان‌شاءالله جزئیات آن بعدا اعلام خواهد شد.

وی در مورد اینکه این مسکن‌ها با چه متراژی ارائه می‌شوند، گفت:‌به طور کلی شیوه طراحی حائز اهمیت است چرا که این شیوه می‌تواند واحد کوچک را فاخر کند. لایحه‌ای در این زمینه آماده شده و برای دولت ارسال می‌کنیم.

*کاهش ساعت طرح ترافیک تأثیری در کاهش آلودگی ندارد

شهردار تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه پلیس درخواست یک ساعت کاهش طرح ترافیک را در پایتخت داشت و شهرداری علیرغم مخالفت سرانجام با این موضوع موافقت کرد و علت این مسأله چه بوده گفت: این بحث‌ها کارشناسی است و از شما خبرنگاران درخواست دارم این موضوعات را در مطبوعات نیاورید به نامه پلیس پاسخ کارشناسی داده شده و فکر نمی‌کنم نیازی به انتشار آن باشد.

وی گفت: بحث‌های کارشناسی بحث دو دو تا چهار تا است و بحث دو دو تا هیچ وقت پنج یا شش نمی‌دهد همچنین نمودارها نشان می‌دهد با کاهش ساعت طرح ترافیک به لحاظ حجم ترافیک و کاهش آلودگی تغییری رخ نمی‌دهد. لذا با این مسأله موافقت شد. از رسانه‌ها هم می‌خواهم کمک کنند اقدامات در فضای کارشناسی انجام شود.

* امتیازات نوسازی بافت فرسوده لغو نشده است

حناچی در مورد نوسازی بافت فرسوده اعلام کرد: امتیازات شهرداری نه تنها لغو نشده بلکه تلاش می‌کنیم مشوق‌ها اثرگذار باشد. هنوز هم تسهیلات شهرداری سر جایش است ولی تسهیلات تشویقی بانک‌ها وقفه‌ای در آن ایجاد شده که ما تلاش‌ کرده‌ایم رفع شود.

وی بیان داشت: در صورتی که تسهیلات بانک‌ها با سود پایین ارائه شود نتایج مؤثری دارد. همچنین شهرداری تلاش می‌کند در مناطق جنوبی تسهیلات دیگری هم در این راستا داشته باشد.

شهردار تهران در پاسخ به اینکه آیا 50 میلیون تومان وام جهت نوسازی بافت فرسوده کفایت می‌کند؟‌ گفت: مسائل اقتصادی به دستگاه‌های اقتصادی برمی‌گردد ولی ما نیز تلاش‌هایمان را جهت ارائه مشوق‌ها ادامه می‌دهیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها