يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۶۳۸۴۶
زمان انتشار: ۱۴:۲۹     ۰۵ آذر ۱۳۹۸
بهمن صالحی» شاعر پرآوازه گیلانی صبح امروز در ۸۲ سالگی براثر کهولت سن درگذشت.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از مهر، «بهمن صالحی» شاعر گیلانی بر اثر کهولت سن صبح سه شنبه در سن ۸۲ سالگی درگذشت.

مراسم وادع و تشییع پیکر این شاعر گیلانی ساعت ۱۰ صبح فردا (چهارشنبه)  از مقابل مجتمع فرهنگی و هنری خاتم الانبیاء (ص) رشت برگزار می شود. پیکر وی در قطعه هنرمندان وادی تازه آباد شهر رشت به خاک سپرده خواهد شد.

لازم به ذکر است صالحی متولد سال ۱۳۱۶ در رشت بود که سرودن شعر را از سال ۱۳۳۳ در سبک باستان با غزل آغاز کرد و پس از آشنایی با نیما یوشیج به سرودن شعر نو روی آورد و در سال ۱۳۴۵ نخستین مجموعه اشعارش به سبک شعر نو با عنوان افق سیاه تر منتشر کرد.

از وی آثاری در قالب نظم و نثر همانند «باد سرد شمال»، «کسوف طولانی»، «نخل سرخ»، «میراث عاشقان»، «با نور آب»، «سمبلیسم عرفانی حافظ» و «با رنج تفضل» به یادگار مانده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها