أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۶۳۹۱۶
زمان انتشار: ۰۹:۳۶     ۰۷ آذر ۱۳۹۸
روحانی می‌گوید اصلاح قیمت بنزین را به وزیر کشور واگذار کردم و اعلام کردم هر وقت در شورای امنیت شرایط را مناسب دیدید، اجرا کنید و من حتی آن روزی که اجرا شد، خبر نداشتم و من هم مثل شما صبح دیدم قیمت تغییر کرده است!
به گزارش پایگاه 598، حجت‌الاسلام حسن روحانی عصر دیروز چهارشنبه در جلسه شورای اداری آذربایجان شرقی اظهار داشت: امروز لازم بود که من در این چندهفته‌ای که مسئله زلزله‌زدگان و مشکلات آنها را پیگیری می‌کردم از نزدیک در جریان اوضاع این مناطق قرار گیرم و می‌خواستم هرچه زودتر مردم را از نزدیک زیارت کرده و سیر امور را از نزدیک مشاهده کنم که از مردم این خطه قدردانی لازم را دارم و از تمامی ‌دست‌اندرکارانی که از ساعات اولیه در این مناطق تلاش‌کردند، تشکر کنم.

روحانی ادامه داد: مسئله دیگر شرکت مردم استان در راهپیمایی عظیم بود که انصافاً جای تشکر دارد که مردم برای کشور و امنیت و استقلال خودشان فداکار هستند و شما مردم توانستید دشمن را مأیوس کنید و دشمن چه سرمایه‌گذاری عظیمی ‌در دو سال انجام داده بود و فشار سهمگین اقتصادی بر مردم وارد کرد تا مردم را عصبانی کنند و آرزوهایی داشتند و فکر می‌کردند کار نظام تمام است.

وی ابراز داشت: اصلاح قیمت انرژی که در شب‌جمعه اجرا شد، دشمنان با تمام قدرت از شب‌شنبه وارد عمل شده و فکر می‌کردند ماه‌ها طول می‌کشد و جنگ داخلی و کشتار ایجاد می‌شود. فکر می‌کردند این‌گونه می‌توانند مردم را تسلیم کنند که مردم با صراحت به دنیا نشان دادند که این ملت در برابر فشار خارجی تسلیم نمی‌شوند و ایستادگی می‌کند.

رئیس‌جمهور ادامه داد: ممکن است نقد داشته باشند که حقشان است اما اینکه برخی‌ها سعی کنند از این شرایط سوءاستفاده کنند درست نیست. وقتی یک عده مزدور و اوباش این‌گونه رفتار می‌کنند بهترین پاسخ را مردم به این افراد می‌دهند. مشت گره‌کرده مردم و قدرت ملی را حضور مردم نشان می‌دهد و حضور مردم و راهپیمایی آنها نشان از حمایت مردم از کشورشان است.

روحانی همچنین گفت: هر زمان در کشور مشکل داشتیم، مردم این استان به پا خاسته‌اند و با دل و جان به صحنه آمده‌اند و باید شکرگزار خداوند و حضور مردم باشیم و هرچه به این مردم خدمت کنیم در برابر عظمت آنها ناچیز است.

وی گفت: از طرح‌هایی که امروز افتتاح شد، خوشحال هستم به‌خصوص بحث راه‌آهن که همه مسئولین باید تلاش کنند این راه‌آهن در سال آینده به تبریز برسد تا مردم در ساعات کمی ‌به تهران برسند. پنج پروژه راه‌آهن را به مردم قول داده بودیم و علاوه‌بر آن نیز برخی پروژه‌های دیگر را در دست اجرا داریم که یکی آستارا به رشت و دیگری چابهار به زاهدان است که این دو راه‌آهن از لحاظ‌ ترانزیتی اهمیت ویژه‌ای برای ما دارد. راه‌آهن بسیار مهم است و یکی از نکاتی است که از ابتدای دولت بر روی آن تأکید می‌کردم چرا که بحث ریل اهمیت ویژه‌ای در توسعه کشور دارد.

رئیس‌جمهور افزود: امیدواریم این راه‌آهن متصل به ترکیه و استانبول شود چرا که آذربایجان شرقی، مرزبان بزرگی در مرز با ارمنستان، ‌ترکیه و آذربایجان است و منطقه مهمی ‌به شمار می‌رود و اینکه امسال 3 میلیارد دلار صادرات غیرنفتی در استان خواهد بود، حرکت خوبی است.

روحانی گفت: در دولت یازدهم و دوازدهم برای پروژه‌های زیربنایی تأکید بالایی شده و بزرگ‌ترین طرح بهداشتی در این دولت انجام‌ شده و طرح تحول سلامت، بیمه شدن همه مردم و افزایش تخت بیمارستان‌ها طرح‌های ویژه‌ای است که موجب شگفتی دنیا است و سران کشورهای اروپایی گاه از اجرای موفق این طرح‌ها اظهار تعجب می‌کنند.

وی با بیان اینکه مردم ایران در دو سال اخیر آزمایش بزرگی را پشت‌سر گذرانده‌اند و خداوند پیروزی بزرگی را نصیب ما کرده است، گفت: دو نفر از سران کشورهای آسیایی و اروپایی در جلسه خصوصی به من می‌گفتند که مردم شما چگونه این فشارها را تحمل می‌کنند. البته مردم مشکل‌ دارند اما اینکه مردم مقاومت می‌کنند و سر فرود نمی‌آورند، افتخار بزرگی است که در شرایط بسیار سخت کارهای خوبی هم انجام می‌گیرد.

رئیس‌جمهور ادامه داد: باید جراحی‌هایی هم انجام گیرد، می‌توانیم انجام ندهیم اما اگر انجام ندهیم، دولت بعدی دچار مشکل می‌شود. می‌توان در بحث سوخت اصلاح قیمت نداشته باشیم، اما نتیجه این می‌شود که در سال ۱۴۰۰ باید بنزین وارد کنیم، امروز در بنزین خودکفا هستیم.

روحانی افزود: دولت ما تولید بنزین را دو برابر کرده است، امروز هم گازوئیل و هم بنزین صادر می‌کنیم، اینکه امسال مصرف بنزین ما بالا باشد باید در سال‌های بعد رو به وارد کردن بنزین آوریم و مردم در آن سال می‌گفتند دولت قبلی چرا در این خصوص اقدام نکرد.

وی گفت: ما در تمام دنیا بیشترین یارانه سوخت را می‌دهیم و محاسبات مراکز اقتصادی دنیا این است که در سال ۲۶ میلیارد دلار یارانه سوخت می‌پردازیم. بنزین مال مردم است و ما نمایندگان مردم هستیم، ما بنزین را لیتری ۵۵۰۰ تا ۶۰۰۰ می‌فروشیم و صادر می‌کنیم.

رئیس‌جمهور تشریح کرد: اصلاح قیمت بنزین  را به وزیر کشور واگذار کردم و اعلام کردم هر وقت در شورای امنیت شرایط را مناسب دیدید، اجرا کنید و من حتی آن روزی که اجرا شد، خبر نداشتم و من هم مثل شما صبح دیدم قیمت تغییر کرده است و اعلام کرده بودم که به من هم نگویید.

روحانی گفت: ۲۴ میلیون خانواری که در کشور داریم، ۷ میلیون وضعیت خوب و ۱۸ میلیون متوسط و در تنگنا داشتیم که این افراد را مورد هدف برای کمک قرار دادیم. طرح اجرای قیمت بنزین، چیزی نصیب دولت نمی‌کند و تمام سود آن عاید مردم می‌شود. ما از رهبری اجازه گرفتیم که کل پول را به مردم برگردانیم که ایشان، این امر را تایید کردند.

وی ادامه داد: ممکن است یک بخش از این طرح مشکل داشته باشد که کارشناسان می‌توانند ‌اشکالات را مطرح کنند. دشمنان از این وضعیت سوءاستفاده کردند و کسی که این فروشگاه را غارت می‌کند یا حمله به مرکز نظامی‌می‌کند، مربوط به قیمت سوخت نمی‌شود.

رئیس‌جمهور گفت: افرادی دستگیر شده‌اند که باید به مردم توضیح دهند و قوه قضائیه و وزارت اطلاعات باید این کار را برعهده گیرند. طرح مطرح شده به تصویب سران سه قوه رسیده و پس از آن به خدمت مقام معظم رهبری داده شد. دشمن فکر نکرد که به دنبال این کارها، مردم زنجان و تبریز و به دنبال آن سایر مناطق به خیابان‌ها آمده و جلوی آنها را می‌گیرند.

روحانی ابراز داشت: بسیج یک فرهنگ و تفکر است یعنی ما همه توانمان را داوطلبانه وارد میدان کنیم. در هر روزی نیروهای بسیجی ما وارد صحنه شده و در این حوادث هم این نیروها توانستند در ۴۸ ساعت صحنه را آرام کنند البته کار اصلی را مردم انجام دادند. بسیج به‌عنوان پیشتاز اصلی در تمامی‌مسایل مهم بوده‌اند که از تمامی ‌نیروهای نظامی ‌و انتظامی ‌در اینجا قدردانی می‌کنیم. کار اقتصادی، فقط درآمد و صادرات و رفاه نیست، در کار اقتصادی، شغل برای جوانان ایجاد می‌کنیم که بسیار مهم است.

بحث منتقدان در اصلاح قیمت سوخت نیست بلکه در نحوه اجرای آن است. در این‌باره که رئیس‌جمهور گفته است کار «اصلاح قیمت بنزین  را به وزیر کشور واگذار کردم و اعلام کردم هر وقت در شورای امنیت شرایط را مناسب دیدید، اجرا کنید و من حتی آن روزی که اجرا شد، خبر نداشتم و من هم مثل شما صبح دیدم قیمت تغییر کرده است» لازم به ذکر است که خود رئیس‌جمهور در بخش دیگری از همین سخنانش گفته است که پیش از این نیز زمانی دولت می‌خواسته اصلاح قیمت بنزین را انجام دهد اما چون این طرح لو رفت از اجرای آن ممانعت کرد. این یعنی دولت اصل را بر غافلگیری گذاشته بود.

همچنین رحمانی فضلی، وزیر کشور در سخنانی در برنامه نگاه یک سیما گفت: «از ۲۴ ساعت قبل همه کارگران جایگاه‌ها و پمپ بنزین‌ها می‌دانستند که از ساعت ۱۲ روز پنج‌شنبه یا جمعه اجرا می‌شود. تمام نیروی انتظامی ‌در کشور چون مأمور شده بودند به دلیل مسائل امنیتی از پمپ بنزین‌ها حفاظت کنند می‌دانستند اما  لو نرفت. ما در این مدت ۳ بار با استانداران جلسه گذاشتیم و چند بار با دستگاه‌های اجرایی و همه نیروها جلسه گذاشتند و توجیه شدند و باز لو نرفت.»

باید از رئیس‌جمهور پرسید چگونه مردم از شما این توجیه را که نمی‌دانستید در مورد نحوه نادرست اصلاح قیمت بنزین قبول کنند در حالی‌که از استانداران و فرمانداران تا نیروهای انتظامی ‌و کارگران جایگاه‌های سوخت همگی می‌دانستند؟
اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها