يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۶۴۰۰۸
زمان انتشار: ۱۰:۳۷     ۱۰ آذر ۱۳۹۸
رئیس مرکز تجارت جهانی خطاب به رئیس جمهور، دلیل اظهارات عجیب وی درباره اینکه خودش صبح جمعه از سهمیه بندی بنزین خبر دار شده که با قهقهه و به تمسخر گرفتن موضوع هم همراه شده بود، را شانه خالی کردن از بار مسئولیت عنوان کرد.
به گزارش پایگاه 598، محمدرضا سبزعلیپور رئیس مرکز تجارت جهانی ایران به سیاست "گرانی بنزین" و همچنین سخن رئیس جمهور محترم در تبریز در خصوص (عدم اطلاع ایشان از "گرانی بنزین" تا صبح جمعه)!! شدیداً واکنش نشان داد و گفت: متأسفانه سیاستهای غلط و عملکرد پُر اِبهام "دولت تدبیر و امید" طی شش سال گذشته، نه تنها مشکلات اقتصادی کشور را روز به روز بیشتر کرده و سطح معیشت و رفاه مردم را بطور محسوسی کاهش داده است بلکه بعضاً کارها، افاضات و سخنرانی های لوس و خلاف واقع دولتمردان، روح و روان مردم شریف ایران را نیز بهم ریخته و اشک ملت را درمی آورد.!!

وی افزود: آخرین شاهکار و عملکرد نادرست دولت که مردم را ناراحت و هزینه های بسیاری را طی روزهای اخیر بر کشورمان تحمیل کرد، نحوه اجرای غلط، نسنجیده، بی موقع و غافلگیرانه دولت در افزایش 200 درصدی قیمت بنزین بود که همه را شوک زده کرد. نحوه افزایش نرخ بنزین مبهم و سوالات زیادی را به دنبال داشته که تاکنون پاسخ منطقی و قابل قبولی از جانب هیچ مقام ذیربطی به این سوالات داده نشده است!!

سوالاتی از جمله:

* فی الواقع دلیل اصلی افزایش 200 درصدی قیمت بنزین چه بوده است؟

* آیا برای جبران کسری بودجه دولت، نرخ بنزین گران شده و یا اینکه برای افزایش درآمد مردم؟

* چرا دولت درخصوص گرانی بنزین، از قبل با مردم صحبت نکرد و ملت را در جریان این تصمیم نگذاشت؟

* چرا دولتمردانی همچون آقایان (روحانی، نوبخت، زنگنه، ربیعی و...) طی سالجاری بکررات افزایش نرخ بنزین را قویاً تکذیب نمودند؟

* باتوجه به اعتراضات و تنش های موجود در منطقه و کشورهای همسایه، چرا دولت چنین زمانی را برای اجرای این طرح انتخاب کرد؟

* چرا برای جلوگیری از افزایش نرخ سایر کالاها و خدمات آنهم به تبع گرانی قیمت بنزین، هیچ تدبیری اندیشیده نشده بود و چرا با اجرای این طرح "تورم" جدیدی را به مردم تحمیل کردید؟

* و... دهها سوال دیگر

علیپور تشریح نمود: واقعیت امر این است که دولت محترم قریب به 70 الی 80 هزار میلیارد کسری بودجه دارد و برای جبران کسری بودجه خود، شدیداً دنبال منابع مالی جدید و سهل الوصولی میباشد که بهترین و راحترین راهکاری که به ذهن آقایان خطور کرده، افزایش "نرخ بنزین" بوده تا شاید بتوانند کسری بودجه دولت را در ماههای پیش رو جبران کنند. اما "دولت روحانی" واقعیتِ کسری بودجه را اِنکار کرده و برعکس بر سرِ ملت ایران منت گذارده که میخواهد کل مبلغ اِستحصالی از گرانی نرخ بنزین را بطور کامل به مردم پرداخت کند. از همین رو دولت اعلام نموده که سالانه چیزی حدود 30 هزار میلیارد تومان از بابت افزایش نرخ بنزین بدست خواهد آمد که این مبلغ را بطور ماهانه تحت عنوان "کمک هزینۀ معیشتی"بحساب 18 میلیون خانوار یعنی 60 میلیون نفر واریز خواهد کرد!!

وی افزود: دو روز پس از افزایش نرخ بنزین، در کمال تعجب دولت اطلاع رسانی کرد که طی سه روزِ آینده، هر روز به حساب 20 میلیون نفر مبلغی معادل 55000 تومان واریز خواهد کرد که سه روزِ بعد با افتخار و تبلیغات گسترده اعلام نمود که مبلغ "کمک هزینۀ معیشتی" به حساب 60 میلیون نفر واریز شد!! جدای از اینکه این مبلغ به حساب ملت واریز شده یا نه، چند ابهام بزرگ در ادعای دولت در واریز این مبلغ بشرح زیر وجود دارد:

1-  قرار بود تا دولت، اول بنزین را بفروشد و بعد مبلغ مازاد آنرا به حسابِ ملت شریف ایران واریز کند اما "روز سوم طرح" که هنوز به اندازۀ یک روز هم بنزین فروخته نشده بود که دولت چنین مبلغی را بدست آورده باشد!!

2-  اگر این مبلغ را از فروش بنزین تأمین نکرده، پس با وجود کسری بودجه، دولت این مقدار پول را ظرف دو سه روز از کجا آورد؟

3-  آیا دولت برای تأمین این مبلغ، پول بدون پشتوانه چاپ کرده است؟

4-  بر چه اساسی و طبق چه فرمولی، دولت تعداد 60 میلیون نفر را انتخاب کرده؟

5-  و...  چندین سوال دیگر

علیپور در ادامه تصریح کرد: اگر دولت مبلغ "کمک هزینۀ معیشتی" این ماه را به حساب 60 میلیون نفر واریز کرده باشد، بعبارتی باید به حساب سه چهارمِ مردمِ ایران پول واریز کرده باشد، یعنی چنانچه از 4 نفر سوال کنیم که آیا پولی به حساب شما واریز شده؟ باید 3 نفر از آنها بگویند "بله" به حساب ما واریز شده و فقط 1 نفر باید بگوید "خیر" به حساب من پولی واریز نشده است.

اما طی 10 روزی که از واریز مبلغ "کمک هزینۀ معیشتی" میگذرد، اینجانب شخصاً از جمع کثیری از مردم اعم از (مرد و زن، باسواد و بیسواد، فقیر و غنی، بالا شهری و پایین شهری، تهرانی و شهرستانی، دولتی و خصوصی و...) سوال کرده ام که آیا دولت مبلغ "کمک هزینۀ معیشتی" را به حساب شما واریز کرده یا نه؟ محض نمونه، فقط یک نفر را یافتم که تأیید کرد پولی به حسابش واریز شده و مابقی مردم اظهار بی اطلاعی میکنند!! پاسخ منفی مردم بدان معناست که دولت اشتباه بزرگی در اعلام اعداد و ارقام و همچنین واریز مبالغ پول به حساب مردم مرتکب شده و چه بسا بنابه دلیلی مبهم و نامعلوم هنوز پولی به حساب غالب مردم واریز نشده است که احتمال عدم واریز مبلغ فوق قابل قبول تر است!!

سبزعلیپور گفت: اگر طبق گفته آقای روحانی، انگیزه دولت از افزایش "نرخ بنزین" فقط و فقط بخاطر عشق و علاقه ایشان به مردم بوده و کل مازاد مبالغ به حساب ملت واریز خواهد شد و دولت هیچ نفعی از این پول نخواهد برد!! در این ارتباط باید خدمت آقای رئیس جمهور عرض کنم که اگر دولت هیچ نفعی از این دهها هزار میلیارد تومان نخواهد برد و تمام این پول به جیب مردم خواهد رفت پس اصلاً چه لزومی داشت که این اقدام نسنجیده صورت گرفته و کشور را دچار بحران و آشوب بکنید و مردم را خشمگین کنید که نه تنها نفع مادی ندارید بلکه دهها هزار میلیارد هم خسارت مادی و اعتباری و حیثیتی به ایران و ایرانی بزنید؟!! این سیاست و عملکرد دولت با هیچ عقل سلیمی منطبق و سازگار نیست!! اینجانب به ضرس قاطع عرض میکنم که دولت روی تمامی مبلغ مازاد "نرخ بنزین" حساب باز کرده است.

علیپور خطاب به رئیس جمهور گفت: آقای روحانی عزیز!! مردم ایران بجای 55000 تومانی که دولت جنابعالی میخواهد به آنها بدهد (البته طبق گفته خودتان) و در مقابل ماهی حداقل 500 هزار تومان به هر نفر تورم و گرانی جدید تحمیل کند، برعکس حاضرند نفری 55000 تومان هم به دولت شما بدهند تا قیمت کالا و خدمات به حالت یکی دو سال قبل باز گردد!! اصلاً مردم ایران از شما درخواست پول نکرده بودند که حضرتعالی به زور میخواهید به آنها پول بدهید و اگر کسی از عملکرد و پول دادن های دولت شما راضی بود پس چرا اعتراضات به راه افتاد؟!!

دولت روحانی با گرفتن پول از مردم و توزیع مجدد آن بین مردم، عملکرد "رابین هود" را پیشه کرده و رئیس جمهور محترم میخواهد دولتش را با سیاستهای "رابین هودی" به پیش ببرد و قصد دارد از این طریق مردم را خوشحال و اعتماد آنان را دوباره بدست آورد اما غافل از اینکه "رابین هود" پول و ثروتِ مفسدین و غارتگران و زورگویان را میگرفت و بین نیازمندانِ واقعی توزیع میکرد و با این کار خود، دیگر گرانی سایر کالاها و تورم را نیز به مردم تحمیل نمیکرد پس کارکرد "رابین هود" آن زمان کجا و رابین هود زمان ما کجا؟!!

شما همان کسی بودید که چند سال پیش صراحتاً اعلام کردید که بنزین دو نرخی و سهمیه ای، فساد زاست و برای عده ای رانت ایجاد میکند، حال چه شد که به یکباره گفته های آنروزتان را فراموش کردید و مدافع بنزین دو نرخی و سهمیه ای شدید؟

شما که اینقدر طرفدار رفراندم و همه پرسی بودید و برای هر مورد سیاسی، پیشنهاد رفراندم و مراجعه به آراء مردم را مطرح میکردید، پس چرا درخصوص افزایش "نرخ بنزین" و توزیع پول بین ملت شریف ایران، به رفراندم و به آراء مردم مراجعه نکردید تا جلوی این همه اعتراض و آشوب و عصبانیت مردم را بگیرید؟!!

در اصل این افزایش قیمت به نام مردم انجام شد ولیکن به کام دولت شما تمام خواهد شد!!

این صاحب نظر اقتصادی خطاب به روحانی اظهار داشت: هر چند که تصمیم دولت شما جهت "گرانی نرخ بنزین" در شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا مطرح و مصوب گردید اما حضرتعالی از ابتدا سعی نمودید تا مسئولیت این تصمیم را از گردن خود ساقط و دیگر مقامات ارشد نظام را مسئول این خرابکاری و تصمیم غلط معرفی نمائید که با شروع اعتراضات و به آشوب کشیده شدن شهرهای مختلف، شما پا پس کشیده و سکوت اختیار نمودید تا اینکه مقام معظم رهبری ورود پیدا کرده و طی سخنانی از تصمیم سران قوا درخصوص گرانی بنزین حمایت کردند.

موضوعی که رسماً دست رئیس جمهور بود و خودتان آنرا ابلاغ و اجرا کردید، شخصاً زیر بار مسئولیتش نرفتید!! آنوقت انتظار داشتید که رهبری با آن مخالفت کند؟ که اگر "حضرت آقا" با آن طرح مخالفت میکردند، از طرف جمعی شناخته شده به دیکتاتوری متهم میشدند و ایشان را نیز متهم میکردید که چوب لای چرخ دولت گذاشته و آنوقت با زیرکی خاص خود، در برابر ملت ایران و جهانیان مظلوم نمایی میکردید که من میخواستم کار کنم اما دیگران نگذاشتند.!!

البته حمایت امام خامنه ای از تصمیم سران قوا، تأییدی بر رضایت قلبی معظم له از گرانی "نرخ بنزین" و تحمیل تورم و فشار به زندگی مردم نبوده و نیست بلکه ایشان چه در جایگاه رهبر ایران اسلامی و چه بعنوان یک شخص ایرانی به قانون احترام گذاشته و از تصمیم سران قوا که بنوعی قانون محسوب میشود، حمایت کردند.

وی در ادامه به سخنان آقای روحانی در تبریز اشاره کرد و خطاب به رئیس جمهور گفت: 15 روز پس از اجرای طرح گرانی بنزین و آغاز اعتراضات مردم و ظهور آشوبهای خیابانی که منجربه خسارات مادی معنوی شد، به یکباره روزه سکوت خود را شکسته و در برابر دوربین ها ظاهر شدید و بجای اظهار تأسف و اظهار همدردی با مردم و اقناع افکار عمومی، در کمال تعجب با قهقهه و به تمسخر گرفتن موضوع، اعلام می کنید که خودتان هم از "گرانی بنزین" خبر نداشته اید و تازه چند ساعت بعد از مردم متوجه گرانی می شوید!!!

چند روز قبل هم در دفاع از کاری که کرده اید، اظهار نمودید که گرانی بنزین به نفع مردم است و تازه بر سر مردم منت گذاشته و طلبکار هم شدید که بروید خدا را شکر کنید که اجازه ندادیم نرخ بنزین 5 هزار تومان بشود!! یعنی بنوعی با این سخن خود مردم را تهدید کردید که اگر قدردان دولتِ تدبیر و امید نباشید، چه بسا که یک شب میخوابید و صبح با بنزین لیتری 5 هزار تومان مواجه میشوید!! 

شما با این سخنان تان میخواهید چه چیزی را به اثبات برسانید؟ اینکه چون خبر نداشتید، پس هیچ مسئولیتی متوجه شما نیست و دیگر سران نظام مسبب این مسائل هستند؟ نه خیر، شما با این سخنان و با خنده ها یتان، هرگز نمی توانید از تصمیم غلط تان و خرابکاریهای رخ داده شانه خالی کنید، هرچند که حضرتعالی شش سال است که اختیار کارهای کشور را به دیگران تفویض نموده و خودتان از خیلی از چیزها بی خبرید!!

علیپور اظهار داشت: جناب آقای روحانی، بعد از اظهارات عجیب شما، دیروز رئیس دفترتان اظهار میدارند که جنابعالی از بابت مسائل رخ داده بسیار متأسف هستید و فقط منظورتان این بوده که اختیاراتتان را به شورای امنیت کشور تفویض نموده اید! یعنی بنوعی خواستند اَعمال و رفتار شما و اتفاقات رخ داده را صاف و صوف کنند که این خود عذری بدتر از گناه است.

 رئیس مرکز تجارت جهانی ایران در پایان گفت: به جناب آقای روحانی عرض می کنم این ملتی که به جنابعالی اعتماد کرده و شما را بعنوان رئیس جمهور خود برگزیدند شایسته چنین برخورد و چنین زندگی سخت و دشواری نیستند، آنهم مردم کشور بزرگ و ثروتمندی بنام "ایران" که اگر درست مدیریت شود به تنهایی میتواند خرج مردمِ ده کشورِ جهان را هم بدهد.

صراحتاً تأکید میکنم که دولتِ شما با این مشکلاتی که به مردم تحمیل کرده، خاطرۀ خوبی از خود بجای نگذاشته و نام خود را به نیکی در دل مردم هک نکرده است.

تا زمانیکه دولت شما خرج کردِ ایرانیها را با کشورهای مرفه و پیشرفتۀ جهان مقایسه بکند اوضاع اقتصادی مردم روز به روز بدتر خواهد شد و زمانیکه پرداختهای دولت تان به مردم شریف ایران به "ریال" باشد و دریافت های شما از مردم به "دلار" محاسبه شود، ملت رفته رفته فقیرتر و کمرشان نیز زیر بار مشکلات خمیده تر خواهد شد. پس مرحمت فرموده، چشمتان به قیمتهای دیگر کشورها و پرداختهای مردم مرفهِ جهان نباشد بلکه سعی کنید مردمِ ایران را به سطح رفاه مردم آن سرزمین ها برسانید. در خاتمه مستحضر باشید که نرخ بنزین در کشور ایران نسبت به درآمد و حقوق غالب مردمان، جز گرانترین بنزین های جهان میباشد و هیچ ملتی با این سطح درآمد، توان پرداخت چنین قیمتی را نه تنها برای بنزین بلکه برای سایر حاملهای انرژی و خدمات نخواهند داشت.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها