أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۶۴۰۲۴
زمان انتشار: ۱۲:۳۴     ۱۰ آذر ۱۳۹۸
معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از بستری شدن چهار هزار نفر در استان‌های مختلف کشور به علت ابتلا به بیماری آنفلوآنزا خبر داد.
به گزارش پایگاه 598، قاسم جان‌بابایی پیش از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در گرمسار اظهار کرد: امسال بیماری آنفلوآنزا زودتر سراغ ایرانی‌ها آمد و بر اساس اطلاعات موجود، سه هفته زودتر از سال‌های پیش در استان‌های مختلف کشور گسترش یافت.

وی با اشاره به شیوع بیماری آنفلوآنزا و ابتلای شمار زیادی از مردم به این بیماری گفت: تاکنون چهار هزار نفر به دلیل ابتلا به بیماری آنفلوآنزا در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی بستری شده‌اند و این نشان‌دهنده حجم دربرگیری این بیماری است.

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: گرچه مشکل بیشتر بیماران بستری‌شده به علت آنفلوآنزا، پس از گذراندن دوره زمانی خاص و تعیین‌شده برای درمان رفع شده است؛ اما باید موارد بهداشتی و پیشگیرانه را با قدرت بیشتری پیگیری کرد.

جان‌بابایی بیان کرد: امسال شاهد سرمای زودرسی در استان‌های مختلف کشور بودیم و این امر سبب شد تا بیماری آنفلوآنزا زودتر شیوع پیدا کند و افراد بیشتری درگیر این بیماری شدند.

وی توجه به استراحت کافی و مصرف مایعات را برای درمان سریع‌تر بیماری آنفلوآنزا به بیماران توصیه کرد و گفت: در موارد خاصی که به دارو نیاز باشد، مشکلی برای تجویز و تأمین دارو وجود ندارد و داروهای موردنیاز بیماران مبتلا به آنفلوآنزا در دسترس همگان قرار دارد.

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: تأمین و توزیع داروی آنفلوآنزا در کشور انجام می‌شود و نگرانی خاصی از این بابت وجود ندارد؛ شاید قبل از این گزارشی از کمبود داروی آنفلوآنزا وجود داشته ولی به‌سرعت تأمین و به برخی شهرستان‌های درگیر کمبود ارسال شده است.

به گزارش فارس؛ آنفلوآنزا یا گریپ شایع‌ترین بیماری ویروسی فصل سرماست که دستگاه تنفسی را درگیـر می‌کند و شدیداً مسری است. مدت زمان شروع علائم آنفلوآنزا از زمان وارد شدن ویروس به بدن 48-24 ساعت است.

ویروس‌های آنفلوآنزا موجود در قطرات تنفسی از طریق سرفه و عطسه منتشر می‌شوند، در اغلب موارد این انتشار از فرد به فرد و معمولاً از طریق تماس دست با آنچه که به ویروس آنفلوانزا آلوده شده است و سپس تماس دست آلوده با دهان و بینی فرد منتقل می‌شود.



نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها