يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۶۴۰۳۷
زمان انتشار: ۱۴:۰۲     ۱۰ آذر ۱۳۹۸
صادق زیباکلام تحلیلگر مسائل سیاسی در باره اینکه احمدی نژاد چه خواهد کرد؟ گفت: «من از فردای مرداد ۹۲ که مراسم تحلیف آقای روحانی برگزار شد و آقای احمدی نژاد رسما کنار رفتند تا به امروز همواره گفته ام آقای احمدی نژاد را نباید دستم گرفت و او را تمام شده دانست.

به گزارش پایگاه 598، صادق زیباکلام تحلیلگر مسائل سیاسی در باره اینکه احمدی نژاد چه خواهد کرد؟ گفت: «من از فردای مرداد ۹۲ که مراسم تحلیف آقای روحانی برگزار شد و آقای احمدی نژاد رسما کنار رفتند تا به امروز همواره گفته ام آقای احمدی نژاد را نباید دستم گرفت و او را تمام شده دانست.

به گزارش فرارو آقای احمدی نژاد سه ویژگی مهم دارد. اول این که از چهره‌های سنتی‌تر اصولگرا، جوانتر است. دوم اینکه خیلی از کادر‌های اصولگرا و شخصیت‌های این جریان از ایشان طرفدارای می‌کنند. مثلا روح الله حسینیان، حسین الله کرم و ... که برخی انتقادات به او را قبول دارند. ویژگی سوم احمدی نژاد این است که اگر همین فردا انتخابات برگزار شود حداقل ۱۰ تا ۱۵ میلیون رای دارد، بدون تبلیغات. بنابراین هرکس دیگری که جای احمدی نژاد باشد با داشتن این سه خصوصیت مهم، کنار نمی‌کشید.»

او افزود: "آقای احمدی نژاد یک نیروی جدی و حتی شاید جدیترین نیروی سیاسی در آینده کشور است؛ بنابراین طبیعی‌ترین اتفاقی که ممکن است بیافتد این است که خودش را با چراغ خاموش یا روشن برای ورود به عرصه انتخابات خود را آماده کند. البته به نظر نمی‌رسد او خود نامزد انتخابات مجلس شود. اما من یقین دارم که در بسیاری از حوزه‌های انتخابیه کوچک و بزرگ آقای احمدی نژاد نماینده خواهد داشت."

زیباکلام تاکید کرد: «در حوزه‌هایی که کوچک‌تر و دورافتاده‌تر است محبوبیت احمدی نژاد خیلی بیشتر است. یقینا نامزد‌هایی که احمدی نژاد تائیدشان کند به آسانی به مجلس راه پیدا می‌کنند؛ بنابراین من تصور می‌کنم در بدترین حالت احمدی نژاد و جریان منتسب به او حداقل یک سوم مجلس آینده را کسب خواهد کرد. فراکسیون امید هم در حال حاضر یک سوم مجلس را در دست دارد، اما اعضای این فراکسیون پای آرمان‌های اصلاحات و اصلاح طلبی ایستادگی نکردند. طرفداران احمدی نژاد وقتی وارد مجلس شوند مثل نمایندگان فراکسیون امید عمل نخواهند کرد و هر کدام به اندازه ۱۰ نماینده سروصدا و قدرت خواهند داشت.»

این تحلیلگر مسائل سیاسی ادامه داد: «جدا از کسانی که طرفدار خود آقای احمدی نژاد هستند سرخوردگی عمیق و گسترده‌ای نسبت به اصولگرایان معتدل و میانه رو به وجود آمده است. شخصیت‌هایی همچون علی لاریجانی، احمد توکلی، مهندس باهنر و ... دیگر محبوبیت و مقبولیت سابق را در این جریان ندارند؛ بنابراین بسیاری از اصولگرایان سرخورده از رهبری اصولگرایان میانه‌رو، به جریان احمدی نژاد رای خواهند داد.»

زیباکلام تاکید کرد: «آقای احمدی نژاد به هیچ وجه با اصولگرایان ائتلاف نخواهد کرد و به عنوان یک جریان مستقل به انتخابات وارد خواهد شد و به شدت هم علیه اصولگرایان تبلیغ خواهد کرد و هم علیه اصلاح طلبان و میانه روها. احمدی نژاد و جریان او تلاش خواهد کرد از موج نارضایتی عمیق و گسترده‌ای که نسبت به دو طیف اصلی اصلاح طلب و اصولگرا وجود دارد، حداکثر بهره برداری را انجام دهند و هیچ بعید نیست که هیات رئیسه مجلس آینده از اعضای این جریان باشد.»

این استاد دانشگاه در پاسخ به این سوال که آیا ورود احمدی نژاد به انتخابات مجلس مقدمه‌ای برای نامزدی او در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ خواهد بود، گفت: «احمدی نژاد به طور جدی وارد انتخابات ریاست جمهوری خواهد شد. احتمال زیاد هم خودش نامزد خواهد شد، چرا که چهره اصلی این جریان برای ریاست جمهوری خود آقای احمدی نژاد است و هیچ کس غیر از او این قابلیت را ندارد. با توجه به نفوذ احتمالی که در انتخابات مجلس به دست می‌آورد بعید است که شورای نگهبان بتواند او را رد صلاحیت کند؛ بنابراین اگر همه چیز طبق مراد جریان احمدی نژاد پیش برود، باید گفت او در سال ۱۴۰۰ هم مجلس را خواهد داشت و هم قوه مجریه را.»

زیباکلام درباره این که کدام گروه اصولگرا با او در این راه همراهی خواهد کرد؟، گفت: «جبهه پایداری حمایت خواهد کرد، بسیاری از حزب اللهی‌هایی که به آرمان‌های انقلاب باور دارند او را حمایت خواهند کرد؛ بنابراین بدنه و نیروهای بالقوه حزب اللهی به خصوص تیپ‌های جوان با احمدی نژاد همکاری می‌کنند.»


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۲
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها