امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۴۶۴۰۷۸
زمان انتشار: ۱۱:۱۶     ۱۱ آذر ۱۳۹۸
«او در سخنرانی‌ها بحث همه پرسی و رجوع به افکار عمومی را مطرح می‌کرد و خود تصمیمی چنین مهم را پنهان از مردم و بدون اطلاع از آن‌ها اتخاذ و اجرا کرد.»
به گزارش پایگاه 598 به نقل از جام نیوز، پایگاه آلمانی "دویچه وله" با انتشار تحلیلی، از رفتار دولت در اجرای طرح اصلاح قیمت بنزین انتقاد کرد.

تحلیلگر این رسانه مدعی شد: «رفتار دوگانه حسن روحانی باعث شده تا افکار عمومی به وعده‌های مدعیان میانه‌روی در درون جناح‌های سیاسی جمهوری اسلامی بی‌اعتماد شوند و سوءظن و یأس، آن‌ها را به‌سمت جریان‌های سیاسی بیرون از نظام سوق دهد.»

دویچه وله افزود: «مقاومت گسترده جامعه در قبال افزایش ناگهانی بهای بنزین، نشان داد بخش قابل اعتنایی از جامعه نمی‌پذیرد که در جایگاه طبقه فرودست، ناظر منفعل اجرای اینگونه تصمیمات باشد. در واقع اعتراضات آبان ۹۸ عصیان در برابر سوءاستفاده از نام مردم و ممانعت از نقش‌آفرینی آن‌ها در تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری‌های جمعی است که تأثیر ملموس بر زندگی آحاد جامعه دارد.»

نویسنده در ادامه خاطرنشان ساخت: «در این میان، حسن روحانی نقشی کانونی داشت. او در سخنرانی‌ها بحث همه پرسی و رجوع به افکار عمومی را مطرح می‌کرد و خود تصمیمی چنین مهم را پنهان از مردم و بدون اطلاع از آن‌ها اتخاذ و اجرا کرد.»

ای کاش عملکرد دولت و ریاست‌جمهوری در این فقره قدری قابل دفاع و توجیه‌پذیر بود؛ چراکه بی‌تردید هیچ ایرانی نمی‌پسندد زبان رسانه‌های بیگانه به شماتت مسئولان کشورش گشاده شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها