يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۶۴۰۸۲
زمان انتشار: ۱۱:۵۹     ۱۱ آذر ۱۳۹۸
در این بسته دانستنی پزشکی درباره فواید و خواص شیره انگور و میوه موز،راهکارهایی درباره مقابله با انفلونزا خواهیم گفت.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از باشگاه خبرنگاران، در این گزارش جدیدترین دانستنی‌های روز پزشکی که هر روز با آن سر و کار دارید را دنبال می‌کنیم.

در فصل سرد خوردن شیره انگور را فراموش نکنید

فصل زمستان، فصل سرد و تر است و معمولا افرادی که بلغمی مزاج هستند و دارای طبع سرد و تر هستند در این فصل احساس سرمای بیشتر می‌کنند که باید از مواد غذایی گرم مثل عسل، ارده و شیره برای رفع این  حالت استفاده کنند.

شیره انگور

یکی از بهترین زمان‌های استفاده از شیره انگور فصل زمستان است، زیرا خواص زیادی در درمان و تسکین بیماری‌های فصل سرما دارد. یکی دیگر از  خواص شیره انگور اثر ضدالتهابی و نرم کنندگی گلو  است که به افرادی که در زمستان سرفه می‌کنند و دچار التهاب حلق می‌شوند توصیه می‌شود این شیره را با  آب ترکیب و غرغره کنند.

میزان مواد مغذی موجود در شیره انگور، تا حدودی با انگور تازه برابر است از این رو این ماده غذایی یکی از پرکالری‌ترین مواد غذایی محسوب می‌شود و مصرف مقدار اندک آن انرژی از دست رفته را جبران می‌کند. شیره انگور غنی از ویتامین‌های A, B, C. است و آهن، منیزیم، فسفر و مقداری کلسیم مواد معدنی موجود در این ماده غذایی می‌باشند. با وجود همه‌ این مواد مغذی، شیره انگور یکی از مقوی‌ترین و سالم‌ترین مواد غذایی به شمار می‌آید. با این حال مصرف شیره انگور برای تمام افراد توصیه نمی‌شود و ممکن است مصرف آن برای برخی از افراد مضر باشد.

هنگام  بیماری آنفلوآنزا این مواد را مصرف نکنید

افراد مبتلا به آنفلوانزا نباید غذاهای چرب، سرخ کردنی‌ها و غذاهای اسیدی استفاده کنند.  در واقع منظور غذاهایی است که محیط بدن را اسیدی می‌کنند. مبتلایان به این عارضه نباید کربوهیدرات‌های تصفیه شده مانند: کراکر و نان‌های سفید را استفاده کنند، زیرا به سرعت  قند موجود در آن ها  شکسته می‌شود و مانند شیرینی‌ها و آبمیوه‌های صنعتی، شکر موجود در آن باعث التهاب شده و می‌تواند بدن افراد را در مبارزه با عفونت تضعیف کند.
 
آنفلونزا

چندین بار شست و شوی دست‌ها در روز، به خصوص پس از بازگشت از محل کار، بعد از سوار شدن به وسایل نقلیه عمومی و همچنین خرید، بسیار ضروری است. در صورتی که آب و صابون در اختیار ندارید، از ژل‌های شست و شوی دست استفاده کنید.اگر کسی سرفه می‌کند، باید دستمال جلوی دهانش بگیرد و پس از استفاده آن را در سطل زباله بیندازد.  برای اتاق‌ها هر روز تهویه هوا صورت بگیرد.

اگر خودتان مبتلا به آنفلوآنزا هستید، از ماسک استفاده کرده تا دیگران به این بیماری دچار نشوند. مدل ماسک‌های جراحی که سبک ترند و در داروخانه‌ها یافت می‌شوند، موثرتر از ماسک‌هایی است که به نوک اردک شباهت دارد.

رفع بیماری های چشمی با این میوه خوشمزه

مطالعات اخیر محققان نشان می دهد که خوردن روزانه یک عدد موز موجب حفظ سلامت چشم و پیشگیری از بیماری‌های مرتبط با بینایی می‌شود؛ آن‌ها دریافته‌اند که موز حاوی کاروتنوئید است. ترکیبی که موجب ایجاد رنگ قرمز، نارنجی یا زرد میوه‌ها و سبزیجات می‌شود؛ این ماده در کبد تبدیل به ویتامین A می‌شود که فاکتور مهمی برای سلامت چشم است.

موز

موز غنی از کاروتنوئید های پروویتامین A است که می‌تواند به رفع کمبود ویتامین A کمک کند. موز ماده خوراکی ایده آلی برای بچه‌ها و خانواده‌ها بسیاری است.

چه کار کنیم تا به یبوست مبتلا نشویم؟

یبوست بیماری دردناکی است که بسیاری از افراد به آن مبتلا می‌شوند؛ راهکارهایی برای در امان ماندن از این بیماری وجود دارد.  از آب جوشیده و میوه‌ها بیشتر استفاده کنید، بین غذا‌  آب نخورید،  غذا را شمرده شمرده میل کنید، ماست به همراه غذای اصلی میل نشود، خاکشیر و بارهنگ مصرف کنید، از روغن‌های سالم مثل کره محلی، روغن دنبه، روغن ارده کنجد و روغن زیتون استفاده کنید، حتما روزانه پیاده روی داشته باشید و از مصرف سرخ کردنی‌ها پرهیز کنید.

 اثرات  آلودگی هوا را با این دو ویتامین رفع کنید

برای پیشگیری از آسیب‌های ناشی از آلودگی هوا باید از غذاهایی استفاده کنید که حاوی مقادیر بیشتری ویتامین E و ویتامین D باشد؛ این ویتامین‌ها می‌توانند اثرات مسموم‌کننده گازهای آلاینده را خنثی کنند.

ویتامین

منبع اصلی ویتامین E روغن‌های گیاهی، گردو، بادام، زیتون، جوانه گندم، جگر و سبزیجات دارای برگ سبز سبز هستند. منابع مناسب برای جذب ویتامین D هم شیر، کره و زرده تخم‌مرغ هستند.

با این دمنوش آرامش بیشتری می توانید داشته باشید

مصرف دمنوش به، بهترين راه درمان عصبانيت است؛ ويتامين B موجود در آن سبب آرامش اعصاب و تقويت قلب می شود، دمنوش به يکی از نوشيدنی های سنتی قديمی ايرانی هاست.

میوه به

میوه به مقوی اما دیرهضم است. مصرف این خوراکی و هم بوئیدن آن، موجب ایجاد حس نشاط و تقویت قلب و مغز می‌ شود. بوئیدن  باعث رفع حالت تهوع و استفراغ شده و خوردن آن موجب  تقویت معده و دهانه ورودی آن می شود، از رفلاکس اسید معده و بدبویی دهان به سمت بالا جلوگیری می‌کند.  میوه به خام و دیرهضم بوده، به کندی از معده عبور کرده و  موجب یبوست مزاج  می شود. اما دمنوش به و پخته آن  عوارضی را به همراه  ندارد. برای تهيه این دمنوش ابتدا به را خشک کرده؛  البته برای خشک کردن  نبايد آن را تحت حرارت يا آفتاب قرار داد. روش درست اين است که آن را به قطعات کوچک تقسيم کنيد و در سايه قرار دهید تا خشک شود.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها