يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۶۴۲۲۱
زمان انتشار: ۱۳:۰۳     ۱۴ آذر ۱۳۹۸
رئیس شورای شهر می‌گوید تعیین مکان برای اعتراضات‌ اشتباه است.
به گزارش پایگاه 598، محسن هاشمی رئیس شورای شهر در روزنامه آرمان نوشت: موضوع تجمعات اعتراضی یک بحث پیچیده است. در کشورهای توسعه یافته روش این است که افراد در یک نقطه تجمع نمی‌کنند. در یک کشور فقط جایی به نام هایدپارک کرنر است که آنجا اجازه تجمع نمی‌دهند ولی هر فردی می‌تواند یک پیت زیر پایش بگذارد و هر حرفی خواست بزند، به هر کسی خواست فحش بدهد، هر اعتراضی را بیان کند ولی نباید این تجمع از یکی دو نفر بیشتر شود. اجازه تجمع هم در هایدپارک کرنر به کسی نمی‌دهند.

در کشورهای توسعه یافته هم اگر شما بخواهید تجمع کنید، نامه‌ای را به محل مورد نظر مانند وزارت کشور یا استانداری می‌نویسید و می‌گویید من می‌خواهم به این دلیل تجمع کنم. تعداد تجمع‌کنندگان را هم مشخص می‌کنید تا آنها بدانند از لحاظ امنیتی با چه تعدادی از تجمع‌کنندگان روبرو هستند و شعارها و دلیل تجمع را می‌نویسی آنها در شورای امنیت خودشان درخواست شما را مطرح کرده و مجوز تجمع و حتی مجوز تبلیغات برای تجمع می‌دهند. اصولا در مکان مشخص شده تجمع می‌کنند. یکی می‌خواهد جلوی کارخانه، دیگری در مقابل مجلس و دیگری در برابر شورای شهر تجمع می‌کنند. افراد می‌آیند و شعار می‌دهند و پلیس هم حضور پیدا می‌کند و امنیت افراد را تضمین می‌کند. مسئول هر تجمعی مشخص است تا اگر اتفاقی در آنجا افتاد، پاسخگو باشد. این روش سال‌ها در کشورهای پیشرفته انجام می‌شود و اگر ما هم در کشورمان انجام دهیم، عمل مثبتی است.

این کار را می‌شود همینجا هم انجام داد. قانون این کار را در کشور داریم. الان هر کسی می‌خواهد تجمع کند، می‌تواند نامه بنویسد به شورای امنیت شهرستان. متاسفانه این بند از قانون درست اجرا نمی‌شود و اگر درست اجرا می‌شد، ما مانند بسیاری از کشورها این مشکلات را پیدا نمی‌کردیم. این که بگویند ما نقطه‌ای را در شهر مشخص کنیم تا هر گروهی خواست برود به صورت انبوه آنجا بایستد و هر کار خواست کند، در هیچ جای دنیا این اجازه را نمی‌دهند.

منبع:کیهان
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها