يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۶۴۳۲۷
زمان انتشار: ۱۱:۱۶     ۱۷ آذر ۱۳۹۸
فرار رو به جلو؛
باید خدا را شاکر بود که بالاخره نابازیگر/مانکن هایی که خود را هنرمند می‌نامند ولی از بیسوادی مفرط رنج می‌برند، متوجه شده‌اند که جایی در تلویزیون ندارند و در فراری رو به جلو، آن را تحریم می‌کنند.
به گزارش سرویس فرهنگی پایگاه 598، هفته پیش شیلا خداداد، پستی در صفحه اینستاگرامش منتشر کرد و ادعای توهین صداوسیما به هنرمندان را مطرح و از این موضوع انتقاد کرد. او در ابتدای پست خود نوشته این روز‌ها در تلویزیون از واژه‌هایی مانند «هنربند»، «خائن»، «یه‌لیبریتی» و «نیم‌لیبریتی» درباره بازیگران استفاده می‌شود!



شیلا خداداد در پایان پست اعتراضی خود نوشت به دلیل این بی‌احترامی‌ها، دیگر در هیچ سریال تلویزیونی ایفای نقش نخواهد کرد. بعد از شیلا خداداد، نیوشا ضیغمی نیز با انتشار پستی صدا و سیما را تحریم کرد. ضیغمی در پستش نوشته بود: سال هشتاد و دو شروع کار حرفه‌ای من با سریال فاخر «در چشم باد» اتفاق افتاد. آن روزها تلویزیون ملی حرمت داشت. امروز آنتن تلویزیون تعلق به کسانی دارد که نه تنها فرهنگ نمی‌سازند بلکه بی‌فرهنگی و بی ادبی را رواج می‌دهند از آقای ... برنامه هفت بگیر تا ... مجریان بی ادبی که با توهین و تحقیر کسانی‌که سالها برای هنر زحمت کشیده‌اند می‌خواهند خودنمایی کنند و بزرگ شوند. امروز به عنوان کسی که همیشه سرم را بالا گرفتم و با افتخار عنوان کردم که شروع کارم با صدا و سیما بوده، مانند همکارانم به این شکل رفتار رسانه شما اعتراض دارم و نه تنها در تلویزیون شما کار نخواهم کرد بلکه به فرزندم هم اجازه تماشای برنامه شما را نخواهم داد.

 

پولاد کیمیایی نیز با انتشار یک عکس، خبر از قطع همکاری اش با تلویزیون داد:

ترویج چند همسری، سریال‌های آبکی که لمپنیزم را ترویج می‌کنه اخبار یک طرفه توهین به هنرمند (نه سلبریتی) گرو گشی پخش مسابقات فوتبال، بی‌کار کردن و فراری دادن استعدادهای کشور، بیرون کردن کارشناسان فوتبال، پول کلان گرفتن و مافیای تبلیغات کی تیزر داشته باشه کی نه ...من هم مثل خانوم شیلا خداداد آقای پرستویی... تلویزیون ملی کشورم رو تحریم می‌کنم و دیگه با تلویزیون همکاری نمی‌کنم.
 

بعد از پولاد کیمیایی، احسان کرمی که با حضور در برنامه های تلویزیونی و رادیو به شهرت رسیده است، با انتشار پستی که بیشتر شبیه به متن استنداپ های برنامه خندوانه است و از تناقض های عجیب و غریب، مخاطب را به خنده می اندازد، نوشت:  با توجه به رویکرد عجیب و گاه توهین آمیز رادیو تلویزیون نسبت به هنر و هنرمندان به هیچ عنوان قصد همکارى با آن سازمان را چه به عنوان بازیگر چه مجرى چه خواننده چه نویسنده و چه مهمان برنامه ندارم بنابراین متخصصین امر ممنوعیت وقت خود را صرف بنده کمترین نفرمایند که مایه هدر رفتن وقت پر ارزش آن عالیجنابان خواهد بود! اما ! تنها اگر گروه سازنده کلاه قرمزى روزى تصمیم به ساخت مجموعه اى جدید براى تلویزیون بگیرند با جان و دل منت پذیرم و در خدمت خواهم بود.
همچنین از طرف خود و نه گروه نوشه اعلام میکنم که پخش آثار موسیقایى گروه ما بلامانع است. در پایان عرض میکنم که بدیهى است در صورت تغییرات بنیادین در جهت رضایت مخاطبان و هنرمندان اینجانب پیشنهادهاى مناسب از طرف رادیو تلویزیون را خواهم پذیرفت.

تحریم تلویزیون توسط این چند نفر جای تامل فراوانی دارد. نگارنده امیدوار است بر تعداد افرادی که خود را هنرمند میپندارند و تلویزیون را تحریم میکنند افزوده شود تا شاید جا برای بازیگران و استعدادهای جوانی که در سالن های متروک تئاتر، ماه ها زحمت میکشند، باز شود. باید خدا را شاکر بود که بالاخره نابازیگر/مانکن هایی که خود را هنرمند مینامند ولی از بیسوادی مفرط رنج میبرند، متوجه شد اند که جایی در تلویزیون ندارند و در فراری رو به جلو، آن را تحریم میکنند.

بدون شک نقدهای فراوانی به تلویزیون وارد است که یکی از این نقدها، سلبریتی کردن افرادی است که نه رنج زیادی برای بازیگری کشیده اند و نه سواد لازم را برای اظهار نظر در مورد مسائل مختلف دارند.

در مورد بازیگرانی که اخیرا تلویزیون را تحریم کرده اند، نکته قابل تاملی که وجود دارد، عدم تمایل تلویزیون به همکاری با آنها در سال های اخیر است.

شیلا خداداد که با سریال مسافری از هند، یک شبه چهره شد، آخرین بار چهار سال پیش و با بازی در سریال ضعیف «بیمار استاندارد» با تلویزیون همکاری کرده است. غیبت چند ساله شیلا خداداد در سریال‌های تلویزیون اتفاق جدیدی نیست و از طرفی، از آنجا که دیگر در سینما برای مخاطب جذاب نیست و به عنوان بازیگر چیزی در چنته ندارد، در یک دهه اخیر، تنها یک نقش کوتاه در فیلم بادیگارد در سال 94 بازی کرده است.

اما شیلا خداداد زمینه شهرت همسرش با استفاده از تلویزیون را نیز فراهم کرده است. فرزین سرکارات همسر شیلا خداداد که متخصص و جراح فک و صورت است، به عنوان مهمان در «خندوانه» و برنامه پزشکی «نسخه» در تلویزیون حضور پیدا کرد. حضور فرزین سرکارات در برنامه رامبد جوان بی‌حاشیه نبود. برخی رسانه‌ها از نامزدی سرکارات در انتخابات انجمن دندان‌پزشکان نوشتند و گفت‌وگوی مفصل او با «خندوانه» هم چند روز پیش از این انتخابات پخش شد که باعث شد شائبه کمک مالی او به برنامه سازان تلویزیون و استفاده از روابط کاری همسرش برای بیشتر دیده شدن در این انتخابات به وجود بیاید.
 

نیوشا ضیغمی هم آخرین بار هشت سال پیش در یکی از سریال های تلویزیون بازی کرده و تهیه کنندگان و کارگردان های تلویزیون، تمایلی به همکاری با او ندارند.

پولاد کیمیایی که دو دهه نقش های اصلی فیلم های پدرش را بازی میکرد اما از فیلم سرب (1367) تا الان هیچ پیشرفتی در بازیگری اش دیده نمیشود، آخرین بار شش سال پیش در یک سریال 12 قسمتی به سفارش نیروی انتظامی بازی کرده است و در سینما نیز علاوه بر اینکه در فیلم آخر پدرش حضور ندارد، اولین ساخته خودش در مقام کارگردان یعنی فیلم معکوس، در هفته اول فقط 61 میلیون تومان فروخت و با قرارگیری در رده یازدهم جدول فروش هفتگی، از الان شکست خورده محسوب میشود.

احسان کرمی اما ماجرایش کمی پیچیده تر است. او کارش را با گویندگی در رادیو شروع کرد و اجراهای متعددی در برنامه تلویزیونی داشت. کرمی، شهرتش را مدیون تلویزیون است و به همین دلیل متن منتشر شده اش پر از تناقض های فاحش و خنده دار است. کرمی سال گذشته بعد از حضور در کانادا و اجرای یک نمایش، در تلویزیون ممنوع الکار شد و تحریم تلویزیون توسط او آن هم با استفاده از تبصره هایی که خودش تصویب کرده میتواند جالب توجه باشد.

* حلقه وصل

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها