يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۶۴۳۶۹
زمان انتشار: ۰۹:۰۵     ۱۸ آذر ۱۳۹۸
سیدقاسم موسوی قهار، مداح، قاری و مناجات‌خوان مشهور که مردم نوای گرمش را در سحرهای ماه مبارک رمضان به یاد دارند، در سن ۷۱ سالگی دارفانی را وداع گفت.
به گزارش پایگاه 598، سیدقاسم موسوی قهار، مداح، قاری و مناجات‌خوان مشهور که مردم نوای گرمش را در سحرهای ماه مبارک رمضان به یاد دارند و سال ها صدای او را از رادیو و تلویزیون شنیده بودند، یکشنبه شب، در سن ۷۱ سالگی دارفانی را وداع گفت و به دیار باقی شتافت.

او مدت‌ها از سرطان حنجره رنج می‌برد و پس از عفونت در مجرای تنفسی در یکی از بیمارستان های تهران بستری شد و در حالی که خانواده او درصدد حل مشکلات مالی برای تأمین مخارج بیمارستان بودند، شمع وجودش برای همیشه خاموش شد.

سیدقاسم موسوی قهار، متولد شهر خمین، قرائت قرآن، دعا و مداحی را نزد پدر آموخت. صدای ماندگار او در قرائت دعای سحر هنوز هم در اذهان باقی است.

وی، دارای طبع شعر و صاحب تالیفاتی در این زمینه بود.

قرائت ادعیه ماه مبارک رمضان و دعای سمات او از گنجینه های صوتی ماندگار در رسانه ملی است.




نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها