أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۶۴۳۷۳
زمان انتشار: ۰۹:۲۲     ۱۸ آذر ۱۳۹۸
برای فرهنگ عمومی با عنوان «برنامه ارتقای فرهنگ عمومی» ذیل حمایت از اجرای مصوبات شورای فرهنگ عمومی و حمایت از فرهنگ‌سازی و گفتمان‌سازی اقتصاد مقاومتی رقمی حدود ۱۹۰.۱۶۰ میلیون ریال بودجه تعریف شده است.
به گزارش پایگاه 598، برای فرهنگ عمومی با عنوان «برنامه ارتقای فرهنگ عمومی» ذیل حمایت از اجرای مصوبات شورای فرهنگ عمومی و حمایت از فرهنگ‌سازی و گفتمان‌سازی اقتصاد مقاومتی رقمی حدود ۱۹۰.۱۶۰ میلیون ریال بودجه تعریف شده است.

در این راستا بودجه فرهنگ عمومی کشور که ذیل بودجه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تعریف شده است با کاهش ۵ درصدی مواجه شده است. این آیتم رقمی حدود ۱۹۰.۱۶۰ میلیون ریال را به خود اختصاص داده است که نسبت به مورد مشابه امسال با کاهش روبرو شده است. این در حالی که بودجه فرهنگ عمومی کشور در سال ۹۸، ۲۰۱.۰۰۰ میلیون ریال بوده است.

امسال برای بودجه فرهنگ عمومی با عنوان «برنامه راهبردی ارتقای فرهنگ عمومی» مواردی نظیر حمایت از آثار هنری و فرهنگی مروج سبک زندگی ایرانی اسلامی، حمایت از اجرای مصوبات فرهنگ عمومی، حمایت از ترویج فرهنگ اقتصاد مقاومتی در رویدادهای فرهنگی و هنری و در نهایت حمایت از فرهنگ‌سازی و گفتمان‌سازی اقتصاد مقاومتی مطرح شده است.

با این وجود در برنامه بودجه سال آتی، فرهنگ عمومی با عنوان «برنامه ارتقای فرهنگ عمومی» در ذیل حمایت از اجرای مصوبات شورای فرهنگ عمومی با ردیف بودجه ۱۳۰.۰۰۰ میلیون ریال و حمایت از فرهنگ‌سازی و گفتمان‌سازی اقتصاد مقاومتی با ردیف بودجه ۶۰.۱۶۰ میلیون ریال  تعریف شده است. بنابراین حمایت از آثار هنری و فرهنگی مروج سبک زندگی ایرانی اسلامی و حمایت از ترویج فرهنگ اقتصاد مقاومتی در رویدادهای فرهنگی و هنری در بودجه سال ۹۹ جایی نخواهند داشت.

فرهنگ عمومی شبکه بهم تنیده‌، قدرتمند و مؤثر از دانش‌ها، گرایش‌ها و منش‌های عمومی جامعه است که در عین ابهام و نامریی بودن، وجود و حضورش در جامعه احساس می‌شود و با قدرت خویش در سرتاسر زندگی، ما را تابع خود می‌سازد. حوزه‌های زندگی انسان شامل حوزه فرهنگ، سیاست و اقتصاد است. حوزه فرهنگ خود شامل حوزه فرهنگ تخصصی یا آموزش و حوزه فرهنگ عمومی است. حوزه فرهنگ عمومی شامل ۳ بخش اطلاعات (دانش‌های عمومی)،‌ گرایش‌ها (عواطف عمومی)،‌ رفتارها (‌منش‌های عمومی) است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها