کد خبر: ۴۶۴۵۰۱
زمان انتشار: ۱۴:۱۲     ۲۰ آذر ۱۳۹۸
معاون معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم ؛
غضنفری گفت: با توجه به نظارت‌های دستگاه‌های مسئول، تورم در قم در حد مطلوبی نسبت به استان‌های دیگر کنترل شده است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از پایگاه اطلاع رسانی خبرقم(قم‌نا)، مهرداد غضنفری معاون معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار با اشاره به اینکه تمامی دستگاه‌های استان باید تا قبل از بروز یک بحران و یا بالا و پایین رفتن نا متعارف قیمت کالا‌ها نسبت به رصد و کنترل بازار اقدام کنند گفت: خوشبختانه استان قم در زمینه کنترل و نظارت بر قیمت‌ها پیشتاز بوده و این مهم با تلاش همه دستگاه‌های تامین کننده، توزیع کننده و نظارت کننده و همچنین مشارکت مردم و متشرع بودن آن‌ها به دست آمده است.


غضنفری همچنین در مورد ذخیره کالا‌های اساسی و مورد نیاز جامعه اطمینان خاطر داد و تصریح کرد: مردم در این خصوص نگرانی نداشته باشند،حاصل این تلاش‌ها و نظارت‌ها این است که استان قم رتبه دوم کشوری به لحاظ مطلوبیت در نرخ تورم است.

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان قم در این جلسه از پلمپ ۵ واحد عرضه کالا به دلیل گران فروشی در روز‌های گذشته خبر داد و گفت: در این بین دو واحد نانوایی به دلیل افزایش قیمت به بهانه افزایش وزن نان تعطیل شدند و سهمیه آرد آن‌ها قطع شد.

او گفت: این واحد‌ها ابتدا با افزایش وزن نان قیمت را افزایش می‌دهند، اما پس از مدتی وزن نان را به اندازه همان زمان قبل می‌رسانند، اما قیمت را تغییر نمی‌دهند که لازم است همشهریان در این خصوص با تعزیرات همکاری کنند.

 ریاضی در این خصوص افزود: گزارش‌های دیگری مبنی بر افزایش قیمت نان در واحد‌های دیگر به همین بهانه دریافت کرده اند که در روز‌های آینده با آن‌ها برخورد خواهد شد.

 سمیعی نسب معاون اداره نظارت و بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کننده سازمان صمت بیان کرد: از زمان اعلام نرخ جدید بنزین تا امروز ۴ هزار و ۵۵ بازرسی از واحد‌های مختلف از سوی بازرسان سازمان صمت و ۱۵۸۹ مورد از سوی بازرسان اتاق اصناف صورت گرفته است که بر این اساس ۶۳۴ پروند تشکیل شده و ۹۵۶ تخلف نیز کشف شده است.

او افزود: ارزش ریالی این تخلفات ۱۸ میلیارد و ۳۳۹ میلیون ریال برآورد شده است.

وزارتی مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه قم نیز در این جلسه با اعلام کاهش مصرف بنزین در استان قم عنوان کرد: از ابتدای اجرای طرح اصلاح قیمت سوخت در کشور مصرف بنزین در قم ۲۳ درصد کاهش داشته است و مصرف CNG ۳۰ درصد افزایش داشته است.

او همچنین با توجه به گرایش مردم برای مصرف گاز مایع تصریح کرد: مصرف گاز مایع نیز ۲۰ درصد افزایش داشته، ولی استان در زمینه تامین گاز مایع خانوار‌ها هیچ کمبودی ندارد، در حال حاضر در استان قم ۲۵۰۰ خانوار سهمیه استفاده از گاز مایع را دارند.

 وزارتی تاکید کرد: در صورت نیاز به استفاده از گاز مایع شهروندان میتوانند برای ثبت درخواست خود مبنی بر استفاده قانونی از گاز مایع به شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه قم مراجعه کنند تا با طی کردن مراحل قانونی بتوانیم گاز آن‌ها را تامین کنیم.

در این جلسه مصوبات هجدهمین جلسه تنظیم بازار نیز پیگیری و بررسی شد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها