يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۶۴۵۳۵
زمان انتشار: ۱۴:۳۵     ۲۱ آذر ۱۳۹۸
مهدی فرجی تهیه کننده سریال «نون.خ» از شرط سعید آقاخانی برای فصل اول این سریال در پرداختن به یکی از قومیت ها سخن گفت.
به گزارش پایگاه 598، افشین امینی مدیرکل صداوسیمای کرمانشاه در آیین افتتاحیه رسمی سریال «نون.خ» که روز گذشته ۲۰ آذرماه در روستای پریان از استان کرمانشاه برگزار شد، گفت: فصل اول «نون.خ» پربیننده ترین سریال نوروز بود و توانست در نمایش اقوام این منطقه و موسیقی خطه کرمانشاه موثر باشد. صداوسیمای کرمانشاه نیز آماده همکاری با همه هنرمندان است تا کرمانشاه زیبا را به همه دنیا معرفی کند.

سعید آقاخانی نیز در این مراسم اظهار کرد: ما اینجا خیلی آرام و راحت کار می کنیم و من از این بابت ممنونم. از مردم خوب این منطقه هم تشکر می کنم چون حدود ۱۲ روز است که اینجا هستیم و مردم بی اندازه همراه ما بودند.

سپس مهدی فرجی تهیه کننده سریال در این مراسم تصریح کرد: واقعا غافلگیر شدیم از شوق و محبت این مردم هرچند پیش از این هم شنیده بودیم که مردم کرمانشاه چقدر مهربانی دارند.

پیشاپیش از مردم سایر مناطقی که قرار است در انجا تصویربرداری داشته باشیم هم تشکر می کنم. فیلمبرداری این سریال بخشی در استان کرمانشاه و بخش دیگری در مناطق کردنشین دیگر و کردستان می گذرد.

وی اضافه کرد: وقتی سعید آقاخانی دعوت شد که «نون.خ» را بسازد گفت به شرطی می آید که سریال به یکی از قومیت ها و جذابیت ها بپردازد و تاکید کرد چون خودش از قوم کرد است می خواهد به فرهنگ و مردم مناطق کردنشین بپردازد. بعد از پخش سریال و مورد استقبال قرار گرفتن آن، من هم می خواهم از مردم تشکر کنم.

فرجی یادآور شد: مردم کرمانشاه و کردها مردم مهربانی هستند. این سریال با مناعت طبع آقاخانی و هنرمندانی که اغلب زاده همین منطقه هستند خیلی زیبا توانست این تجلی و همراهی مردمان را نمایش دهد.

زین العابدین مدیر شبکه یک سیما در ادامه تصریح کرد: ما مهربانی و همیت جمعی را در این سریال دیدیم. امیدواریم بتوانیم دل مردم را با این سریال شاد کنیم و فرهنگ و اداب و رسوم مردم کرد را نمایش دهیم.

وی با اشاره به زلزله چند سال پیش در کرمانشاه گفت: غیر از زلزله سرپل ذهاب که کام همه را تلخ کرد و همراهی همه مردم کرمانشاه را در پی داشت. خوشحالم باقی خبرهایی که از مردم کرمانشاه شنیدیم شادمانی بوده است و به دلیل مدیریت مدیران کرمانشاه بود.
مدیر شبکه یک همچنین با اشاره به آمادگی برای ساخت فصل های بعدی سریال عنوان کرد: امیدواریم این سریال زمینه ساز فصل های بعدی باشد تا سهم مردم کرد در شبکه ملی شبکه یک تلویزیون حفظ شود. استان کرمانشاه دارای پیشینه ای فرهنگی است و کردها مردم غیور و مهربانی هستند.

امید قادری مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه نیز عنوان کرد: ان شالله بتوانیم بزرگترین پروژه تبلیعاتی گردشگری مرتبط با کرمانشاه را کلید و برای کرمانشاه ۲۰۲۰ که موضوع آن توریسم گردشگری است، آماده شویم. برای این منظور ۷۰ روستا اماده سازی می شود که مردم بیایند و قابلیت های این روستاها را ببینند. با همکاری عوامل سریال سعی داریم جاذبه های تاریخی روستا را نمایش دهیم.

سپس فرهاد تجری نماینده مجلس شورای اسلامی در سخنانی گفت: امیدواریم این مجموعه معرفی خوبی برای فرهنگ کردی و مردم کرمانشاه از موسیقی تا آداب و رسوم و... باشد.

در پایان این مراسم هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه در سخنانی اظهار کرد: برای انتخاب این منطقه به عنوان لوکیشن سریال صمیمانه از گروه تشکر می کنیم. امیدوارم این چند ماه که در کرمانشاه هستند خاطره خوبی داشته باشند. اقاخانی همرمند نام اشناست که همه او را می شناسیم و از او هم صمیمانه تشکر می کنم. صداوسیما در روزهای سخت و تلخ به ما کمک کرد و از این بابت ممنونیم.

منبع:مهر
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها