أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: فَـرَضَ اللّه‏ُ ... الصِّیـامَ اِبْتِلاءً لاِِخْلاصِ الْخَلْقِ؛ ... خداوند روزه را واجب کرد تا اخلاص خلق را بیازماید

      
کد خبر: ۴۶۴۵۵۱
زمان انتشار: ۱۴:۵۸     ۲۲ آذر ۱۳۹۸
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه نباید قیمت بنزین به یکباره از لیتری هزار تومان به لیتری سه هزار تومان می‌رسید، گفت: در اتاق دربسته هیات دولت تصمیم‌گیری می‌کنند، ولی باید تبعات تصمیمات خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در جامعه بنگرند، ضمن اینکه دولت باید برای گرانی فکری کند.
به گزارش پایگاه 598، آیت‌الله محمّدعلی موحدی کرمانی در نماز عبادی ــ سیاسی جمعه تهران (۲۲ آذر) که در مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد گفت: تقوا سنگر مهم انسان است. 

وی افزود: انسان برای پناه از دست وسوسه‌های شیطانی باید به این سنگر پناه ببرند. 

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: وقتی انسان به سنگر تقوا پناه ببرد شیطان دیگر قدرت اغوای انسان را نخواهد داشت. 

موحدی کرمانی با بیان اینکه ایمان عین عمل است و اگر کسی در جایی و در عملی کوتاهی کرد، حتما ایمان ناقص دارد،اظهار داشت: خداوند بر اساس حکمت متعالی‌اش را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ 4 چیز را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در 4 نقطه مخفی کرده است و بر همین اساس انسان نمی‌تواند آن را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مشاهده کند.

وی در مورد این 4 نقطه، گفت: خداوند رضایت خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در عبادت پنهان کرده و رسیدن به رضای پروردگار مقامی بسیار عالی است که برای مثال امام حسین(ع) توانست رضایت پروردگار را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به دست آورد.

خطیب جمعه تهران تصریح کرد: انسان نمی‌داند که کدام گناه منجر به غضب خداوند می‌شود، لذا باید همواره عبادت پروردگار را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ انجام دهد؛ گاهی کمک به یک فقیر رضای خداوند محسوب می‌شود و گاهی نجات دادن یک فرد گرفتار که همواره عبادت و رضایت پروردگار مدنظرش است، لذا باید بکوشیم هیچ‌گاه گناهی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ انجام ندهیم.

موحدی کرمانی با تاکید بر اینکه انسان نمی‌داند که اجابت دعا در کدام دعا و کدام اقدام وجود دارد لذا باید همواره همت به دعا کردن داشته باشیم، خاطرنشان کرد: اولیای خداوند همواره در بین بندگان مخفی شده‌اند که اسم و لباس آنها در گمنامی است و ممکن است یک رفتگر صالح که همواره از محرمات پرهیز دارد، از اولیای الهی محسوب شود که شاید ناله او زندگی مسئولی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ زیرورو کند.

وی گفت:‌ نباید هیچ کس را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تحقیر کنیم؛ چراکه ممکن است از اولیای خداوند باشد که عبادات زیادی داشته و رضایت خداوند برای او از هر چیزی مهم‌تر است.

** مسئولان گوش‌های خود را باز کنند

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه مسئولان باید گوش‌های خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ باز کنند، تاکید کرد: معنا ندارد که به مردم وقت ملاقات نمی‌دهند؛ وای به کسی که فکر کند کسی است؛ گویا برخی‌ها از یاد برده‌اند چه کسی بوده‌اند.

موحدی کرمانی افزود: مسئولان ممکن است به دلیل مشغله فراوان وقت کمی داشته باشند، ولی باید فردی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مامور به دیدار با مردم کرده تا حرف‌های آنها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ گوش دهند؛ ندادن وقت ملاقات و تلفن پاسخ ندادن اصلا خوب نیست و همین کارها مردم را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ناراحت می‌کند؛ چراکه نمی‌توانند درد دلشان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به آنها بگویند.

** خداوند از مسئولانی که وقت ملاقات به مردم نمی‌دهند راضی نخواهد بود

وی افزود: خداوند از مدیران و مسئولانی که به مردم وقت ملاقات نداده و حرف‌های آنها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ گوش نداده‌اند راضی نخواهد شد تا آن زمان که مردم از دست آن مدیر و مسئول راضی شوند.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: سنت خدا لزوم نرنجاندن دل مردم و رسیدگی به وضع فقرا و ضعفاست. حج مستحب وقتی مظلومان مشکل دارند نمی‌تواند باعث رضایت خداوند شود.

** خداوند نماز شب مسئولان را وقتی مردم گرفتار هستند نمی‌خواهد

موحدی کرمانی با بیان اینکه خداوند، کربلا، حج مستحب و مشهد رفتن مسئولان وقتی که امانت خداوند در دستشان است را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ نمی‌خواهد، تاکید کرد: آنها باید به مسئولیتشان یعنی رسیدگی به مردم برسند. خداوند نماز شب مسئولان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ وقتی مردم گرفتار هستند را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ نمی‌خواهد.

وی تصریح کرد: وقتی مسئولی به زیارت خانه خدا و حج مستحب می‌رود، اما به وظایف اصلی‌اش یعنی رسیدگی به مشکلات مردم عمل نمی‌کند، از او راضی نخواهد شد؛ ان‌شاءالله خداوند همگان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بیدار کند. برخی اوقات گناهان انسان و تعداد آنها آنقدر بزرگ می‌شود که پروردگار ما را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ نمی‌بخشد.

** گران کردن بنزین باید با برنامه و حساب و کتاب باشد

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه تهران با اشاره به افزایش نرخ بنزین در جامعه و اعتراضات مردم به این اقدام، گفت: چرا دولت تدبیر، تدبیر مناسبی نکرد که چنین چیزی در کشور پیش آید؛ چرا غفلت کردید؟ هر چند که تصمیم گرفتید بنزین را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ گران کنید و باید قیمت آن واقعی شود، اما این اقدام با حساب و کتاب و برنامه باید باشد.

** نباید مثل فردی که گفت صبح دیدم بنزین گران شده تدبیر کرد

آیت الله موحدی کرمانی ادامه داد: نباید مثل آن فردی که گفت من شب خوابیدم و صبح بیدار شدم و دیدم بنزین گران شده است، نسبت به مسائل تدبیر صورت گیرد؛ عجب! شما هم مطلع نبودید و شما از وضع کشور مطلع نبودید که حالا مطلع شده‌اید؟!‍ خدا کند که این حرف که من هم خبر نداشتم دروغ باشد.

** نباید بنزین به یکباره ۳ هزار تومان می‌شد

وی تاکید کرد: در مسائل بعد از گرانی بنزین دیدیم که چه فاجعه‌ای به وجود آمد و چه خسارت‌ها و تخریب‌هایی انجام شد و چه مناطقی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ آتش زدند؛ می‌توانیم بگوییم مطلع نبودیم؟‍! ای کاش در موضوع بنزین اقناع ملی به وجود آمده بود؛ نباید بنزین هزار تومانی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به یکباره 3 هزار تومان می‌کردید؛ باید کم‌کم قیمت بنزین افزایش می‌یافت و مردم اقناع می‌شدند.

امام جمعه موقت تهران گفت: مردمی که از گرانی خسته شده بودند، ‌به یکباره دیدند قیمت اجناس و کالا چند برابر شده است؛ این رویه کشور‌داری نیست و این تدبیر نیست.

** در آشوب‌های اخیر روشنگری نه روشنگری شد و نه مردم مطلع شدند

موحدی کرمانی تصریح کرد: در آشوب‌های اخیر نه روشنگری شد و نه مردم مطلع شدند؛ نه افزایش قیمت بنزین گام به گام و تدریجی بود.

وی افزود: نباید قیمت بنزین به یکباره از لیتری هزار تومان به لیتری سه هزار تومان می‌رسید و بهتر بود مرحله به مرحله 500 تومان به قیمت بنزین افزوده می‌شد و این گونه افزایش قیمت صورت می‌گرفت.

 

آیت‌الله موحدی کرمانی تصریح کرد: چقدر در جریانات اخیر، گفتگو،‌ اقناع ملی و تدریج در افزایش قیمت صورت گرفت؟ نمی‌خواهم بگویم نبود، ولی بسیار کم بود.

خطیب جمعه تهران گفت: مردمی که نمی‌توانند نسخه داروهای خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بگیرند بعد از گرانی بنزین هیجان‌زده شده و سوار بر موج شدند و دشمن هم مترصد این فرصت‌هاست.

وی گفت: باید در کشور تدبیر باشد؛ شما که الحمدالله دولت تدبیر هستید و باید مسائل را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تدبیر کنید.

** تبعات تصمیمات در اتاق‌های دربسته را در جامعه بنگرید

موحدی کرمانی گفت: در اتاق دربسته هیات دولت تصمیم‌گیری می‌کنند، ولی باید تبعات تصمیمات خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در جامعه بنگرند، ضمن اینکه دولت باید برای گرانی فکری کند.

خطیب جمعه تهران تاکید کرد: افزود: جان مردم به لب رسیده است و مردم دارو پیدا نمی‌کنند؛ اگر هم دارو پیدا کنند نمی‌توانند خریداری کنند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به حقوق‌های نجومی در کشور، گفت: حقوق‌های کلان در کشور معنا ندارد و باید آن را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ کم کنید و نصف کنید و به مردم بیچاره و فقیر بدهید.

وی در پایان به شهرداری تذکر داد و خاطرنشان کرد: وقتی پدری می‌خواهد یک طبق  روی خانه خود بسازد و پسر تازه دامادشده‌اش را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ آنجا ببرد، مقدار زیادی شهرداری مطالبه پول از او می‌کند که این جای گلایه دارد؛ خدا همگان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از خواب غفلت بیدار کند.



نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها