أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: فَـرَضَ اللّه‏ُ ... الصِّیـامَ اِبْتِلاءً لاِِخْلاصِ الْخَلْقِ؛ ... خداوند روزه را واجب کرد تا اخلاص خلق را بیازماید

      
کد خبر: ۴۶۴۵۵۷
زمان انتشار: ۱۵:۱۶     ۲۲ آذر ۱۳۹۸
کارشناس نجوم با بیان‌اینکه یکی از بارش های مهم شهابی فردا رخ می دهد، گفت: شنبه ۲۳ آذرماه بارش شهابی جوزایی به اوج می‌رسد و آسمان شهاب باران‌ خواهد شد.
به گزارش پایگاه 598، علی آزادگان در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: بارش شهابی جوزایی در این چند دهه اخیر گوی سبقت را از بارش برساووشی ربوده است.

این کارشناس نجوم ادامه داد: هرچند بارش برساووشی به دلیل وقوع در نیمه تابستان توجه بیشتری را به خود جلب می کند اما بارش جوزایی تعداد شهابهای بیشتری دارد.

وی تاکید کرد:بارش های جوزایی و برساووشی همواره جزء بارش های مهم به شمار می روند.

وی با بیان اینکه فردا شنبه ٢٣آذرماه بارش شهابی در آسمان ایران قابل رویت است،عنوان کرد: ارتفاع نسبتا بالای کانون بارش شهابی موجب می شود که برخلاف دیگر بارشهای شهابی قبل از نیمه شب نیز شهابهایی از این بارش را بتوان دید.

وی تاکید کرد:همواره بارش های شهابی بعد از نیمه شب وضعیت رصدی بهتری دارند اما ویژگی منحصر به فرد بارش جوزایی این است که قبل از نیمه شب هم امکان رصد دارد.

کارشناس نجوم با بیان اینکه می توان صد شهاب این بارش شهابی را در ساعت رصد کرد بیان کرد: اوج بارش جوزایی در سال ۱۳۹۸ پیش بینی می شود که حدود ساعت ۴ عصر شنبه ۲۳ آذر رخ دهد.

وی ادامه داد: گذشت ۳ روز از ماه بدر موجب می شود که ماه ساعتی پس از غروب خورشید، طلوع کند و تمام شب در آسمان و در حدود ۹ درجه ای کانون بارش بماند؛البته این کمی باعث سختی رصد شهابها می شود ولی بعد از نیمه شب این وضعیت بهبود می یابد.

وی با اشاره به امکان رصد بارش جوزایی گفت: این بارش شهابی بیشتر در آسمانهایی بدون آلودگی نوری قابل رویت با چشم غیر مسلح است.

وی افزود: منشا بارش شهابی جوزایی بسیار متفاوت از دیگر بارشها است. اغلب بارشهای شهابی از دنباله دارها سرچشمه می گیرند اما بارش جوزایی از سیارک ۳۲۰۰ فایتون قدرت خود را اخذ می کند.

آزادگان گفت: حضیض مداری سیارک فایتون کمترین مقدار را در بین سیارک شناخته شده دارد و فقط برابر با ۰.۱۴ واحد نجومی یا ۲۱ میلیون کیلومتر است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها