أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: فَـرَضَ اللّه‏ُ ... الصِّیـامَ اِبْتِلاءً لاِِخْلاصِ الْخَلْقِ؛ ... خداوند روزه را واجب کرد تا اخلاص خلق را بیازماید

      
کد خبر: ۴۶۴۵۶۱
زمان انتشار: ۱۵:۲۳     ۲۲ آذر ۱۳۹۸
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) با بیان اینکه قرارگاه به دنبال سود نیست، گفت: فعال سازی معادن، هم ارز آوری و هم اشتغال پایدار را به دنبال دارد.
به گزارش پایگاه 598، سعید محمد، امروز جمعه ۲۲ آذر ۹۸ در سخنرانی پیش از نماز جمعه، اظهار داشت: طی ۳ دهه فعالیت، قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص)با بکارگیری جوانان پرشور، متخصص و انقلابی و با همکار شرکت های بخش خصوصی و در تعامل نزدیک با دولت ها اقدامات موثری در توسعه زیرساخت های کشور و قطع وابستگی به کشورهای خارجی داشته است و امروز نیز، در تمامی عرصه های فنی مهندسی به خودکفایی رسیده است.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) افزود: خودکفایی کشور در بنزین و گازوئیل که با احداث ستاره خلیج فارس در بندرعباس محقق شد در کنار تولید ۱۵۰ میلیون مترمکعب گاز شیرین، احداث ۱۱ هزار کیلومتر خطوط انتقال آب، نفت و گاز، احداث ۶۲ سد با ۵۰ درصد حجم مخازن کل کشور، احداث ۸۰۰ کیلومتر آزادراه، ۴۰ هزار کیلومتر راه آهن و نیز همکاری نزدیک در توسعه صنایع مس و فولاد، تنها بخشی از اقدامات قرارگاه است.

وی ادامه داد: در کنار این اقدامات، قرارگاه خدمات بی بدیلی برای محرومیت زدایی در مناطق محروم داشته است که بر این اساس، تاکنون ۳۵۰ میلیارد تومان در قالب ۱۵ هزار طرح عمرانی، اجتماعی و فرهنگی داشته ایم و در کمک رسانی در بلایای طبیعی همچون سیل و زلزله پیشتاز بوده ایم.

قرارگاه به دنبال سود نیست

محمد با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اخیرا قرارگاه را بازوی اجرایی قوی دولت ها نامیده اند، گفت: در واقع قرارگاه یک پیمانکار و مجموعه اقتصادی نیست و به دنبال سود نبوه است، بلکه قرارگاه خود را خدمتگزار مردم به ویژه محرومین می داند و پاسدار انقلاب است و در هر عرصه ای که نظام در بخش های فنی و مهندسی دچار تهدید شود، قرارگاه رسالت خود می داند که نقش آفرینی کند.

وی افزود: با درخشش نیروهای مسلح به ویژه سپاه پاسداران شاهد هستیم که استکبار جهانی با سرکردگی امریکا با درماندگی و استیصال کامل، دیگر صحبتی از رویارویی نظامی نمی کند و اتاق جنگ را از پنتاگون به وزارت خزانه داری منتقل کرده است؛ به نحوی که به صورت ناجوانمردانه سعی در ایجاد بحران در معیشت مردم دارد و با خیال باطل خود با فشار اقتصادی به مردم و ایجاد نارضایتی، اقشار مختلف مردم را در مقابل نظام قرار دهد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: این مردم دل به ولی سپرده اند، هرچند از سوءمدیریت مسئولین دغدغه مند هستند؛ اما با یک پیام رهبر معظم انقلاب صف خود را از دشمنان قسم خورده جدا و طراحی پیچیده آنان را نقش بر آب می کنند.

محمد با بیان اینکه امروز همه می دانیم که اقتصاد کشور مریض است، گفت: ایران علی رغم آنکه یکی از ثروتمندترین کشورها به لحاظ منابع طبیعی از جمله معادن، نفت، گاز و انرژی است؛ اما به دلیل عدم مدیریت صحیح در بهره برداری با مشکلات حادی مواجهیم؛ به همین خاطر دشمنان نیز این موضوع را شناسایی کرده و به خاکریز کشور حمله می کنند.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) تاکید کرد: درمان را نباید در غرب جستجو کنیم، طبیب حاذق در درون کشور است؛ مقام معظم رهبری سالها است «اقتصاد مقاومتی» را مطرح کرده اند و اگر امروز دشمن به راحتی فروش نفت را تحریم می‌کند، به این دلیل است که در صنایع پالایشگاهی و پتروپالایشگاهی غفلت شده و در عین حال، سال‌ها است که در حوزه هایی همچون کشاورزی، صنایع  و معادن دچار خلاء هستیم و به دلیل عدم تکمیل زنجیره ارزش آسیب پذیر شده ایم.

فعال سازی معادن، ارز آوری و اشتغال پایدار را به دنبال دارد

وی افزود: رهبر معظم انقلاب فرمودند برای اصلاح باید از غرب قطع امید و از شرطی شدن اقتصاد جلوگیری نمود؛ به این معنا که با تکیه بر جوانان و توانمندی بومی نسبت به علاج اقتصاد اقدام کرد.

محمد ادامه داد: کشور با یک درصد جمعیت جهان دارای ۷ درصد ذخایر معدنی دنیا و جز ۱۰ کشور برتر معدنی با ۵۷ میلیارد تن ذخایر بالقوه است، اما عمده برداشت ما از این منابع، تنها ۳ دهم درصد است.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) گفت: رهبری فرمودند که در زمان تحریم نفت، صنایع و معادن باید بار اقتصاد را به دوش بکشند؛ چراکه فعال سازی معادن هم ارز آوری و هم اشتغال پایدار را به دنبال دارد. پس با مدیریت قوی و جهادی این موضوع دور از دسترس نیست.

نقدینگی سرگردان مردم باید به سمت تولید رود

وی افزود: در تامین آب پایدار، علی رغم هم جواری با دریا و آب های آزاد اما استانهای ما رنج می برند؛ کشورهای حاشیه خلیج فارس ۳۰ میلیون لیتر برداشت دارند در حالی که سهم ما ۱۵ میلیون لیتر است.

محمد همچنین گفت: با مدیریت می توان از نقدینگی سرگردان مردم استفاده بهینه کرد و به سمت تولید سوق داد؛ املاک، دارایی ها و اموال غیرمولد در اختیار دولت که چندین هزار هزار میلیاد است را می توان با برنامه ریزی صحیح به صورت مولد جهت توسعه زیرساخت ها استفاده کرد.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) تاکید کرد: قرارگاه همانطور که تا به امروز با تکیه بر جوانان و بومی سازی، توان خود را به کار گرفته، آمادگی خود را جهت تعامل نزدیک در طراحی روش های جدید برای توسعه زیرساخت ها اعلام می کند.



نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها