أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۶۴۵۸۶
زمان انتشار: ۱۱:۴۱     ۲۳ آذر ۱۳۹۸
آیت‌الله عباس کعبی از نمایندگان مجلس خبرگان رهبری طی سخنانی در جمع طلّاب در مشهد گفته است: رهبری کسی است که با معنویت وارد سیاست می شود و در زمینه قیمت بنزین نیز احساس مسؤولیت کرده و اصل مدیریت سوخت و حامل های انرژی را تأیید کردند اما شیوه اجرا را تأیید نکرده‌اند.

به گزارش پایگاه 598، آیت‌الله عباس کعبی از نمایندگان مجلس خبرگان رهبری طی سخنانی در جمع طلّاب در مشهد گفته است: رهبری کسی است که با معنویت وارد سیاست می شود و در زمینه قیمت بنزین نیز احساس مسؤولیت کرده و اصل مدیریت سوخت و حامل های انرژی را تأیید کردند اما شیوه اجرا را تأیید نکرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری رسا، او می‌افزاید: دولتمردان باید براساس مصوبه قانونی ماده 32 برنامه ششم توسعه در مورد اجرای بد سهمیه بندی بنزین پاسخگو باشند و دفاع رهبری از کلیات طرح به معنای دفاع از اشتباهات برخی از مدیران اجرایی نیست.

آیت‌الله کعبی همچنین با اشاره به در پیش رو بودن انتخابات تصریح می‌کند: باید حضور فعال در این صحنه داشته و تلاش کنیم تا با اتحاد نیروی انقلابی، مجلس انقلابی داشته باشیم تا بتوانند این دولت خسته را به کار وادار کند و این تکلیف سیاسی است.[1]

*«خستگی دولت روحانی» گزینه‌ای نیست که بتوان آنرا کتمان کرد و این روزها همه اعم از مردم و مسئولان کشور به رأی‌العین آنرا لمس می‌کنند.

از خستگی در "نظارت بر قیمت‌ها" گرفته تا رخوت دولت برای شکوفاسازی ظرفیت‌های داخلی، بیان مثبتات کشور، اجرای پیوست‌های عقلانی طرح اصلاح قیمت سوخت، حرف زدن با مردم و غیره.

البته در گرماگرم بروز این خستگی و ملال‌آوری اما شاهد عزمی جوانانه هم هستیم که مست و شیدا چندین وزارتخانه را بسیج می‌کند تا یک مربی خارجی یک تیم باشگاهی را به ایران بازگرداند، عاشقانه از وین به پاریس می‌رود و از پاریس به نیویورک تا شاید بابی از مذاکره باز شود و بشود چیزی را به گوش رئیس‌جمهور ترامپ رساند! و در عین خستگی اما به یکی از تئوریسین‌های اصلاح‌طلب در مرکز بررسی‌های ریاست جمهوری تریبون می‌دهد تا او از لزوم مهندسی یک اعتراض میلیونی در خیابان‌ها علیه نظام اسلامی سخن بگوید.[2]

درباره صحبت‌های آیت‌الله کعبی البته این نکته نیز بایستی مد نظر باشد که اگر خواص کشور وارد فرایند "بیان واقعیت‌های کشور" نشوند؛ از مجلس به تنهایی (با هر ترکیب احتمالی) کار خاصی برنخواهد آمد و دولت به خستگی‌های خود ادامه خواهد داد.

این خواص کشور هستند که بایستی در منابر و تریبون‌ها به بیان وظایف واقعی دولت (مثل نظارت بر قیمت‌ها) بپردازند و این مقولات را در ذهن مردم تبدیل به یک مطالبه دائمی کنند.

و گرنه شاهدیم که در غیبت خواص، یک مقام دسته‌چندم یک وزارتخانه اقتصادی دولت پشت تریبون می‌رود و می‌گوید نظارت بر قیمت‌ها ممکن نیست و یا مثلا "نظارت بر قیمت‌ها کار درستی نیست"! و به همین سادگی یک معضل بزرگ به اسم گرانی دامن مردم و نظام اسلامی و دستاوردهای آنرا می‌گیرد و تأکیدات یک عده معدود برای نظارت اقتصادی دولت نیز راه به جایی نخواهد برد.


1_ rasanews.ir/002dyn

2_ mshrgh.ir/836280


منبع : مشرق
اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها