أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۶۴۶۳۶
زمان انتشار: ۱۹:۵۹     ۱۹ آذر ۱۳۹۸
در بودجه در نظر گرفته شده برای استان‌های کشور برای سال ۹۹ ، استان قم بعد از خراسان شمالی، کمترین بودجه را خواهد داشت.
به گزارش سرویس اقتصادی پایگاه 598، بر اساس جداول بودجه 1988 هزار میلیارد تومانی سال 99 که از سوی حسن روحانی  رئیس جمهور به مجلس شورای اسلامی ارائه شده، استان قم باز هم کمترین سهم را به خود اختصاص داد.

سهم عجیب استان قم با جمعیت یک میلیون و دویست هزار نفری از بودجه همیشه جای سوال دارد؛ استان قم که به عنوان پایتخت فرهنگی ایران و جهان، پایتخت مذهبی ایران، پایتخت فرهنگی جهان شیعه شناخته می‌شود و به تعبیر مقام معظم رهبری «مادر نظام جمهوری اسلامی» است چگونه در بحث بودجه رتبه آخر را در میان 31 استان دارد؟

رییس جمهور یک شنبه گذشته هفدهم آذرماه متن لایحه بودجه ۹۹ را تقدیم مجلس کرد و به این ترتیب خطوط اصلی دولت در بودجه سال ۹۹ ترسیم شد. با توجه به اینکه چندی پیش استاندار قم خواستار توجه ویژه دولت در تعیین بودجه برای قم به دلیل شرایط خاص این استان شده بود؛ ولی باز بودجه 99 استان قم همانند بودجه سال 98 در ردیف انتهایی این جدول قرار دارد. بر اساس جداول منتشر شده سهم هر نفر شهروند قمی کمتر از۲۰۰ هزار تومان در بودجه 99 پیش بینی شده است.


بهرام سرمست استاندار قم آبان ماه گذشته در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان قم که با محوریت بررسی مواد بودجه در سالن امام جواد(ع) استانداری برگزار شد با اشاره به شرایط زائر پذیری استان قم بویژه در مناسبت های مذهبی اظهار داشت: از این نظر باید شرایط خاصی در ردیف بودجه برای قم در نظر گرفته شود.

او با اشاره به تک شهرستانی بودن استان قم گفت: وضعیت تک شهرستانی و تبعات آن باید مدنظر باشد و از سرجمع اعتبارات برای استان در نظر گرفته شود.

همچنین احمد امیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی نیز که در این جلسه حضور داشت گفت: نباید درموضوع بودجه برای کل کشور یک نسخه واحدی پیچیده شود. وی با بیان اینکه قم یک استان تک شهرستانی است، تصریح کرد: ضوابط و مقررات بودجه قم می‌تواند با سایر استان متفاوت باشد.

ایشان ادامه داد: برغم تک شهرستانی بودن قم ولی این استان هزینه های زیادی دارد، اما با این حال بودجه جاری برخی استانها ازقم بیشتر است. امیرآبادی یادآور شد: استانداری قم در طول سال میزبانی‌های بسیاری را انجام می‌دهد، و ورود یک‌ مقام کشوری و یا روسای قوای سه گانه به این استان به لحاظ به کارگیری نیروهای انتظامی و سپاه برای قم هزینه دارد، که باید در بودجه پیش بینی شود.

فراهم‌کردن زیرساخت‌های لازم در قم به عنوان بزرگترین مرکز تولید و نشر معارف اسلامی، توسعه زیرساخت‌ها و خدمات زیارتی در قم به عنوان یکی از بهترین شهرهای زیارتی و فرهنگی در جهان اسلام و ساختن الگوی امروزی از یک شهر پیشرفته و عدالت‌محور از مهم‌ترین اهداف تحقق سند چشم‌انداز قم در سال 1400 به شمار می‌رود. آیا باید دید نمایندگان مردم قم می توانند بودجه این شهر را با توجه به الزامات موجود ارتقا دهند؟

بر اساس جدول زمانبندی روند بررسی لایحه بودجه سال ۹۹ کل کشور از ۳۰ دی‌ماه در صحن مجلس شورای اسلامی آغاز می‌شود.

* علی شعبانی
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها