يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۶۴۶۷۱
زمان انتشار: ۱۲:۳۶     ۲۵ آذر ۱۳۹۸
گوشی تلفن همراه یکی از سرکلانتران تهران که در شب اغتشاشات سرقت شده‌بود به همراه تعدادی پوکه و گلوله ساچمه‌ای و ۲۱‌تلفن همراه دیگر در خانه مردی نقاش کشف شد.
به گزارش پایگاه 598، اواخر آبان‌ماه امسال مأمور پلیسی به دادسرای ویژه سرقت رفت و اعلام کرد گوشی سرکلانتر در اغتشاشات خیابانی گم شده است.

وی گفت: ساعتی قبل سرکلانتر همراه تعدادی از مأموران پلیس برای بررسی اوضاع اغتشاشات که به خاطر قیمت بنزین رخ داده بود به یکی از خیابان‌های شرقی تهران رفت که در جریان اغتشاشات گوشی تلفن همراه گرانقیمتش گم شد. با این شکایت پرونده به دستور قاضی میثم حسین‌پور دادیار شعبه‌دوم برای رسیدگی در اختیار تیمی از کارآگاهان پایگاه‌چهارم پلیس‌آگاهی تهران قرار گرفت. مأموران پلیس در نخستین بررسی‌ها دریافتند گوشی سرکلانتری با سیم کارت زن جوانی به نام ثریا برای دقایقی فعال شده و بعد از آن خاموش شده است. بنابراین مأموران، ثریا را برای تحقیق به اداره پلیس احضار کردند که مشخص شد، وی مدتی قبل سیم کارت گوشی‌اش را در اختیار پسر بزرگش به نام کامیار قرار داده است. پس از این مأموران برای بررسی موضوع به دستور قاضی پرونده راهی منزل متهم شدند که در بازرسی از منزل مسکونی آن‌ها علاوه بر تعدادی ساچمه تفنگ و پوکه گلوله که مربوط به درگیری‌های اغتشاشات بود، تعداد‌۲۱‌دستگاه گوشی همراه هم کشف کردند.

بدین ترتیب مأموران کامیار و پدرش را که مدعی بود ۲۱‌گوشی متعلق به اوست برای تحقیق بازداشت کردند.

کامیار در بازجویی‌ها گفت: برادر ۱۲‌ساله‌ام کیوان گوشی سرکلانتر را که خیابان پیدا کرده‌بود به من داد. او به خاطر هیجان و احساسات دوران نوجوانی در اغتشاشات خیابانی اخیر به خیابان رفته بود و در شلوغی و درگیری اوباش با مأموران این گوشی را پیدا کرده بود و ما اصلاً فکر نمی‌کردیم این گوشی متعلق به سرکلانتر باشد. وی ادامه داد: وقتی گوشی را کیوان به من داد، فکر کردم گوشی متعلق به اراذل خیابانی است و به همین خاطر برای اینکه امتحان کنم گوشی سالم است سیم کارت مادرم را که در اختیار من بود داخل آن انداختم و برای دقایقی گوشی را فعال کردم. بعد از آن سیم کارت را بیرون آوردم و تاچ گوشی سر کلانتر را با تاچ گوشی خودم که مشکل داشت عوض کردم.

پدر کیوان هم که مدعی بود ۲۱‌دستگاه گوشی کشف شده در خانه‌اش متعلق به او است در بازجویی‌ها گفت: من صافکار و نقاش خودرو هستم و مشتریان زیادی دارم. مدتی قبل خودروی گرانقیمت مرد موبایل فروشی را نقاشی کردم که او به عوض دستمزد به من ۲۱‌دستگاه گوشی همراه داد و قرار بود در فرصت مناسب گوشی‌ها را بفروشم.

دو متهم برای تحقیقات بیشتر در اختیار کارآگاهان پلیس‌آگاهی قرار گرفتند. قاضی حسین‌پور به مأموران پلیس دستور داد تا برای مشخص شدن راز ۲۱‌دستگاه گوشی کشف شده تحقیق کنند.

منبع:جوان

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها