يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۶۴۶۸۰
زمان انتشار: ۱۳:۱۱     ۲۵ آذر ۱۳۹۸
افراطيون داخلي نمي‌خواستند دولت برآمده از مردم پيروز شود و اين هم به دليل كينه‌هايي بود كه از سال 88 و حوادث پس از آن داشتند.
به گزارش پایگاه 598، احمد مازني، نماينده اصلاح‌طلب مردم تهران که پس از سلفی با موگرینی در صحن علنی مجلس به شهرت خاصی دست پیدا کرد، در گفتگو با روزنامه اصلاح طلب اعتماد گفته است: «بعد از برجام ابتدا نگاه به كشور ما تغيير كرد و دنيا مقابل قدرت ديپلماسي كشورمان كلاه از سر برداشت و ديديم تا پيش از آنكه ترامپ از اين تعهد خارج نشده بود، برجام با قدرت به پيش مي‌رفت. به‌طوري كه قدرت‌هاي بزرگ خارجي وارد ايران شده بودند و رشد اقتصادي در حال صعود بود و قطار توسعه كشور مسير طبيعي را طي مي‌كرد». به آقای مازنی پیشنهاد می شود که اگر به عنوان نماینده مجلس وقت ندارد امورات کشور را پیگیری کرده و در جریان قرار بگیرد، حداقل از مطالعه خبرگزاری و روزنامه‌ها غفلت نکند تا به عنوان یک نماینده مجلس دیگر چنین اظهارات خنده داری را طرح نکند.

به گزارش جهان نيوز، بخش های مهم اظهارات مازنی را در ادامه خواهید خواند:

*حرف من اين است كه اگر جامعه مشاركت نكند، در انتخابات نتيجه كار چيزي شبيه به مجلس هفتم مي‌شود يا منجر به روي كار آمدن محمود احمدي‌نژاد مي‌شود كه قطار اداره كشور از ريل اصلي خارج شد و كلا مسير توسعه‌اي كه هاشمي‌رفسنجاني پس از پايان جنگ شروع كرد و آقاي خاتمي آن را ادامه داد، در دولت احمدي‌نژاد متوقف شد، در حالي كه مي‌توانست آن زمان هم ادامه پيدا كند و در اين صورت مي‌توانستيم خيلي جلوتر از كشورهاي همسايه باشيم، اما اين قطار صورت واپس‌گرايي به خود گرفت.

*ما در ادامه حيات سياسي‌مان براي آنكه از اشتباهات و نتايج 84 و 88 فاصله بگيريم در جريان اصلاحات و اصلاح‌گري در سال 92 با اصولگرايان ائتلاف كرديم، لذا آنچه از اين مقطع به بعد اتفاق افتاده بود، به مفهوم حاكميت اصلاح‌طلبان با راي اكثريت نبود؛ بلكه به مفهوم ائتلافي بود كه اكثريت مردم از اين ائتلاف حمايت كردند و يكي از نتايج اين ائتلاف برجام بود كه توانست جايگاه ما را در عرصه بين‌المللي ارتقا ببخشد و همين‌طور حضور افراد كارداني مانند محمدجواد ظريف بود كه با زبان دنيا آشنا بود. نتيجه اين انتخاب بود كه گفت‌وگوها با 6 كشور بزرگ جهان به ثمر نشست.

*در زمان پيش از تعهد برجام همه دنيا عليه ايران متحد شده بودند اما بعد از برجام ابتدا نگاه به كشور ما تغيير كرد و دنيا مقابل قدرت ديپلماسي كشورمان كلاه از سر برداشت و ديديم تا پيش از آنكه ترامپ از اين تعهد خارج نشده بود، برجام با قدرت به پيش مي‌رفت. به‌طوري كه قدرت‌هاي بزرگ خارجي وارد ايران شده بودند و رشد اقتصادي در حال صعود بود و قطار توسعه كشور مسير طبيعي را طي مي‌كرد. اتفاق‌هايي كه رخ داد ناشي از اقدامات افراطيون داخلي بود كه نمي‌خواست دولت برآمده از مردم پيروز شود و اين هم به دليل كينه‌هايي بود كه از سال 88 و حوادث پس از آن داشتند.

*مجلس دهم برخلاف مجالس قبلي كه حتي كتك‌كاري در آن مشاهده مي‌شد، مجلس گفت‌وگو محور بود و شعار گفت‌وگوي ملي در اين مجلس مطرح شد؛ لذا اگر برگرديم به شرايط مجالس قبل و آنها به آرزوي‌شان برسند، شرايط بسيار تلخ‌تر از گذشته خواهد بود؛ آنجاست كه ديگر گفت‌وگو كه نه؛ كوفت‌وكوب بر فضاي سياسي كشور حتما حاكم خواهد بود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۴
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها