يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۶۴۷۰۹
زمان انتشار: ۱۱:۱۶     ۲۶ آذر ۱۳۹۸
نقشه‌های سازمان هواشناسی نشان می‌دهد سامانه بارشی اغلب مناطق کشور را دربر گرفته و امروز سه‌شنبه ۹۸/۰۹/۲۶ بارش برف و باران تقریبا پدیده غالب جوی در ایران است و در استان‌های جنوبی و جنوب شرقی احتمال آبگرفتگی وجود دارد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم، کارشناسان سازمان هواشناسی با توجه به اطلاعات نقشه‌های ماهواره‌ای امروز سه‌شنبه ۹۸/۰۹/۲۶ آسمان اغلب نقاط ایران را ابری همراه با بارش برف و باران پیش بینی کرده‌اند که حجم بارش‌ها نوار غربی و جنوبی ایران قابل توجه است و احتمال آبگرفتگی معابر و جاری شدن سیلاب در این مناطق دور از انتظار نیست. کارشناسان سازمان هواشناسی برآورد کرده‌اند فعالیت این سامانه حداقل تا پایان روز چهارشنبه در کشور ادامه دارد و از این روز رفته رفته حجم بارندگی از غرب کشور کاهش می‌یابد.

گرمترین و سردترین نقطه ایران: اطلاعات موجود در سامانه سازمان هواشناسی نشان می‌دهد امروز سه‌شنبه ۲۶ آذرماهگرمترین نقطه ایران جزیره ابوموسی با ۲۵ درجه سانتی‌گراد و شهرستان ارومیه با منفی یک درجه سانتی‌گراد زیر صفر سردترین نقطه کشور است.

وضعیت جوی استان‌ها: طبق اعلام شرایط جوی کشور از سوی سازمان هواشناسی وضعیت آب و هوای استان‌های مختلف کشورمان طی ۲۴ ساعت آینده اینگونه است

تهران و جزیره ابوموسی هواغبارآلود که در اواسط روز غلظ آلاینده‌ها به بالاترین سطح خود می‌رسد- کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، آذربایجان شرقی، گلستان، اراک، همدان، یزد، هرمزگان، خوزستان، قشم نیمه ابری با احتمال بارش پراکنده از اواسط روز وجود دارد- سایر نقاط کشور نیز امروز آسمان ابری همراه با بارش برف و باران قابل توجه است که بارش‌ها در مناطق مرتفع به صورت برف پیش بینی شده و در مناطق جنوبی و جنوب غربی به دلیل بارش باران سنگین احتمال آبگرفتگی و جاری شدن سیل دور از انتظار نیست.

آب‌وهوای پایتخت: کارشناسان سازمان هواشناسی وضعیت جوی تهران را برای ۲۴ ساعت آینده غبارآلود پیش‌بینی کرده‌اند و اعلام کرده‌اند اگرچه بارش پراکنده باران در پایتخت نوید هوایی پاک و سالم را می‌دهد، اما با درنظر گرفتن جریان هوا غلظت آلاینده‌های جوی تهران همچنان در خط هشدار است و گروه سنی حساس لازم است از تردد غیرضروری جدا خودداری کنند، این درحالی است که دمای هوای تهران امروز در گرمترین ساعت حداکثر ۱۲ درجه سانتی گراد بالای صفر و در سردترین ساعت منفی ۲ درجه سانتی‌گراد است.

وضعیت راه‌ها: با درنظر گرفتن بارش‌های دو روز اخیر و فعالیت سامانه بارشی که در کشورمان فعال است سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اعلام کرده تمامی محور‌های مواصلاتی اصلی کشور باز و تردد عادی در آن‌ها ادامه دارد، اما در محور‌های کوهستانی به دلیل حجم بالای بارش برف تردد کمی با کندی روبرو است که باید رانندگان نسبت به رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی دقت نظر بالایی داشته و تجهیزات زمستانی همراه داشته باشند. برهمین اساس وضعیت جوی مسیر‌های اصلی کشور اینگونه گزارش شده است

محور ــ هراز: در کل مسیر بارندگی گزارش شده که این بارش در ارتفاعات به صورت برف است.

محور فیروزکوه: در کل مسیر بارندگی گزارش شده که این بارش در ارتفاعات به صورت برف است.

محور کرج ــ چالوس: در کل مسیر بارندگی گزارش شده که این بارش در ارتفاعات - حوالی کندوان - به‌صورت برف سنگین است.

محور تهران ــ قزوین:در کل مسیر بارندگی باران و برف پدیده غالب است که بارش باران در محدوده شهرستان قزوین قابل توجه است.

محور قزوین ــ رشت:در کل مسیر بارندگی باران و برف پدیده غالب است که بارش باران در محدوده شهرستان رشت قابل توجه است.

محور قزوین ــ زنجان ــ تبریز: کل مسیر بارندگی گزارش شده که از شهرستان زنجان تا تبریز بارش برف قابل توجه است.

محور سمنان ــ دامغان:کل مسیر بارندگی باران گزارش شده است.

محور بجنورد ــ اسفراین: کل مسیر نیمه ابری با احتمال بارش پراکنده باران در ارتفاعات گزارش شده است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها