أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۶۴۷۲۰
زمان انتشار: ۱۴:۴۵     ۲۶ آذر ۱۳۹۸
مدیر رادیو ایران:
مدیر رادیو ایران می‌گوید درآمد هنرمندان رادیو آن‌قدر پایین است که اصلاً گرفتن مالیات بردرآمد از آنها موضوعیت پیدا نمی‌کند.
به گزارش پایگاه 598، محمدجعفر محمدزاده در گفتگو با خبرگزاری آنا درباره مباحث مطرح شده اخیر درباره معافیت مالیات بردرآمد هنرمندان گفت: این موضوع شاید درباره درآمد برخی بازیگران و هنرمندان تلویزیون که در طول سال در چند پروژه تلویزیونی یا سینمایی حضور دارند موضوعیت داشته باشد، اما درباره هنرمندانی که با رادیو همکاری می‌کنند معنا ندارد.

وی اظهار کرد: در رادیو، درآمدها خیلی پایین است و واقعاً من به‌عنوان یک مدیر در این حوزه، رویم نمی‌شود که درباره آن چیزی بگویم.

مدیر رادیو ایران عنوان کرد: این درآمدهای پایین حتی شامل هنرمندان باسابقه و درجه‌یک هم می‌شود. اینجا بحث عشق و علاقه است، اصلاً کسی برای پول به رادیو نمی‌آید. بنابراین اگر در موضوع لغو یا تداوم معافیت مالیاتی همه را یک‌جور ببینیم، به این حوزه ظلم کرده‌ایم.


محمدزاده گفت: مثلاً اگر روزی بخواهیم حتی ورزشکاران را هم شامل این قاعده کنیم، یک فوتبالیست که در لیگ یک کشور اروپایی بازی می‌کند با ورزشکاری که ممکن است در یک رشته غیر‌فوتبالی و یا در لیگ‌های دسته پایین فوتبال داخلی مشغول باشد و حقوقی هم بگیرد، با هم قابل‌مقایسه نیستند. در حوزه هنر هم به همین شکل است. نمی‌توان کسی که در سینما دستمزد چند صد میلیونی دارد را با فردی که با ۴۰ تا ۵۰ سال سابقه فعالیت در رادیو، ممکن است دستمزدش در هر برنامه به ۱۰۰ هزار تومان هم نرسد مقایسه کنیم.

این کارشناس مطالعات فرهنگی در ادامه افزود: باید این فضاها تفکیک شود، وقتی می‌گوییم معافیت هنرمندان، باید ببینیم منظورمان کدام هنرمندان است؟ یعنی نمی‌شود با یک حکم کلی بگوییم هنرمندان معاف شوند یا نشوند. باید دسته‌بندی و تفکیک شود. به نظرم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حتماً باید پیگیر این موضوع باشد و اطلاع دارم که پیگیر هم هستند. بازیگران، عوامل فنی سینما و تلویزیون، ناشران، هنرمندان هنرهای تجسمی، مطبوعات و رسانه‌ها، اینها همه قابل‌تفکیک است. نمی‌توانیم همه اینها را با یک حکم کلی و بند وتبصره‌های قانونی پیش برد.

وی افزود: بسیاری از فعالان عرصه هنر و فرهنگ باید مالیات بدهند و درباره خیلی‌ها هم اصلاً نمی‌شود اسم مالیات را بیاوریم.گاهی دریافتی‌ برخی از این عزیزان طبق قوانین مالیاتی زیر کف حقوق و دستمزد است. هنرمندان ما در رادیو این‌جوری هستند، یعنی دریافتی آنها پایین‌تر از حدنصاب مالیات است. بنابراین یک هنرمند رادیویی چگونه می‌تواند مالیات دهد؟!

اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها