امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۴۶۴۷۳۳
زمان انتشار: ۱۴:۵۴     ۲۶ آذر ۱۳۹۸
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: امسال با وجود همه فشار‌های آمریکا به نظام سلامت کشورمان، کمبودی در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی نداریم.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ایرنا، سعید نمکی روز سه شنبه در آیین نکوداشت وحدت حوزه و دانشگاه و گرامیداشت شهید مفتح بیان کرد: امروز با همه راه‌هایی که آمریکایی‌ها بر ایران بستند میزان کمبود دارویی کشور یک سوم زمان مشابه سال قبل است و تا تیرماه سال آینده دارو‌های اساسی، ماده اولیه در کارخانه‌های داروسازی و تجهیزات مورد نیاز اتاق عمل در انبار‌ها وجود دارد.

نمکی ادامه داد: با همه سختی‌ها یک هزار طرح در حوزه بهداشت و درمان آماده افتتاح شده و امسال هشت هزار و ۱۰۰ تخت بیمارستانی جدید به شمار تخت‌های بیمارستانی اضافه می‌شود که اولویت وزارت بهداشت اجرای طرح در مناطق کمتر توسعه یافته است.

وی گفت: با اجرای طرح بیمه اجباری، ۹ میلیون نفر زیر پوشش قرار گرفتند که با استمرار این حرکت‌ها امیدواریم برای مردم دستاورد‌های بیشتری داشته باشیم.

نمکی با بیان این که برخی برای مطرح کردن خود حاضر هستند مبانی اصیل انقلاب و نظام را زیر سوال ببرند، اظهار داشت: این طیف از افراد حتی حاضر هستند اعتماد عمومی که بزرگترین سرمایه این نطام است را فرو بریزند تا خود را مطرح کنند.

وی ادامه داد: در حالی که بیشترین نیاز عصر حاضر وحدت بین جریان‌های درون نظام است، اما خودمحوری، خودخواهی، سیاست زدگی و انحصار طلبی، ما را به جایی کشانده که در حال بریدن شاخه‌ای هستیم که روی آن نشسته ایم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: در حالی که بزرگمردی همچون شهید مفتح بر ضرورت وحدت حوزه و دانشگاه تاکید کرده است، عده‌ای برای مطرح کردن خود از گسست اجتماعی بین حوزه و دانشگاه، گسست بین اصولگرا، اصلاح طلب و تمامی جریان‌های داخل نظام دم می‌زنند.

نمکی گفت: تمامی دشمنان برای براندازی ایران وحدت کردند هر چند راه به جای نمی‌برند، اما ما در درون نظام به سمت گسست و کثرت می‌رویم که این کار با پیام سرداران شهید دفاع مقدس سازگار نیست.

وی افزود: ما باید خط مان را از نفاق، شرک، دورویی و لاابالی گری جدا کنیم چرا که وحدت بین حوزه و دانشگاه و وحدت بین نیرو‌های درون نظام اصلی‌ترین رکن است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: همدان در دوره بنی عباس تاثیر شگرفی در تمدن اسلامی داشت چرا که این استان زادگاه و سرزمین بزرگمردان است.

نمکی با بیان اینکه بوعلی سینا در سرزمین خود غریب است تصریح کرد: عده‌ای او را دائم الخمر می‌پندارند در حالیکه در ۵۸ سال عمر خود کتاب‌های برجسته‌ای در علم و فقه نوشت.

وی ادامه داد: این فرد در نوجوانی طبیب، هنرمند و فقیه بود، اما برخی می‌گویند این فرد شیعه نبود در حالیکه یک بیت شعر او، شیفتگی و عشق و علاقه او به اهل بیت (ع) را نشان می‌دهد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد: قضاوت‌ها در زمینه شخصیت بوعلی سینا بسیار متفاوت است بنابراین باید دانشگاهیان واکاوی و پژوهش‌هایی در این زمینه داشته باشند.

نمکی با بیان اینکه شهید مفتح پرچمدار حوزه و دانشگاه در جریان انقلاب بود گفت: این عالم ربانی فکر بلند و روح پاکیزه داشتند که موجب جذب دل مردم شد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها