يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۶۴۸۱۹
زمان انتشار: ۲۰:۰۴     ۲۹ آذر ۱۳۹۸
رئیس پلیس راهور پایتخت، علت اجرای طرح زوج و فرد از در منازل درمواقع آلودگی هوا را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه 598، سردار محمدرضا مهماندار رئیس پلیس راهور پایتخت در گفت وگو با خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس، درخصوص علت اجرای طرح زوج و فرد از در منازل در مرحله اضطرار آلودگی هوا اظهار داشت: در حال حاضر در پایتخت طرح ترافیک و طرح کاهش آلودگی در حال اجرا است و در بقیه معابر پایتخت هیچ محدودیتی وجود ندارد؛ در واقع طرح زوج و فرد ظرفیتی است که می‌توان از آن برای بقیه معابر خارج از دو حلقه فوق بهره برد.

رئیس پلیس راهور پایتخت تصریح کرد: در روزهای عادی شاهد حجم بالای تردد خودروها در معابر، میادین و به خصوص بزرگراه‌های پایتخت هستیم؛ در بزرگراه‌ها به دلیل تردد زیاد خودروها، ترافیک سنگینی را در برخی مقاطع شاهدیم؛ ترافیک، توقف بیشتر وسایل نقلیه و در ادامه آلودگی را بدنبال دارد.

وی با بیان این مطلب که با اجرای محدودیت زوج و فرد در روزهای آلوده به دنبال کاهش تردد در معابر پیرامونی طرح‌ها هستیم، گفت: در روزهای گذشته وقتی شاخص  آلودگی هوا به مرحله اضطرار رسید طرح زوج و فرد را از در منازل به مرحله اجرا گذاشتیم تا تعداد خودروهای موجود در سطح معابر بخصوص بزرگراه‌ها کاسته شده و در ادامه ترافیک کمتر شود؛ مزیت اجرای این محدودیت، سرعت بالاتر خودروها در بزرگراه‌ها،‌ توقف کمتر و در نتیجه کاهش آلودگی بوده است. 

سردار مهماندار خاطرنشان کرد: اجرای طرح زوج و فرد از در منازل در مواقع آلودگی هوا به معنای اجرای یک فاز اضافه‌تر بر محدودیت‌های موجود در معابر از جمله طرح ترافیک و طرح کاهش آلودگی است.



نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها