أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۶۴۸۳۵
زمان انتشار: ۱۰:۰۰     ۳۰ آذر ۱۳۹۸
وزیر کشور خبر داد:
وزیر کشور با اشاره به آخرین وضعیت سیل در اهواز گفت: گزارشی پیش‌ از این به رهبر انقلاب داده شد و ایشان نیز به رئیس‌جمهور برای رفع این مشکل دستوراتی دادند تا دولت برای این موضوع اعتباری لحاظ کند.
به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه 598، عبدالرضا رحمانی فضلی صبح دیروز در بدو ورود به بجنورد در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین وضعیت بحران سیل و آبگرفتگی در شهر اهواز اظهار کرد: مشکل اصلی اهواز و شهرهای اطرافش، فاضلاب است که زیرساخت‌های مناسبی ندارد و در سیل قبل نیز تذکرات لازم به مدیران داده‌ شده بود.

وی افزود: گزارشی پیش‌ از این به رهبری داده شد و ایشان نیز به رئیس‌جمهور برای رفع این مشکل دستوراتی دادند تا دولت و رئیس‌جمهور برای این موضوع اعتباری لحاظ کند.

وزیر کشور ادامه داد: رئیس‌جمهور به رئیس سازمان برنامه‌ و بودجه در راستای تخصیص بودجه دستور داده است تا درون بودجه ۹۹ یا خارج از آن، اعتباری برای رفع مشکل مردم اهواز در نظر گرفته شود.

رحمانی فضلی خاطرنشان کرد: مشکل خاصی الآن در اهواز نیست و امکانات و وسایل برای مردم ارسال‌شده و بر اساس گزارش دیشب از این منطقه، مشکل کم شده است؛ اما باید شهرداری و آب و فاضلاب برای رفع این مشکل مرتب اقدام کنند.

وی با تأکید بر تغییر زیرساخت‌های فاضلاب این شهر دانست و گفت: متولی اصلی این اقدام وزارت نیروست تا کار اصلی تغییر زیرساخت فاضلاب را انجام دهد.

وزیر کشور در بخش دیگری از سخنانش، برگزاری رقابت‌ها و مسابقات در خراسان شمالی را ظرفیت خوب و مؤثری برای استان توصیف کرد و گفت: خراسان شمالی در حوزه‌های عمرانی، بازسازی سیل، رفع مشکلات و موانع تولید خوب عمل کرده است.

بعد از گذشت ١۴ سال، ۴١ درصد فاضلاب رشد کرده است

دین پرست معاون وزیر کشور گفت:طرح جامع فاضلاب اهواز از ۱۴ سال پیش در حال انجام است اما فقط ۴۱ درصد پیشرفت داشته است. وی افزود: ۴ هزار میلیارد تومان جهت تکمیل این طرح نیاز است که با توجه به نگاه ویژه رهبر و ریاست جمهوری به این موضوع فرصت خوبی برای مطالبه این اعتبار است.

وی گفت: برخی مسئولان استان خوزستان دلیل بروز مشکل فاضلاب در اهواز را استفاده از شبکه های بتنی و فرسودگی آن عنوان می کنند، چرا باید ۹۰۰ کیلومتر از طول شبکه فاضلاب اهواز با گذشت ۳۰ سال دچار فرسودگی و ریزش شود، اگر دلیل وضعیت فعلی فاضلاب اهواز این امر است که باید پیمانکار و مسئولان وقت به مراجع قضایی معرفی شوند.

عدم بودجه یا بی کفایتی مسئولین؟

از آنجایی که غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان می گوید: ‌دولت در بودجه سال ۹۸ توجه ویژه‌ای به خوزستان داشته است به طوری که این استان صدرنشین اعتبار لایحه بودجه ۹۸ در میان استان‌های کشور است. اعتبارات عمرانی استان به بیش از ۲۷ هزار میلیارد ریال افزایش پیدا کرده است.  و حال  نهم مهرماه گفت:  در استان با نوعی مسمومیت پول مواجه هستیم چرا که پول تخصیص داده می‌شود اما کاری انجام نمی‌شود.


وی تداوم مشکل تصفیه خانه فاضلاب اهواز را ناشی از سوءمدیریت دانست و گفت: عدم تکمیل و بهره برداری از تصفیه خانه فاضلاب اهواز در ۱۵ سال گذشته نه به دلیل کمبود اعتبار، بلکه به دلیل سوء مدیریت مسئولین بوده است.

تا پیش از تاکیدات بالاترین مقام کشور یعنی مقام معظم رهبری، رییس جمهور، قوه قضاییه و وزرا به مساله بهبود و ترمیم شبکه فاضلاب در خوزستان علی الخصوص کلانشهر اهواز بنظر می رسید از بالا نگاهی به معضلات خوزستان نیست اما با وجود تذکرات مقام معظم رهبری و وزیر کشور گویی متولیان استانی عزمی جهت مطالبه گری در خصوص بودجه از مرکز ندارند و تا زمانی که استاندار خوزستان و نمایندگان مجلس استان این مساله را پیگیری نکنند اتفاقی نخواهد افتاد.

ضمن اینکه شهرواندن خوزستانی خواستار مطالبه و شفافیت بودجه استان از استانداری و نمایندگان خوزستان در مجلس هستند زیرا در برهه انتخابات روحانی وعده بودجه ای در خصوص ترمیم زیرساختهای شبکه فاضلاب داده و در بیلبورد های شهری نیز به اطلاع عموم رسانده شد، بودجه ای که سرنوشتش هرگز معلوم نشد.

اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها