أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۶۴۸۸۱
زمان انتشار: ۱۸:۱۸     ۳۰ آذر ۱۳۹۸
یک منبع در پلیس بغداد گفت که معترضان از پل «الاحرار» و میدان «الوثبه» خارج شده و زندگی عادی به تدریج در حال بازگشت به این منطقه است.
به گزارش پایگاه 598، یک منبع در پلیس بغداد امروز (شنبه) گفت که معترضان از پل الاحرار و میدان «الوثبه» و محله «حافظ القاضی» به سمت میدان «التحریر» عقب‌نشینی کرده‌اند و زندگی عادی بتدریج در این مناطق در حال برقراری است.

او به وبگاه السومریه گفت که در حال حاضر فقط تعداد کمی از معترضان در این مناطق باقی مانده‌اند تا به تمیز کردن خیابان‌ها و همکاری با نیروهای امنیتی بپردازند.

این منبع که خواستار عدم افشای نامش شده، پیش‌بینی کرد که در ساعات آتی عبور و مرور در پل الاحرار از سر گرفته شود. همچنین مغازه‌ها نیز در میدان الوثبه و خیابان «الرشید» بتدریج در حال آغاز فعالیت‌های خود هستند.

پل الاحرار در کنار پل‌های «السنک» و «الجمهوریه» سه پل مهم بغداد محسوب می‌شود که به منطقه سبز منتهی می‌شوند. 

در هفته‌ها و ماههای گذشته نیروهای امنیتی این پل را مسدود کرده بودند تا مانع حرکت معترضان به سمت منطقه سبز جایی که ساختمان‌های سیاسی و دیپلماتیک قرار گرفته، شوند.

میدان الوثبه در منطقه الصدر بغداد نیز در تاریخ ۲۱  آذر ماه شاهد قتل فجیع یک نوجوان ۱۶ ساله و آویزان کردن او از تیر چراغ برق بود که واکنش‌های شدیدی را در جامعه عراق و چه بسا منطقه در پی داشت.

بازگشت آرامش به این مناطق در حالی است که در عرصه سیاسی، احزاب عراق در حالی به رایزنی‌های خود در ساعات باقیمانده به پایان مهلت قانونی انتخاب نخست وزیر که تا فردا یکشنبه تمدید شده، ادامه می‌دهند که برخی نمایندگان هم از احتمال برگزاری انتخابات زودهنگام خبر داده‌اند. 

منبع: فارس

اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها