يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۶۴۹۶۳
زمان انتشار: ۱۵:۴۰     ۰۲ دی ۱۳۹۸
روزنامه گاردین روز یکشنبه نوشت: وضعیت سلامت سلطان قابوس پادشاه عمان وخیم و دیوان پادشاهی به دنبال انتخاب جایگزین وی است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از روزنامه انگلیسی گاردین، با وخیم شدن اوضاع سلامتی سلطان قابوس بحث‌های مفصلی در دیوان سلطنتی عمان در مورد جانشین احتمالی سلطان قابوس بن سعید که نزدیک به ۵۰ سال بر ملت عمان حکمرانی کرده، آغاز شده است.

براساس این گزارش، روند انتخاب جانشین شامل باز کردن نامه‌های مهر و موم شده در دیوان پادشاهی در مسقط است که می‌تواند جانشین سلطان قابوس را مشخص کند.

سلطان قابوس یکی از اصلی‌ترین سیاستمداران حوزه خاورمیانه برای چهار دهه گذشته، یک هفته پیش از بلژیک بازگشت. انتظار می‌رفت که وی تا پایان ژانویه سال آینده در بلژیک برای درمان بماند.

پادشاه عمان از سال ۲۰۱۴ تا کنون حداقل دو بار به دلایل پزشکی از کشور خارج شده است.

به گزارش روزنامه گاردین، قابوس فرزندی ندارد و به طور رسمی جانشینی برای خود تعیین نکرده است، اما وی مخفیانه جانشین خود را در یک پاکت نامه بسته شده خطاب به شورای خانواده سلطنتی ارسال کرده است.

سلطان قابوس که در انگلیس تحصیل کرده، نقش بسیار موثر و به عنوان یک واسطه در منطقه عمل کرده است، خصوصاً میان ایران و آمریکا در مورد توافق هسته‌ای که سرانجام در سال ۲۰۱۵ امضا شد.
عمان در زمان حکومت سلطان قابوس همچنین محل مذاکرات میان عربستان سعودی و انصارالله یمن بوده است.

سیاست عمان "دوستی با همه و دشمنی با هیچ کس" به کشور اجازه داده است تا از نظر اقتصادی توسعه یابد. در موضوع تنش دو ساله در شورای همکاری خلیج فارس میان امارات متحده عربی، بحرین و عربستان سعودی از یک طرف و قطر از طرف دیگر در این اختلافات طرفداری از کشوری نکرده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها