أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۶۵۰۴۰
زمان انتشار: ۱۰:۵۶     ۰۴ دی ۱۳۹۸
کارشناس مسائل بین الملل ضمن بیان اینکه اگر قرار بود که سفره مردم با چیزهایی مثلFATF آباد شود من هم می‌گفتم که باید به آن بپیوندیم، گفت: تصویب لوایح دوگانه ظرفیت آمریکا را برای برخورد با ایران افزایش می‌دهد.

به گزارش پایگاه 598، ابوالفضل ظهره‌وند کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، با اشاره به تلاش دولت و جریان حامی آن برای به تصویب رساندن FATF اظهار داشت: بخش عمده‌ای از FATF اجرای شده و از ۴۱ بند، ۳۱ بند آن در حال انجام است و اصل ماجرا لوایح چهارگانه‌ای است که از آن ۴ لایحه نیز بیشتر روی دو لایحه پالرمو و CFT تاکید دارند.

ظهره‌وند با بیان اینکه آمریکایی‌ها این دو لایه را با قوت در دستور کار دارند، تصریح کرد: رئیس تشکیلات نیمه‌دولتی FATF آقای «بیلینگزلی» یکی از دشمنان قسم خورده ایران است و همچنین این لایحه را «برایان هوک» نیز دنبال می‌کند که مسئول پیگیری امور FATF ایران در وزارت خارجه آمریکا است.

وی با اشاره به اینکه وقتی سازماندهی را نگاه می‌کنیم این سوال پیش می‌آید که با وجود اعمال تحریم‌های آمریکایی و اروپایی علیه ایران، اجرای این دو لایحه چه آورده‌ای برای ما خواهد داشت، گفت: مسئولان دولتی هم قبول می‌کنند که اگر ما این لوایح را بپذیریم هیچ تضمینی وجود ندارد و سوال این است که اگر تضمین ندارید، چرا این کار را می‌کنید؟ این سوال را که می‌پرسیم می‌گویند چه باید کرد؟ چون در حوزه تفکر مدیریتی‌شان راهکاری برای برون‌رفت از این وضعیت وجود ندارد و این تفکر با تفکر حاکم بر ساختار نظام بین‌الملل سازگار است؛ بنابراین مجبور هستند هرچه را که آنها دستور می‌دهند تمکین کنند و در آخر هم بگویند چاره‌ای نداشتیم.

ظهره‌وند ضمن اشاره به این اظهارات ظریف که گفته بود من هیچ تضمینی نسبت به FATF نمی‌دهم، تصریح کرد: می‌گوییم اگر تضمین نمی‌دهید چرا اجرایش می‌کنید و در جواب می‌گویند «چه می‌توانیم بکنیم» و این یعنی انفعال.

کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان اینکه من از زبان آمریکایی‌ها می خواهم ویژگی‌های FATF را بگویم، گفت: مهم‌ترین ویژگی این است که کشورهایی که به هر صورت با ما همکاری می‌کنند یا کمترین همکاری سازمان یافته و نظام‌مند با شبکه FATF دارند، تحت فشار و برخورد آمریکایی‌ها قرار می‌گیرند. در واقع FATF و این دو لایحه کلیدی نه برای ایران بلکه برای برخورد با کشورهایی است که اکنون مخفیانه با ما کار می‌کنند و اگر این اتفاق بیافتد ما به دست خودمان و سربازان داخلی لیبرالیسم، ایران را کَت بسته تحویل آمریکایی‌ها می‌دهیم.

وی با تاکید بر اینکه FATF دردی از ما چاره‌ نخواهد کرد و تحریم‌ها کاهش پیدا نمی‌کند، بیان داشت: ما با FATF از آن دو بند سیاه خارج نخواهیم شد و آمریکایی‌ها مترصد به دست آوردن این وجهه قانونی هستند که بتوانند برنامه‌های خود را اجرا کنند. امروز دنیا قبول دارد که آمریکایی‌ها بدعهد هستند و ظرفیت نرم خود را از دست داده‌اند و تصویب این دو لایه موجب خواهد شد که ظرفیت نرم آمریکا را برای برخورد با ایران تقویت کنیم.

ظهره‌وند ضمن تاکید بر اینکه باید بدانیم تصویب این لایحه اقدام ضد امنیت ملی و در راستای خواست آمریکایی‌ها هست، گفت: نه تنها منجر به برخورد با ما بلکه باعث برخورد آمریکایی‌ها با کسانی می‌شود که برای ما فضای تنفسی ایجاد کرده‌اند و آمریکایی‌ها را آشکار و پنهان سرزنش می‌کنند.

کارشناس مسائل بین الملل ضمن بیان اینکه اگر قرار بود که سفره مردم با چیزهایی مثلFATF آباد شود من هم می‌گفتم که باید به آن بپیوندیم، گفت: بحث این است که سفره آمریکا فقط با از بین رفتن سفره ملت‌های ضعیف می‌تواند آباد باشد. امروز وقتی طبقات متوسط جامعه می‌ایستد و خود را به مرحله ای می رساند که می‌تواند خودش را خوب اداره کند، وضعیت در سمت آمریکا خراب می‌شود.

کارشناس مسائل بین الملل با تاکید بر اینکه آمریکایی‌ها درصدد نابود کردن سفره ملت ایران هستند، گفت: این پروژه را با ظرفیت‌هایی که به شکل نفوذ در حکومت در اختیار دارند اجرایی می‌کنند.



نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها