يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۶۵۰۶۱
زمان انتشار: ۱۴:۱۸     ۰۴ دی ۱۳۹۸
در جلسه درس خارج فقه؛
مرجع تقلید شیعیان یکی از موضوعات اقتصادی مردم را وضعیت معیشت آنان عنوان کرد و گفت: گله مردم از بی‌توجهی مسئولان بوده و تذکرات مردم به گوش مسئولان نمی‌رسد، مسئولان همه‌چیز را به تحریم گره می‌زنند.
به گزارش پایگاه 598، آیت‌الله حسین نوری‌همدانی پیش از ظهر امروز در جلسه درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم، با اشاره به خطبه سوم نهج‌البلاغه معروف به خطبه شقشقیه‌ اظهار داشت: در این خطبه آمده ‌خداوند از علما پیمان گرفته که در برابر پرخوری ظالمان و گرسنگی مظلومان نباید بی‌تفاوت باشند.

مرجع تقلید شیعیان اضافه کرد: حضرت علی(ع) در جای‌ جای نهج‌البلاغه وظیفه مسئولان را مشخص کرده ‌که نباید مسئولان صف خود را از صف محرومان و مظلومان جامعه جدا کنند.

وی بیان کرد: نامه‌هایی به ما نوشته می‌شود که "چرا به مسئولان نمی‌گویید که به مردم توجه کنند"، اشخاصی هستند که حقوقشان ده‌ها میلیون تومان  است درحالی‌ که حقوق مردم محروم و پایین‌دست جامعه چندروزه تمام می‌شود.

آیت‌الله نوری‌همدانی یکی از موضوعات اقتصادی مردم را وضعیت معیشت آنان عنوان و تصریح کرد: گله مردم از بی‌توجهی مسئولان بوده و تذکرات مردم به گوش مسئولان نمی‌رسد، مسئولان همه‌چیز را به تحریم گره می‌زنند.

وی با اشاره به سیل اهواز و مشکلات مردم خوزستان گفت: سؤال مردم این است که چرا مسئولان به‌موقع به موضوع سیل ورود نمی‌کنند و بعد از خرابی و ویرانی‌های خانمان‌سوز آن‌هم با دستور رهبری اقدام می‌کنند.

به‌گفته استاد سطوح عالی حوزه‌های علمیه قم باید زندگی مسئولان با کسانی که در فقر و وضعیت معیشتی پایین قرار دارند در سطح یکسانی قرار گیرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها