يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۶۵۱۶۸
زمان انتشار: ۲۳:۲۸     ۰۷ دی ۱۳۹۸
به لطف برد پرگل صنعت نفت مقابل سپاهان
با برد پرگل صنعت نفت مقابل سپاهان، پرسپولیس قهرمانی نیم فصل و عنوان بهترین خط دفاعی لیگ را از آن خود کرد.
به گزارش پایگاه 598، سرانجام بازی های عقب افتاده نیم فصل اول به اتمام رسید و حالا تمام تیم های لیگ برتر 16 بازی را تا به اینجا انجام داده اند.


آخرین بازی این برهه شانزده هفته ای که بین تیم های صنعت نفت آبادان و سپاهان در آبادان برگزار شد، تبعاتی داشت که همه آنها به سود تیم پرسپولیس تمام شد.

 

گابریل کالدرون که آخرین بازی خود قبل از تعطیلات را دیروز با برد مقابل نساجی پشت سر گذاشت، موقتا در صدر جدول لیگ قرار گرفت و منتظر بازی امروز سپاهان ماند تا شانس های خود برای صدرنشین ماندن را جستجو کند؛ اتفاقی که نیاز به شکست تیم امیر قلعه نویی در آبادان داشت.

 

 

امروز هم دقیقا همان اتفاقی در ورزشگاه تختی آبادان رخ داد که پرسپولیسی ها انتظارش را می کشیدند. تیم دراگان اسکوچیچ با ارائه یک بازی تماشایی 4 بر 2 سپاهان بدون باخت را شکست داد و این تیم را از صدر جدول پایین آورد.

 

باخت سپاهان، پرسپولیس را به صدرنشین لیگ نوزدهم قبل از تعطیلات یا به عبارتی قهرمان نیم فصل تبدیل کرد و گابریل کالدرون در پرواز به سمت بوئنوس آیرس و در آستانه شروع استراحت میانه فصل خود خبر صدرنشینی تیمش را می شنود.

 

 

اما اتفاق جالب دیگری که از نظر آماری برای پرسپولیس افتاد، این بود که بهترین خط دفاعی لیگ تا پایان نیم فصل اول نیز به نام این تیم ثبت شد. پرسپولیس که 7 گل خورده در این فصل داشته و در چند بازی اخیر خود موفق به کلین شیت شده بود، تیم های سپاهان، شهر خودرو، فولاد و نفت مسجد سلیمان را به عنوان رقبای جدی در فاز تدافعی می دید. نفت مسجد سلیمان در دو بازی اخیر خود 2 گل خورد و از پرسپولیس عقب افتاد. فولاد هم در بازی با صنعت نفت 2 گل دریافت کرد و از آمار عالی خود فاصله گرفت. شهر خودرو نیز با دریافت 3 گل از تراکتور در هفته شانزدهم، از قافله جا ماند. تنها تیمی که خط دفاعی بهتر از پرسپولیس داشت، سپاهان بود که امروز 4 گل از صنعت نفت خورد و حالا با 10 گل خورده، پنجمین خط دفاعی برتر لیگ است و بهترین آمار دفاعی را به پرسپولیس تحویل داد.

 

 

بیشترین برد: پرسپولیس با 11 برد
بیشترین باخت: شاهین بوشهر با 10 شکست
کمترین برد: شاهین بوشهر بدون برد
کمترین باخت: سپاهان و نفت مسجدسلیمان با 1 شکست
بیشترین مساوی: نفت مسجدسلیمان با 11 مساوی
کمترین مساوی: پرسپولیس با 1 مساوی
بهترین خط حمله: استقلال با 33 گل زده
بدترین خط حمله: گل گهر سیرجان با 6 گل زده
بهترین خط دفاع: پرسپولیس با 7 گل خورده
بدترین خط دفاع: شاهین بوشهر با 33 گل خورده
پرگل ترین بازی نیم فصل: پیکان6- ماشین سازی 2
بهترین بردخانگی: استقلال 5- صنعت نفت آبادان 0
بهترین برد خارج از خانه: شاهین بوشهر0 – پرسپولیس5


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها