يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۶۵۲۶۵
زمان انتشار: ۱۰:۵۶     ۱۰ دی ۱۳۹۸
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با پیش‌بینی اینکه لوایح مربوط به FATF در این مجمع رأی نمی‌آورد، گفت: نه با برجام ایران بهشت شد و نه با رد لوایح FATF ایران جهنم می‌شود.
به گزارش پایگاه 598، احمد توکلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام عصر دیروز در گردهمایی اساتید بسیجی دانشگاه‌های تهران در دانشگاه خوارزمی به مقوله تصویب یا عدم تصویب اف ای تی اف در مجمع تشخیص واکنش نشان داد.

وی گفت که به نظرم اف ای تی اف رای نمی‌آورد.

وی تصریح کرد: قبلاً می‌گفتند اگر برجام تصویب شود ایران بهشت می شود حالا می‌گویند اگر اف ای تی اف تصویب نشود، ایران جهنم می شود‌ نه با برجام ایران بهشت شد و نه با رد اف ای تی اف ایران جهنم می‌شود.

توکلی خاطرنشان کرد: ما از ۴۱ خواسته FATF به ۳۶ تای آن عمل کردیم و فقط به ۴ تای آن عمل نکردیم‌. بنا بر تجربه تاریخی‌پذیرش اف ای تی اف نسبت به رد آن بیشتر به ضرر مردم خواهد بود.

احمد توکلی در این نشست به تاثیر سخنان مقام معظم رهبری در ماجرای ناآرامی های کشور در افزایش نرخ بنزین و بازگشت امنیت اشاره و تاکید کرد: امنیت، موضوع مهمی است.

وی با طرح این پرسش که مردم چرا معترض هستند؟ گفت: اکثریتی که به خیابان آمدند، نیامدند آشوب کنند اما دسته ای از فضا استفاده کردند و به دنبال آدمکشی رفتند.

توکلی وی با بیان اینکه مردم از مسئولان عصبانی هستند، گفت: اوایل انقلاب که بنده وزیر کار بودم وقتی با مردم حرف می زدیم مورد احترام بودیم و حرف ما برای مردم عسل بود. الان بعضی از مسئولان اگر در خیابان راه هم بروند شاید مردم اصلا انها را نشناسند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: ما به مردم دروغ نمی گفتیم. مردم در اوایل انقلاب به مسئولان علاقه داشتند چون مثل مردم زندگی می‌کردند. با مرحوم پرورش با موتور به مجلس می رفتیم. ترورها باعث شد که حفاظت برای مسئولان در نظر گرفته شود و راه مسئولان از مردم جدا شد.

وی گفت: در این چند سالی که رکود در کشور بوده تقریبا ۲۷۰ هزار میلیارد تومان سود سپرده برداشت شده و اسکناس چاپ کرده اند. این ها دلها را آتش می‌زند.

توکلی با تاکید بر اینکه اگر خودمان را درست نکنیم، روز به روز کمتر مورد تکیه و محل رجوع مردم خواهیم بود و محو می شویم، گفت: مردم می پرسند چرا پسر فلان شخص و یا فرزند فلان وزیر اینگونه است؟

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام معتقد است که مسئولان اگر نمی‌توانند کاری انجام دهند از مردم عذرخواهی کنند و بگویند که چرا به وعده‌ها عمل نکردند.

وی افزود: وقتی ارز در مدت کوتاهی ۳ برابر می‌شود تمامی قوانین ضد جامعه می‌شود. من آبان ماه سال ۹۶ به آقای جهانگیری زنگ زدم و گفتم وضع ارز دارد خراب می‌شود، جواب داد ما جلسه‌ای در این خصوص برگزار می‌کنیم و شما مهمان هستید و من در آن جلسه نظرات خود را به آقایان گفتم.

توکلی ادامه داد: اواخر بهمن ماه بود که شیب افزایش نرخ ارز تند شد و ۲۱ فروردین ماه ناگهان سه برابر شد؛ آقای جهانگیری گفت که از فردا کنترل می‌کنیم و اعلام کردند که هر کس هر چقدر ارز بخواهد در اختیارش قرار میدهیم؛ من به آقای جهانگیری گفتم تو اگر می‌توانستی ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی را به هرکس بدهی که دیگر ارز اینگونه نمی‌شد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد که به دولتی ها گفته است که در صورت افزایش نرخ ارز باید منتظر شورش باشند و این بار شلوغی از جنوب شهر آغاز می‌شود و مبتلا به چیزی می شوند که جمع کردن آن آسان نیست.

وی ادامه داد: دولت به خوبی می‌دانست که ۱۴ مرداد تحریم‌ها تشدید می‌شود و اولین تحریم‌ها نیز در خصوص منع خرید دلار و طلا است اما دیدید که ۱۸ میلیارد دلار و ۶۵ تن طلا سوخت شد و تلخی میوه آن نصیب مردم شد.

توکلی با تاکید بر اینکه به مردم حق می دهد از دست مسئولان عصبی شوند، گفت: مردم ما واقعا خیلی نجیب هستند اما مردم بدانند اگر بخواهیم کشور را ادراه کنیم راه حل‌های منسجم وجود دارد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به حضور خود در ضیافت افطاری سال گذشته حسن روحانی اشاره و گفت: در این ضیافت افطاری به حسن روحانی گفتم ناچارید کوپن الکترونیک به مردم بدهید که روحانی گفت «خوشم نمی‌آید». حتی یک طرح دیگر اقتصادی را به آقای روحانی ارائه دادم و رئیس جمهور نیز من را به رییس سازمان برنامه و بودجه و برخی از وزرا ارجاع داد.

وی در همین باره افزود: آنها به من گفتند طرح تو خیلی خوب است اما خیلی انقلابی است و ما نمی توانیم انجام بدهیم. گفتند چه کسی می خواهد دیگران را راضی کند؟ گفتم من. اما باز هم اجرا نکردند.

توکلی گفت: در سال ۱۳۹۷ در ۹ ماه پایانی ۷۴۷ هزار و ۲۶ نفر شاغل بیکار شدند. اینها هرکدامشان یک منشا اعتراض هستند. ما ۱۱ میلیون حاشیه نشین داریم یعنی کسی که انضباط ندارد و خود محصول بی انضباطی دیگران می شود. وقتی ۱۱ میلیون حاشیه نشین دارید و قیمت مسکن می شود ۳ برابر حاشیه نشینی بیشتر می شود و به نفع مالکان و به ضرر مستاجران می شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: با اینکه ما این بلاها را سر مردم آوردیم، اما مردم با معرفت هستند این بصیرت مردم سبب شده که فرد بین اهم و مهم فرق قائل شود. شکرگزاری به این نعمت خدمت به مردم است.

وی در این نشست در پاسخ به این پرسش که آیا نوبخت نمایندگان را تهدید کرده است اگر به لایحه بودجه رای ندهند روحانی خانه‌نشینی می‌کند؟ گفت: من اطلاعی ندارم اما مطرح کردن لایحه بودجه دو خاصیت دارد یا قابل تایید نیست و یا روحانی قهر می کند.

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها