أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۶۵۲۷۲
زمان انتشار: ۱۱:۲۵     ۱۰ دی ۱۳۹۸
یک روزنامه اصلاح‌طلب با انتقاد از وضعیت اطلاع‌رسانی دولت نوشت: این روزها رئیس‌جمهور کم و دیر حرف می‌زند و بد حرف می‌زند.
به گزارش پایگاه 598، این روزها بیشترین حجم از حواشی پیرامون رئیس‌جمهور است؛ یک روز شایعه استعفای وی در رسانه‌ها مطرح می‌شود و روز دیگر شایعه تهدید او. بعضاً خبرهایی نیز منتشر می‌شود که تا به مرحله تکذیب برسد کار از کار گذشته و اثرات سوء خود را بر جامعه گذاشته است.

مثل خبر سفر تفریحی حسن روحانی به محمودآباد نوشهر به ‌همراه خانواده برای فرار از آلودگی هوا. الی ماشاءالله هم نقل قول‌های منسوب به حسن روحانی در رسانه‌های مختلف دست به دست می‌چرخد و هرکدام که بازتاب بیشتری یافت از سوی یکی از نزدیکان وی تکذیب و اصلاح می‌شود.

اگر این موضوع از سوی نهاد ریاست جمهوری برنامه‌ریزی شده است و هدفی پشت آن قرار دارد - که بعید است - هیچ اما اگر ماجرا از دست تیم رسانه‌ای رئیس‌جمهور خارج است و آنها صرفا در جست‌وجوی اخبار دروغ هستند تا تکذیب کنند.

کماکان و پس از ۶ سال همچنان تیم اطلاع‌رسانی رئیس‌جمهور فشل است.

کارشناسان رسانه بارها این مهم را متذکر شدند اما گویا شخص رئیس‌جمهور اعتقاد راسخ و عجیبی به این تیم دارند. در ماجرای بنزین اگر این تیم پویا بود بی‌شک عواقب اصلاح قیمت سوخت اینقدر بزرگ نبود و می‌شد با استراتژی‌های رسانه‌ای خاص و تجربه شده و با کمک تمام رسانه‌ها قدری مردم را آماده کرد. به احمدی‌نژاد انتقادهای فراوانی وارد است اما او و تیم رسانه‌ای‌اش هنگام سهمیه‌بندی و افزایش قیمت بنزین بسیار درست عمل کردند و توانستند بخش اعظم جامعه را قانع کنند. اما دولت فعلی در این زمینه بسیار ضعیف عمل کرد.

نکته بعدی فراری بودن و در دسترس نبودن تیم اطلاع‌رسانی دولت است. وقتی شایعه شد حسن روحانی از تهران عزیمت کرده به شمال، خبرنگار آفتاب یزد با سه مسئول در تیم اطلاع‌رسانی دولت تماس گرفت که دو نفر از آنان در دسترس نبودند و یک نفر هم اصلاً خبر نداشت چه شده است!

البته وی چند ساعت بعد در توییتی ماجرا را تکذیب کرد!
نکته آخر به شخص رئیس‌جمهور برمی‌گردد.برخلاف زمان انتخابات و تبلیغات، ایشان دچار سه عارضه در ارتباط‌گیری با جامعه شده‌اند. شیخ حسن روحانی این روزها کم حرف می‌زند، دیر حرف می‌زند و بد حرف می‌زند. ایشان در این ایام بایستی بیش از گذشته با مردم سخن بگوید اما سوگمندانه چنین نیست. رئیس‌جمهور فی‌المثل در مورد گرانی بنزین به‌ جای آنکه سربزنگاه با جامعه صحبت کند روزها بعد سر و کله‌شان پیدا می‌شود. رئیس دولت وقتی هم که بعد از مدت‌ها سخن می‌گوید «بد» حرف می‌زند به‌طوری ‌که در جامعه القا می‌شود رئیس‌جمهور جامعه را در مورد بنزین سرکار گذاشته و به استهزاء گرفته است.

بسیاری در دولت تصور می‌کنند با چند توییت در روز وظیفه‌شان را انجام داده‌اند. این در حالیست که مگر چند درصد جامعه در این شبکه حضور دارند؟ نشان به آن نشان که هیچ وقت تصویری که از ایران در این شبکه ارائه شده با واقعیت همخوانی نداشته است. فی‌المثل طی چند روز اخیر در این فضا به‌گونه‌ای فراخوان‌های خاص منتشر شد که تصور می‌شد قرار است اتفاق خارق‌العاده‌ای رخ دهد اما مشاهده شد که آب از آب تکان نخورد.

منبع:کیهان

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها