أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۶۵۲۷۴
زمان انتشار: ۱۱:۲۹     ۱۰ دی ۱۳۹۸
مرد معتاد که از سوی دختری جوان برای قتل خواهر معتاد وی اجیر شده‌بود روز گذشته در جلسه دادگاه حادثه را شرح داد.
به گزارش پایگاه 598، پرونده صبح دیروز از سوی هیئت قضایی شعبه هفتم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی کیخواه رسیدگی شد. ابتدای جلسه نماینده دادستان در قرائت کیفرخواست گفت: «متهم پرونده مردی ۴۸‌ساله به نام حمید است که ۷‌شهریور‌سال‌۹۷ به اتهام قتل زنی ۴۵‌ساله به نام آرزو بازداشت شد. او در بازجویی‌ها به قتل با همدستی خواهر مقتول که اکرم نام دارد اعتراف کرده‌است. اکرم هم بعد از بازداشت به جرمش اعتراف کرده و گفته‌است: من و خواهرم ازدواج نکرده بودیم و بعد از فوت پدر و مادرم با هم زندگی می‌کردیم. آرزو معتاد به مواد‌مخدر بود به همین دلیل همه حقوق پدرم را خرج اعتیادش می‌کرد. برادر و خواهر دیگرم از مشکلات ما خبر نداشتند. به همین دلیل از رفتار‌های آرزو خسته شدم تا اینکه حمید را دیدم و از او خواستم در قتل خواهرم مرا کمک کند. حمید از بچه‌های محل بود و خانواده ما را می‌شناخت. او هم معتاد به مواد‌مخدر بود به همین دلیل وقتی پیشنهاد قتل خواهرم را در ازای پرداخت ۵‌میلیون تومان دادم قبول کرد. طبق نقشه روز حادثه یک طناب تهیه کردم و در خانه را باز گذاشتم. سپس با حمید تماس گرفتم و از خانه بیرون رفتم. حمید وقتی به خانه رفته‌بود خواهرم را با طناب خفه و بعد از قتل گوشی خواهرم را سرقت کرده‌بود.»

نماینده دادستان در ادامه گفت: «با اقرار‌های دو متهم حمید به اتهام مباشرت در قتل، ایراد صدمات بدنی، مباشرت در سرقت گوشی مقتول و اکرم نیز به اتهام معاونت در قتل روانه زندان شدند. از دادگاه برای دو متهم درخواست مجازات دارم.» در ادامه برادر مقتول در جایگاه قرار گرفت و گفت: «متهم کاری کرده است که دیگر نمی‌توانم در محل سرم را بلند کنم. برای او درخواست قصاص دارم و حاضرم گدایی کنم و تفاضل دیه را بپردازم.» سپس دو خواهر مقتول نیز درخواست قصاص کردند.

بعد از درخواست اولیای‌دم متهم ردیف اول در جایگاه قرار گرفت و با اقرار به قتل گفت: «سال‌ها با خانواده مقتول هم محله بودیم و آن‌ها را می‌شناختم. به شیشه اعتیاد داشتم و بیشتر اوقات در پارک بودم. روزی از پارک برمی‌گشتم که در راه اکرم را دیدم. او از من شماره‌ام را خواست که به او دادم. فردای آن روز تماس گرفت و در مورد اختلاف با خواهرش صحبت کرد. سپس از من خواست در قتل خواهرش او را کمک کنم و در ازای این کار مبلغ ۵‌میلیون تومان می‌پردازد.» متهم در خصوص قتل گفت: «روز حادثه وقتی اکرم تماس گرفت گفت در خانه باز است. همان لحظه وارد خانه شدم و با طنابی که اکرم خریده بود خواهرش را خفه کردم. سپس گوشی او را برداشتم و از خانه فرار کردم، اما اکرم فقط ۳‌میلیون تومان پرداخت کرد.»

در ادامه اکرم که با قرار وثیقه آزاد بود در جایگاه قرار گرفت. او خلاف اظهاراتش جرمش را انکار کرد و گفت: «همه اظهاراتم به خاطر تهدید‌های حمید بود. آن روز برای دیدن هیئت به خیابان رفته‌بودم. بعد از ساعاتی به خانه برگشتم، اما هر چه در زدم کسی در را باز نکرد. با برادرم تماس گرفتم و از او کمک خواستم. وقتی وارد خانه شدیم، دیدیم آرزو روی زمین افتاده است.» اکرم در آخر گفت: «همه ادعا‌های متهم دروغ است و در قتل خواهرم نقشی نداشتم. او به قصد سرقت به خانه ما آمده و مرتکب قتل شده بود.»

در پایان هیئت قضایی وارد شور شد.
 
منبع:جوان
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها