يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۶۵۲۹۹
زمان انتشار: ۱۳:۲۴     ۱۰ دی ۱۳۹۸
نیم‌فصل اول لیگ نوزدهم به پایان رسید و پرسپولیس کالدرون با همه انتقاداتی که وجود داشت توانست بر صدر جدول تکیه بزند. در انتهای جدول هم دو تیم تازه‌وارد گل‌گهر و شاهین قرار دارند.
به گزارش پایگاه 598، با برگزاری دیدارهای عقب‌افتاده نیم‌فصل اول لیگ نوزدهم به پایان رسید و پرسپولیس توانست به عنوان قهرمانی نیم‌فصل اول رقابت ها برسد. در نیم‌فصل اول مطابق انتظار تیم‌های پرسپولیس، سپاهان، استقلال، شهرخودرو و تراکتور عملکرد خوبی داشتند و در میان بالانشینان جا گرفتند.با این حال لیگ نوزدهم خالی از شگفتی هم نبود و نفت آبادان با سرمربیگری دراگان اسکوچیچ توانست در بین تیم‌های بالای جدولی قرار بگیرد و شگفتی‌ساز شود. به بهانه پایان نیم‌فصل اول نگاهی به عملکرد شانزده تیم حاضر در لیگ‌برتر داشتیم:

پرسپولیس تهران: قرمزهای پایتخت که فصل را با یک نام جدید روی نیمکت آغاز کردند در این فصل هم تا به اینجا عملکرد خوبی داشته‌اند و صدرنشین هستند. پرسپولیس در هفته‌های ابتدایی شروع خوبی نداشت و در 6 هفته اول 3 بار طعم شکست را چشید ولی به مرور وضعیت بهتری پیدا کرد و حالا دوباره صدرنشین است. آن‌ها با 7 گل خورده صاحب بهترین خط دفاعی لیگ هستند و با 11 پیروزی بیشتر از بقیه تیم‌ها زمین را با برد ترک کرده‌اند. پرسپولیس در نیم‌فصل اول نشان داد با کالدرون هم به چیزی جز قهرمانی فکر نمی‌کند و این تیم را باید یکی از شانس‌های اصلی قهرمانی لیگ نوزدهم بدانیم.

سپاهان اصفهان: شاگردان امیر قلعه‌نویی مثل فصل گذشته از مدعیان جدی قهرمانی هستند و هر چیزی به غیر از قهرمانی برای آن‌ها شکست به حساب می‌آید. سپاهانی ها در طول نیم‌فصل اول عملکرد کم‌نوسانی داشتند و تا قبل از بازی آخر مقابل نفت آبادان بدون شکست بودند ولی شکست در آبادان هم آمار تیم قلعه‌نویی را خراب کرد و هم صدر را از آن‌ها گرفت. مهم‌ترین مشکل سپاهان در نیمه اول لیگ مصدومیت‌های بازیکنان این تیم بود ولی با این وجود بدون تردید سپاهان را باید یکی از اصلی‌ترین رقبای پرسپولیس در راه دفاع از عنوان قهرمانی بدانیم.

تراکتور تبریز: تراکتور فصل را با دنیزلی رویایی آغاز کرد و هواداران این تیم امیدوار بودند تیم‌شان بتواند با این مربی ترک تبار به مقام قهرمانی برسد ولی اوضاع برای دنیزلی و تیمش خوب پیش نرفت و پس از چند نتیجه ضعیف از جمله شکست مقابل استقلال و سپاهان، همکاری ترکتور و دنیزلی زودتر از تصور به اتمام رسید. پس از دنیزلی احد شیخ‌لاری مسئولیت فنی تراکتور را بر عهده داشت تا اینکه سرانجام ساکت الهامی به عنوان سرمربی این تیم تا پایان فصل انتخاب شد. تراکتور با جدایی دنیزلی چند نتیجه خوب کسب کرد و توانست تا رده سوم خود را بالا بکشد و امیدوار به روزهای آینده باشد.

صنعت نفت آبادان: یکی از سه نمیانده استان خوزستان در لیگ نوزدهم توانست عملکرد درخشانی داشته‌ باشد و در میان بالانشینان قرار بگیرد. نفت آبادان که لیگ را با هدایت دراگان اسکوچیچ آغاز کرد این روزها بسیار آماده است و می‌تواند از پس هر رقیبی بربیاید. نفت که آقای گل لیگ نوزدهم یعنی عیسی آل‌کثیر را هم در ترکیب خود می‌بیند با دراگان روزگار خوشی را می‌گذراند. اوج کار نفتی ها در دیدار مقابل سپاهان رقم خورد که با برتری 4 بر 2 مقابل این تیم توانستند اولین شکست فصل را به شاگردان قلعه‌نویی تحمیل کنند. باید دید اسکوچیچ و تیم جذابش در نیم‌فصل دوم هم می‌توانند روند عالی خود را حفظ کنند یا اتفاقات دیگری رخ خواهد داد.

استقلال تهران: خبرسازترین این روزهای فوتبال ایران فصل را با یک سرمربی ایتالیایی آغاز کرد و پس از چند نتیجه ضعیف از جمله باخت مقابل پرسپولیس، روی دور افتاد و نتایج درخشانی گرفت. استقلال با استراماچونی به صدرجدول هم رسید ولی پس از آن حواشی این تیم و فسخ قرارداد سرمربی‌اش باعث شد آبی‌ها از سه بازی پایانی نیم‌فصل اول تنها چهار امتیاز بگیرند و تا رده پنجم سقوط کنند. اگر استراماچونی به استقلال برگردد، می‌توانیم این تیم را هم از مدعیان بدانیم. استقلال در نیم‌فصل اول با زدن 33 گل بهترین خط حمله را داشت ولی مدافعان این تیم به اندازه مهاجمان خوب کار نکردند و آبی‌ها در 16 بازی، 17 بار دروازه خود را باز شده دیدند.

شهرخودرو مشهد: شاگردان یحیی گل‌محمدی در شهرخودرو امسال هم مثل سال گذشته از تیم‌های خوب لیگ هستند و تقابل با آن‌ها برای هر رقیبی دشوار است. شهرخودرو فصل را خوب آغاز کرد و در میان بالانشینان قرار داشت، آن‌ها حتی موفق به شکست پرسپولیس هم شدند ولی در ادامه کمی افت کردند و تا رده ششم سقوط کردند. مهم‌ترین مشکل یحیی در شهرخودرو خط حمله ضعیف این تیم است که موفق به زدن تنها 13 گل شده که برای تیمی که مدعی قهرمانی است، آمار ضعیفی به حساب می‌آید و اگر این نقص رفع شود، شهرخودرو می‌تواند در نیم‌فصل دوم روزهای بهتری را برای خود رقم بزند.

فولاد خوزستان: فولادی ها که امسال جواد نکونام را روی نیمکت خود می‌بینند عملکرد متوسطی در نیم‌فصل اول از خود به جای گذاشتند. انتظار می‌رفت فولاد و نکونام در این فصل بهتر از این‌ها عمل کنند ولی این اتفاق رخ نداد و آن‌ها در رده هفتم قرار گرفتند. تیم نکونام هم مثل تیم یحیی خط دفاعی خوبی دارد ولی مشکل اصلی این تیم خط حمله است که تنها 12 بار موفق به گلزنی شده است که افت لوسیانو پریرا، آقای گل فصل قبل در این آمار ضعیف بی‌تاثیر نبوده است. باید دید نکونام و تیمش در نیم‌فصل دوم چه خواهند کرد آیا وضعیت این تیم در ادامه بهتر خواهد شد یا اتفاقات دیگری رخ خواهد داد.

نفت مسجدسلیمان: دیگر تیم نفتی استان خوزستان یعنی نفت مسجدسلیمان هم در نیم‌فصل اول نسبت به بضاعتش نتایج خوبی کسب کرد. مهدی تارتار که با جدایی از پارس جنوبی راهی مسجدسلیمان شده بود توانست تیم خوبی بسازد که تا همین اواخر هم بدون شکست بود و تنها مقابل تراکتور تسلیم شد. نفتی‌ها با تارتار به نیمه‌نهایی جام حذفی هم رسیده‌اند و روزگار خوشی را نیم‌فصل اول تجربه کردند ولی مشکلات مالی بی‌پایان این تیم باعث شد تارتار از سمتش استعفا دهد تا نماینده مسجدسلیمان برای ادامه فصل با چالش جدی مواجه شود. با این‌حال مسئولان نفت وعده بازگشت تارتار را داده اند که باید دید تا چه حد عملی می‌شود.

ماشین‌سازی تبریز: تیم دوم شهر تبریز نیم‌فصل اول را با بردن استقلال شروع کرد و اتمام رساند و با مساوی که از پرسپولیس گرفت، نشان داد گربه سیاه تیم‌های تهرانی است. رسول خطیبی که پس از چند سال به ماشین‌سازی برگشته در مجموع تا به اینجای کار عملکرد بدی در این تیم نداشته و توانسته انتظارات را برآورده کند.

نساجی مازندران: امسال هم مثل تمام این سال‌ها مشکلات مالی کلیدواژه اصلی تیم نساجی بود و همین موضوع باعث شد آن‌ها نتوانند بهترین عملکرد خود را به نمایش بگذارند. نساجی ابتدای فصل به خاطر بدهی‌هایی که داشت نتوانست از چند بازیکن جدید خود استفاده کند و همین موضوع کار این تیم را سخت کرد. با وجود تمام این مشکلات آن‌ها خیلی هم بد کار نکردند و اگر در نیم‌فصل دوم مشکلات‌شان حل شود حرف‌های بیشتری برای گفتن خواهند داشت.

ذوب‌آهن اصفهان: ذوبی‌ها در نیم‌فصل اول لیگ مثل نیمه اول لیگ هجدهم نتایج خوبی نگرفتند و کارشان به تغییر مربی کشید و علیرضا منصوریانی که پارسال با حضور در ذوب‌آهن نتایج درخشانی گرفته بود از سمتش برکنار شد. سبزپوشان اصفهانی که از نظر بازیکن یکی از تیم‌های خوب لیگ هستند در این فصل اصلا خوب کار نکرده‌اند و تنها 3 بار پیروز از زمین خارج شده‌اند. آن‌ها هنوز سرمربی ندارند و اخبار خوشی از این تیم به گوش نمی‌رسد. با ادامه این روند بعید است ذوبی‌ها در نیم‌فصل دوم عملکرد بهتری نسبت به نیم‌فصل اول داشته باشند.

پارس‌جنوبی جم: پس از چند فصل که عادت کرده بودیم تارتار را روی نیمکت تیم پارس‌جنوبی ببینیم، امسال فراز کمالوند روی نیمکت تیم بوشهری نشست و نتایج چندان خوبی هم نگرفت. پارس جنوبی امسال تنها دو بار مقابل حریفانش به برتری رسیده و وضعیت خوبی ندارد. از طرفی فراز کمالوند هم پیش از بازی با پرسپولیس به خاطر مشکلات مالی قراردادش را با پارس‌جنوبی فسخ کرد و از این تیم جدا شد. قرار است هدایت تیم پارس‌جنوبی برای نیم‌فصل دوم بر عهده هومن افاضلی باشد و باید دید پارس‌حنوبی با افاضلی در ادامه فصل چه خواهد کرد.

سایپا تهران: سایپا که در سال‌های اخیر یکی از تیم‌های خوب لیگ بود امسال حال و روز چندان خوبی ندارد. آن‌ها امسال ابراهیم صادقی را به جای علی دایی روی نیمکت خود می‌بینند و صادقی تا به اینجای کار نشان داده هنوز آماده مربیگری در لیگ برتر نیست. البته سایپایی ها نسبت به سال‌های قبل تیم جوان‌تری دارند و همین موضوع در نتایج این تیم بی‌تاثیر نبوده است. شاگردان ابراهیم صادقی امسال رکورد 9 بازی پیاپی بدون گلزنی را ثبت کردند که یک نکته منفی دیگر در کارنامه نارنجی‌پوشان است.

پیکان تهران: دیگر تیم خودروساز کشورمان هم وضعیت خوبی در جدول ندارد و در نزدیکی منطقه سقوط است. پیکان که امسال هم مثل نیم‌فصل دوم لیگ هجدهم با فرکی در لیگ حضور دارد، هم خوب گل می‌زند و هم خوب گل می‌خورد. آن‌ها با 23 گل زده یکی از بهترین خطوط حمله را دارند و با 29 گل خورده صاحب دومین خط دفاعی ضعیف لیگ نوزدهم هستند. اگر حسین فرکی برای نیم‌فصل دوم فکری به حال خط دفاعی ضعیف تیمش نکند ممکن است اوضاع پیکان از این هم وخیم‌تر شود!

گل‌گهر سیرجان: سیرجانی‌ها که برای اولین بار در لیگ برتر حضور دارند فصل را با وینگو بگوویچ آغاز کردند ولی خیلی زود با او انتهای راه رسیدند و هدایت تیم‌شان را به مجید جلالی سپردند. گل‌گهر در نیم‌فصل اول تنها یک بار به برتری رسید و فقط شش گل زد تا بدترین خط حمله لیگ را داشته باشد. آن‌ها برای ادامه راه باید شدیدا خود را تقویت کنند و اگر این اتفاق رخ ندهد بعید است فصل بعد در لیگ برتر حاضر باشند.

شاهین شهرداری بوشهر: شاهین که پس از سقوط در لیگ یازدهم دیگر به لیگ برتر راه نیافته بود امثال سرانجام مجوز حضور در لیگ برتر را پیدا کرد ولی آن‌ها تا به اینجای کار نشان داده‌اند اصلا برای حضور در بالاترین سطح فوتبال ایران آماده نیستند. شاهین در نیم فصل اول هرگز مقابل حریفان به برتری نرسید و با 10 شکست و 33 گل خورده و کسب تنها 6 امتیاز در قعر جدول جای گرفت. آن‌ها در طول نیم‌فصل سه مربی داشتند ولی هرگز وضعیت خوبی را تجربه نکردند و با ادامه این روند اولین تیم سقوط کرده به لیگ یک خواهند بود.
مرجع : خبرآنلاین
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها