به گزارش پایگاه 598، مجتبی فیروزی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به وضعیت بازار طلا از ابتدای امسال تاکنون، افزود: در هشت ماه اول سال ثبات قیمت‌ها را داشتیم و نرخ خرید هر گرم طلا از مشتری روی حدود ۴۰۵ هزار تومان نوسان داشت یا حداکثر ۱۰ هزار تومان جابجا می‌شد.

وی ادامه داد: در این مدت که بازار ثبات داشت خرید و فروش طلا رونق چندانی نداشت و مردم منتظر بودند که قیمت‌ها پایین‌ بیاید.

این کارشناس بازار طلا با اشاره به افزایش قیمت حدود ۵۰ تا ۶۰ هزار تومانی هر گرم طلا طی یک ماه اخیر، یادآور شد: این افزایش ناشی از جو روانی بنزین بود که دلار و به تبع آن طلا را تحت تاثیر قرار داد.

به گفته فیروزی، در این یک ماه که قیمت‌ها بالا رفت مردم دوباره به خرید و فروش روی آوردند و بازار مقداری رونق گرفت.

وی درباره اینکه وضعیت بازار در ماه‌های پایانی سال چطور خواهد بود نیز عنوان کرد: از آنجایی که قیمت جهانی طلا در حال بالا رفتن است، احتمال افزایش قیمت ۳۰ تا ۴۰ هزار تومانی هر گرم طلا نیز وجود دارد.

این کارشناس بازار طلا خاطرنشان کرد: از سوی دیگر در ایام پایان سال ممکن است تقاضا برای دلار بالا برود و این امر نیز بر بالا رفتن قیمت دلار و طلا اثر بگذارد.

فیروزی از افزایش خرید طلا در ماه اسفند به دلیل رونق عروسی‌ها هم یاد کرد که ممکن است منجر به افزایش قیمت شود.

وی اضافه کرد: البته بازار بهمن ماه معمولا خرید و فروش چندانی ندارد و راکد است و مردم خرید خود را به همان ماه پایانی سال موکول می‌کنند.