يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۶۵۴۶۳
زمان انتشار: ۱۸:۵۵     ۱۳ دی ۱۳۹۸
عواقب اقدام تروریستی آمریکا در به‌ شهادت رساندن سردار سلیمانی؛
آمریکایی‌ها با اقدام تروریستی و شدیدا تحریک آمیز خود در به شهادت رساندن فرمانده عالی محور مقاومت یک جنگ یکطرفه را اعلان نموده اند که حتی کنگره، سنا و سیاسیون آمریکایی هم نسبت به آن ابراز نگرانی کرده اند. با این رویکرد دیگر منطقه خاورمیانه و آسیای مرکزی نقطه امنی برای نیرو‌های ایالات متحده نخواهد بود و آن‌ها به نظر می‌رسد از هم اکنون باید وصیتنامه‌هایشان را بنویسند...

به گزارش پایگاه 598، در ساعات اولیه صبح امروز و به دنبال حمله موشکی بالگردهای آمریکایی به دو خودرو در اطراف فرودگاه بغداد، سردار حاج قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس و ابومهدی المهندس معاون حشدالشعبی و چند تن از اعضای بسیج مردمی عراق هدف قرار گرفتند و به درجه رفیع شهادت نائل آمدند. پنتاگون در اطلاعیه‌ای مسئولیت این ترور را بر عهده گرفت و تایید کرد این ترور را به دستور «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا انجام داده است.

به گزارش تابناک؛ به دنبال این اقدام جنایتکارانه آمریکایی ها، حضرت آیت الله خامنه ای، رهبر انقلاب در پیامی شهادت را پاداش تلاش بی‌وقفه‌ی سردار حاج قاسم سلیمانی در همه‌ی این سالیان خواندند و تاکید کردند که با رفتن او به حول و قوه‌ی الهی، کار او و راه او متوقف و بسته نخواهد شد، ولی انتقام سختی در انتظار جنایتکارانی است که دست پلید خود را به خون او و دیگر شهدای حادثه‌ی دیشب آلودند.

واکنش رهبر انقلاب: انتقام سختی می‌گیریم

ایشان یادآور شدند: شهید سلیمانی چهره‌ی بین‌المللی مقاومت است و همه‌ی دلبستگان مقاومت خونخواه اویند. همه‌ی دوستان -‌ و نیز همه‌ی دشمنان - بدانند خط جهاد مقاومت با انگیزه‌ی مضاعف ادامه خواهد یافت و پیروزی قطعی در انتظار مجاهدان این راه مبارک است، فقدان سردار فداکار و عزیز ما تلخ است ولی ادامه مبارزه و دست یافتن به پیروزی نهایی کام قاتلان و جنایتکاران را تلخ‌تر خواهد کرد.

کنگره و سیاسیون آمریکایی: دنبال جنگ با ایران نیستیم و از اقدام ترامپ خبر نداشتیم

بلافاصله پس از این اقدام حماقت آمیز آمریکایی ها، کنگره آمریکا با صدور بیانیه ای، از عدم صدور مجوز برای ترور سردار «قاسم سلیمانی» خبر داد. در بیانیه کنگره آمریکا ـ که ساعاتی پس از حمله نیروهای متجاوز این کشور به کاروان حامل نیروهای حشد شعبی در عراق و شهادت سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس منتشر شد ـ آمده است، این نهاد قانونگذاری «مجوز این ترور را صادر نکرده و اینکه مردم آمریکا خواهان جنگ با ایران نیستند».

نامزد بالقوه حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ دیگر چهره آمریکایی بود که به این اقدام واکنش نشان داد و به شدت از دونالد ترامپ بابت صدور دستور ترور سردار سلیمانی انتقاد کرد. «جو بایدن» در بیانیه‌ای گفت: «بیانیه دولت می‌گوید هدف از این اقدام جلوگیری از حملات آتی ایران است؛ اما این اقدام یقیناً اثر عکس خواهد داشت.» بایدن در این بیانیه از ترامپ خواسته برای مردم آمریکا توضیح دهد راهبردش را جهت ایمن نگاه داشتن نیروها و پرسنل آمریکا در منطقه و فراتر از آن توضیح دهد.

برنی سندرز سناتور آمریکایی که در انتخابات آتی ریاست جمهوری رقابت خواهد کرد در رشته توئیت‌هایی به ترور سردار سلیمانی واکنش نشان داد و نوشت: زمانی که در سال ۲۰۰۲ به جنگ در عراق رای مخالف دادم، نگران بودم این قدام به بی‌ثباتی عمیق‌تری در منطقه منجر شود و متاسفانه آن نگرانی به حقیقت پیوست. آمریکا در حدود ۴۵۰۰ نیروی شجاع خود را از دست داد؛ ده ها هزار زخمی شدند و تریلیون‌ها دلار هزینه شد. بزرگنمایی‌های خطرناک ترامپ ما را به جنگ فاجعه‌بار دیگری در خاورمیانه نزدیک می‌کند که به هزینه شدن زندگی‌های بیشمار و تریلیون‌ها دلار دیگر خواهد انجامید. ترامپ قول داده بود این جنگ بی‌پایان را خاتمه بخشد اما این اقدام مسیر دیگری را پیش روی ما قرار داد.

الیزابت وارن دیگر سناتور آمریکایی که در فوریه ۲۰۱۹ نامزدی خود را برای انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری ۲۰۲۰ حزب دمکرات اعلام کرد، در صفحه اینستاگرام خود ضمن مسئول دانستن قاسم سلیمانی در کشته شدن صدها آمریکایی نوشت: این حرکت بی‌پروا موقعیتی که در قبال ایران وجود دارد را تشدید خواهد کرد و افزایش احتمالی کشتار و پیچیدگی وضعیت خاورمیانه را در پی خواهد داشت. او اولویت فعلی را جلوگیری از جنگی پرهزینه دانست.

اینجا توئیتر نیست که ترامپ زود از کرده‌اش پشیمان شود!

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به عنوان فردی شناخته می شود که خیلی از حرف ها را می زند و بلافاصله از حرف و سخنش برمی گردد، نمونه این موضوع را می توان بارها در سخنان و موضع گیری های او دید، اما وقتی این موضوع به مقام عمل و اقدام برسد، دیگر راه فرار و گریزی از آنچه شده، نیست؛ بنابراین، آمریکایی ها به دنبال اقدام اخیر در به شهادت رساندن سردار حاج قاسم سلیمانی، باید منتظر انتقام سخت ایرانی ها باشند و شاید همین کنگره و بسیاری از سیاستمداران آمریکایی را نگران ساخته است.

منتظر انتقام‌گیری ایرانیان باشید/ نیروهای آمریکا در منطقه از الان وصیتنامه‌های‌شان را بنویسند

منتظر انتقام‌گیری ایرانیان باشید/ نیروهای آمریکا در منطقه از الان وصیتنامه‌های‌شان را بنویسند

اینکه ایران از آمریکایی‌ها و به دنبال به شهادت رساندن سردار حاج قاسم سلیمانی انتقام سختی خواهد گرفت، اجتناب ناپذیر است که باید دید دامنه آن به کجا ختم خواهد شد. این موضوعی است که مورد اتفاق تمامی مقامات عالیرتبه جمهوری اسلامی ایران از رهبر معظم انقلاب گرفته تا رئیس جمهور و سایر سران قواست. همچنین فرماندهان عالیرتبه نظامی جمهوری اسلامی ایران هم بر این نکته تاکید کرده اند که این اقدام آمریکایی‌ها بی پاسخ نخواهد ماند و آن‌ها باید منتظر اقدام جدی و انتقام سخت ما باشند.

فرماندهان نظامی ایران: انتقام می‌گیریم؛ آمریکایی‌ها «تابوت» سفارش بدهند

محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگویی در واکنش به شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی به دست آمریکا اظهار کرد: آمریکا امروز در راس ناامنی و تروریسم است و مجاهدی را به شهادت رسانده که در مقابل بدترین و شرور‌ترین تروریست‌های عالم قیام و کمک بزرگی به آزادی سرزمین‌های عراق، سوریه و لبنان از دست تروریست‌ها کرد.

او افزود: آمریکا بداند که رزمندگان اسلام و رزمندگان ایران عزیز ما انتقام سختی از آنان خواهند گرفت و فکر نکند که جان سالم به‌در خواهند برد. رضایی بیان کرد: آمریکایی‌ها آتش بازی جدیدی راه انداخته اند و می‌خواهند خود را از بن بستی که به دست خود ایجاد کرده اند بیرون بیاورند؛ اما مطمئن باشند در باتلاق خود ساخته خود فرو خواهند رفت.

سردار محمدرضا نقدی معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفتگویی در واکنش به شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه توسط تروریست‌های ارتش آمریکا، اظهار داشت: کاخ سفید یا همین امروز برچیدن پایگاه‌های نظامی خودش از منطقه اسلامی را آغاز کند و یا به بازار برود و برای سربازان خودش تابوت سفارش بدهد.

وی افزود: رژیم صهیونیستی یا چمدان‌های خودشان را می‌بندند و به کشور‌های اروپایی که از آنجا آمدند، برمی‌گردند یا منتظر ضرب شست امت اسلام بمانند. سردار نقدی تاکید کرد: انتخاب با خودشان است، ما دوست نداریم خون‌ریزی بشود. خودشان انتخاب کنند.

دیگر جای امنی در منطقه برای نیرو‌های آمریکا وجود نخواهد داشت

تمامی فرماندهان نظامی جمهوری اسلامی اعم از فرماندهان ستادکل، سپاه و ارتش متفق القول وعده داده اند که انتقام سختی از اقدام تروریستی آمریکایی‌ها در به شهادت رساندن سردار حاج قاسم سلیمانی و جمعی از نیرو‌های محور مقاومت خواهند گرفت. صفحه توئیتر سایت رهبر انقلاب هم پیغام معناداری مخابره کرده و با نوشتن «به نام خداوند بخشنده مهربان» به انگلیسی خبر از شروع احتمالی اقدام ویژه جمهوری اسلامی ایران علیه اقدام اخیر آمریکایی‌ها در اعلام جنگ یکطرفه علیه ایران و محور مقاومت داده است.

تصاویری از تابوت‌های سربازان و ژنرال‌های آمریکایی به وفور در صفحات مجازی ایرانیان مخابره می‌شود و دیر نیست که این اقدام عملی شود. آمریکایی‌ها با اقدام تروریستی و شدیدا تحریک آمیز خود در به شهادت رساندن فرمانده عالی محور مقاومت یک جنگ یکطرفه را اعلان نموده اند که حتی کنگره، سنا و سیاسیون آمریکایی هم نسبت به آن ابراز نگرانی کرده اند. با این رویکرد، دیگر منطقه خاورمیانه و آسیای مرکزی نقطه امنی برای نیرو‌های ایالات متحده نخواهد بود و آن‌ها به نظر می‌رسد از هم اکنون باید وصیتنامه‌هایشان را بنویسند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها