يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۶۵۵۸۲
زمان انتشار: ۱۲:۰۷     ۱۵ دی ۱۳۹۸
تمامی امتحانات نهایی دانش‌آموزان و برخی دانشگاه ها در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه لغو شد.
به گزارش پایگاه 598، با توجه به اعلام مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش، به منظور تسهیل حضور دانش آموزان سراسر کشور در مراسم تشیع و مجالس ترحیم مجاهد فی سبیل الله سردار رشید اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی امتحانات نهایی و غیرنهایی روزهای دوشنبه ۱۶ دی و سه شنبه ۱۷ دی ماه لغو و امتحانات نهایی این روزها به ترتیب به ۲۴ و ۲۵دی ماه موکول و زمان امتحانات غیر نهایی هم توسط مدیران مدارس به اطلاع دانش آموزان خواهد رسید.
 
لازم به دکر است مدارس در تاریخ‌های یاد شده دایر می‌باشد.
 
لغو امتحانات دانشگاه پیام نور در سه روز آینده

رئیس دانشگاه پیام نور: امتحانات در کلیه مراکز و واحد‌های دانشگاه پیام نور برای تسهیل شرکت دانشجویان در مراسم تشییع پیکر سردار شهید قاسم سلیمانی و مراسمی که به مناسبت شهادت این سردار سرفراز برگزار می‌شود، در روز‌های یکشنبه، دوشنبه و سه شنبه در سراسر کشور لغو خواهد بود.
 
روابط عمومی وزارت علوم: تعطیلی یا لغو امتحانات به دانشگاه‌ها واگذار شد

در ابتدا علیرضا عبداللهی نژاد مدیر کل روابط عمومی وزارت علوم  اعلام کرد تعطیلی دانشگاه‌ها در روز دوشنبه با توجه به برگزاری امتحانات در برخی دانشگاه‌ها با هماهنگی معاونت آموزشی وزارت علوم بر عهده دانشگاه‌ها گذاشته شد.

وی افزود: دانشگاه‌ها می‌توانند صبح تا ظهر یا در کل روز دوشنبه را تعطیل اعلام کنند و به مراسم عزاداری سوگواری بپردازند.

دانشگاه آزاد امتحانات روز دوشنبه برخی استان‌ها را لغو کرد

رضا همدانچی مدیر کل روابط عمومی دانشگاه آزاد نیز از تغییر زمان برگزاری امتحانات دانشجویان دانشگاه آزاد در برخی استان‌ها خبر داد و گفت: در روز یکشنبه ۱۵ دی ماه امتحانات واحد‌های دانشگاه آزاد در استان خراسان رضوی، خراسان شمالی و جنوبی لغو شد.

همدانچی ادامه داد: همچنین روز دوشنبه ۱۶ دی ماه امتحانات استان تهران، استان قم، استان البرز، استان مازندران و مرکزی و همچنین روز سه شنبه ۱۷ دی ماه امتحانات دانشجویان در استان‌های کرمان، یزد، سیستان و بلوچستان و هرمزگان لغو می‌شود و به زمان دیگری موکول خواهد شد.

وی ادامه داد: امتحانات لغو شده به روز پس از آخرین امتحان با نظر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان منتقل می‌شود.

تغییر زمان برگزاری امتحانات دانشجویان علامه طباطبایی

دانشگاه علامه طباطبایی، اما در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که برنامه برگزاری امتحانات پایان ترم از روز دوشنبه ۱۶ دی ماه به روز پنجشنبه ۱۹ دی ماه در همان ساعت تغییر می‌یابد.

تعطیلی دانشگاه الزهرا

همچنین دانشگاه الزهرا به منظور سهولت در حضور دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه در مراسم تشییع پیکر مطهر سردار سلیمانی روز دوشنبه ۱۶ دی ماه را تعطیل اعلام کرد.

پردیس مرکزی دانشگاه تهران صبح دوشنبه تعطیل شد

حسین حسینی معاون آموزشی دانشگاه تهران نیز از تعطیلی واحد‌های مستقر در پردیس مرکزی دانشگاه تهران در روز دوشنبه صبح خبر داد و گفت: به دلیل آنکه در آخرین هفته برگزاری کلاس‌ها قرار داریم، به همین دلیل نمی‌توانیم کل روز دوشنبه را تعطیل اعلام کنیم.

وی افزود: با هماهنگی اساتید کلاس‌های جبرانی، عصر همان روز و یا تا پایان هفته می‌تواند برگزار شود.

لغو تمامی آزمون‌های دانشگاه علوم پزشکی ایران در روز دوشنبه

علی مظاهری نژاد معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی ایران نیز خبر داد که تمامی آزمون‌های روز دوشنبه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی ایران لغو می‌شود و زمان مقتضی به دانشجویان اعلام خواهد شد.

وی گفت: همچنین با توجه به برگزاری مراسم تشییع شهید سردار پرافتخار اسلام «حاج قاسم سلیمانی» و تسهیل شرکت دانشجویان در این مراسم، غیبت دانشجویان در این روز موجه است.

مؤسسات و دانشگاه‌های غیرانتفاعی تهران تعطیل شد

علی آهون‌منش رئیس اتحادیه دانشگاه‌های غیرانتفاعی از تعطیلی مؤسسات و دانشگاه‌های غیرانتفاعی تهران در روز دوشنبه خبر داد و گفت: امتحانات روز دوشنبه دانشجویان در روز آخر امتحانات برگزار خواهد شد.

رئیس اتحادیه دانشگاه‌های غیرانتفاعی درباره تعطیلی دانشگاه‌های غیرانتفاعی، گفت: نوبت بعدازظهر دانشگاه‌های غیرانتفاعی استان اصفهان امروز به دلیل برگزاری مراسم ویژه سردار حاج قاسم سلیمانی تعطیل است.

دانشگاه خواجه نصیر هم تعطیل اعلام شد

دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی نیز در اطلاعیه‌ای اعلام کرده است که به جهت حضور دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه در مراسم تشییع سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی، کلاس‌های آموزشی دانشگاه روز ۲ شنبه تعطیل است.

مراکز علمی کاربردی استان تهران تعطیل است

مختار جلالی جواران معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی از تعطیلی مراکز علمی‌کاربردی استان تهران در روز دوشنبه خبر داد و درباره لغو امتحانات دانشجویان، افزود: هنوز امتحانات دانشگاه جامع علمی کاربردی آغاز نشده است، ولی مراکز موظف هستند برای تعطیلی روز دوشنبه کلاس جبرانی برگزار کنند.

لغو امتحانات پیام نور در ۳ روز آینده

رئیس دانشگاه پیام نور نیز از لغو امتحانات دانشگاه پیام نور در ۳ روز آینده برای شرکت در مراسم تشییع پیکر سردار شهید قاسم سلیمانی خبرداد.

محمد رضا زمانی گفت: امتحانات در کلیه مراکز و واحد‌های دانشگاه پیام نور برای تسهیل شرکت دانشجویان در مراسم تشییع پیکر سردار شهید قاسم سلیمانی و مراسمی که به مناسبت شهادت این سردار سرفراز برگزار می‌شود، در روز‌های یکشنبه، دوشنبه و سه شنبه در سراسر کشور لغو خواهد شد.

غیبت موجه برای دانشجویان دانشگاه فردوسی

بنا بر تصمیم رئیس دانشگاه فردوسی مشهد برای تمام دانشجویان شرکت کننده در مراسم تشییع روز یکشنبه غیبت موجه در نظر گرفته می‌شود.

دانشگاه‌های اهواز فردا تعطیل شدند

با توجه به برگزاری مراسم تشییع پیکر سردار شهید قاسم سلیمانی فردا (یکشنبه، ۱۵ دی‌ماه) در اهواز، دانشگاه‌های شهرستان‌های اهواز، کارون، باوی و حمیدیه تعطیل هستند.

تغییر زمان امتحانات دانشگاه علم و صنعت

دانشگاه علم و صنعت نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: با عرض تسلیت به مناسبت شهادت سردار سرافراز ایران اسلامی حاج قاسم سلیمانی، به اطلاع کلیه دانشجویان می‌رساند که بمنظور فراهم کردن امکان شرکت دانشجویان در مراسم تشییع این شهید والا مقام، کلیه امتحانات آزمایشگاهی و کارگاهی روز دوشنبه مورخ ۱۶/‏۱۰/‏۹۸‬ به روز پنج شنبه مورخ ۱۹/‏۱۰/‏۹۸‬ (با همان ساعت برگزاری) منتقل می‌شود.
 
اطلاعیه جدید وزارت علوم در خصوص تعویق امتحانات دوشنبه
 
معاونت آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در صورتی که در روز دوشنبه ۱۶ دی‌ماه ۹۸ برنامه‌ای برای برگزاری آزمون‌های پایان نیم‌سال تحصیلی تدارک دیده‌اند، می‌توانند با به تعویق انداختن آن آزمون، با دانشجویان و دانشگاهیان علاقه‌مند به شرکت در آئین یادشده و ادای احترام به آن شهید عزیز همراهی کنند.
 
نام دانشگاه

وضعیت تعطیلی یا لغو امتحانات

۱- دانشگاه آزاد لغو امتحانات در برخی استان‌ها
۲- دانشگاه تهران پردیس مرکزی در صبح دوشنبه تعطیل است
۳- دانشگاه الزهرا روز دوشنبه تعطیل است
۴- دانشگاه علوم پزشکی ایران تمامی امتحانات روز دوشنبه لغو شد
۵- دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی روز دوشنبه تعطیل است
۶- مؤسسات و دانشگاه‌های غیرانتفاعی تهران روز دوشنبه تعطیل است
۷- دانشگاه علمی و کاربردی روز دوشنبه تعطیل است
۸- دانشگاه پیام نور لغو امتحانات ۳ روز آینده
۹- دانشگاه فردوسی مشهد غیبت موجه برای دانشجویان شرکت کننده در مراسم تشییع
۱۰- دانشگاه‌های اهواز تعطیلی در روز یکشنبه
۱۱- دانشگاه علم و صنعت تغییر زمان امتحانات روز دوشنبه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها