أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۶۵۶۷۵
زمان انتشار: ۱۲:۱۳     ۱۶ دی ۱۳۹۸
فارس نوشت: وزیر خارجه ترکیه با هشدار درباره تبعات ترور سردار سپهبد قاسم سلیمانی توسط آمریکا از تلاش آنکارا برای کاهش تنش‌ها بین تهران و واشنگتن خبر داد.
به گزارش پایگاه 598، فارس نوشت: وزیر خارجه ترکیه با هشدار درباره تبعات ترور سردار سپهبد قاسم سلیمانی توسط آمریکا از تلاش آنکارا برای کاهش تنش‌ها بین تهران و واشنگتن خبر داد.

در ادامه هشدارهای مقام‌های ترکیه درباره اقدام آمریکا در به شهادت رساندن فرمانده فقید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فرودگاه بغداد، «مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه این کشور امروز دوشنبه درباره تبعات این ترور هشدار داد.

به نوشته رسانه‌های ترکیه از قبیل شبکه «تی‌آر‌تی»، وزیر خارجه ترکیه در یک نشست خبری درباره تشدید تنش‌ها در منطقه غرب آسیا به دنبال اقدام آمریکا در ترور سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده فقید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به شدت ابراز نگرانی کرد.

«مولود چاووش اوغلو» اعلام کرد، «کشتن قاسم سلیمانی (توسط آمریکا) تهدید بزرگ برای صلح در منطقه ایجاد کرده است».

به گفته وزیر خارجه ترکیه، آنکارا در تلاش برای همکاری با دیگر کشورها به منظور کاستن از تنش‌ها بین ایالات متحده آمریکا و ایران است.

اظهار نظر این مقام ترکیه‌ای در ادامه سخنان مقام‌های ارشد این کشور درباره عملیات تروریستی و تجاوزکارانه بامداد جمعه هفته گذشته آمریکا در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی بغداد که در آن سردار سپهبد قاسم سلیمانی، «ابو مهدی المهندس» معاون سازمان الحشد الشعبی و چند تن دیگر از همراهان آنها به شهادت رسیدند، مطرح شده است.

مقام‌های ارشد ایرانی شامل رهبر معظم انقلاب و دیگر سران کشور در واکنش به شهادت فرمانده فقید نیروی قدس سپاه پاسداران اعلام کرده‌اند که ایران پاسخ این اقدام تروریستی آمریکا را خواهد داد.

پیش از اظهارات امروز وزیر خارجه ترکیه، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور این کشور در واکنش به عملیات تروریستی سردار سلیمانی گفته بود: «کشتن فرمانده ارشد یک کشور، بی‌پاسخ نمی‌ماند.

وی افزود: «ترکیه با مداخله خارجی مخالف است و حمله اخیر آمریکا در بغداد را هم در همین چارچوب می‌بیند. من به روحانی و ترامپ گفتم از خود خویشتنداری نشان دهند. ترور سلیمانی ثبات و امنیت منطقه را تهدید می‌کند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها