يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۶۵۶۸۸
زمان انتشار: ۰۹:۲۸     ۱۷ دی ۱۳۹۸
وزیر امور خارجه ایران با بیان اینکه رئیس جمهور بی ادب و گستاخ آمریکا و وزیر خارجه بی ادب تر او با ترور سردار سلیمانی این بار قمار بزرگی کرده اند، تصریح کرد: آمریکا پاسخ خود را در زمان و مکان مناسب که حداکثر درد را احساس کند دریافت خواهد کرد.
به گزارش پایگاه 598، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (سه شنبه) در مجمع گفتگوی تهران طی اظهاراتی ضمن تسلیت شهادت سردار شهید و همرزمانش عنوان کرد: امروز در حالی در میان شما هستم که به واسطه جنایت و تروریسم دولتی رژیم جنایتکار ایالات متحده آمریکا یکی از بهترین دوستان شجاع، با تدبیر، خردورز و آرمان خواهم سپهبد شهید قاسم سلیمانی عزیز از دست داده ام و داده ایم. بزرگ مردی که عمری مجاهدت کرد تا همه ما در دنیایی بهتر و امن تر زندگی کنیم، امروز به دست شقی ترین آحاد بشر به ملکوت اعلی پیوسته است.

رئیس دستگاه دیپلماسی عنوان کرد: مردم ایران و تمام استقلال طلبان و استعمار ستیزان منطقه سوگوار این اقدام هستند.

وزیر خارجه گفت: آمریکا باب روش هایی را باز کرده که دیر یا زود گریبان خودش را از غرب تا شرق خواهد گرفت. پایان حضور شرورانه آمریکا در غرب آسیا آغاز شده است.

ظریف گفت: جای تعجب نیست که رئیس جمهور بی ادب و گستاخ آمریکا و وزیر خارجه بی ادب ترش با ارتکاب خطای راهبردی برخاسته از حماقت و تکبر بزرگ ترین فاتح نبرد بر علیه تروریسم و افراط گرایی و صلح سازترین ژنرال منطقه ما را ترور می کند. این بار قمار بزرگی کرده اند و بدانند وعده الهی تحقق پذیر است و حق پیروز است.

رئیس دستگاه دیپلماسی با اشاره به تشییع مردمی و بی سابقه ملت های ایران و عراق از پیکرهای شهید سلیمانی و همرزمانش از جمله ابومهندس گفت: اینها نشانگر خطاهای برداشت آمریکا و واشنگتن نسبت به ایران و آمریکاست. هزینه سیاست خارجی آمریکا در منطقه غرب آسیا در دوران رئیس جمهور فعلی آمریکا با افزایش یک تریلیون دلاری به هشت تریلیون دلار رسیده است. این جنایت از خون ها و جان های معصومی است که با این سوء محاسبات ریخته و از دست رفته است.

ظریف افزود: بسیاری از روسای جمهور آمریکا و این بار ترامپ برای اهداف کوته بینانه سیاست داخلی خود یک منطقه و حتی جهان را به خاک و خون کشیدند. متاسفانه امروز با بزرگ ترین دروغ تاریخی روبرو هستیم که آمریکا با این همه کشتار و خونریزی به دنبال خیر و صلاح جهانی و صلح و امنیت در منطقه و جهان است.

وی گفت: منطقه ما به دلیل تجاوزهای آمریکا و درگیری های چند سال اخیر دچار وضعیت جنگ بی پایان، افراط گری و خشونت شده است، به دلیل نگرش  آمریکا  ودنباله روان آن جنگ که به عنوان استثنا در روابط بین الملل شناخته شده امروز به عنوان قاعده و یک قاعده ناهنجار در منطقه ما شده است. این حلقه معیوبی است که باید توسط کنشگران منطقه و آنهایی که معتقد به صلح و آرامش هستند، شکسته شود.

ظریف بیان کرد: متاسفانه این اختلاف شناختی و سوء محاسبات منحصر به آمریکا نیست و برخی متحدان  وهمفکران منطقه ای آن نیز به دلیل وابستگی مطلق به بیگانگان و خرید مشروعیت و امنیت از خارج همین مسیر غلط و فاجعه بار را در پیش گرفته اند. مسیری که به شکاف ها و نبردهایی منجر شده که بیش از هر زمانی منطقه را در معرض خطر قرار می دهد.

وزیر خارجه اظهار داشت: این شکاف و نبردهای در جریان منطقه ای، فضای تنفس را برای نیروهای شر در خارج و داخل منطقه ایجاد کرده است. 

رئیس دستگاه دیپلماسی گفت: اختلالات و کمبودهایی که امروز در منطقه شاهدیم از قحطی گفتگوی میان منطقه ای تا فقدان تعاملات ساختاری و نهادینه شده همه نشانه های بارز از این واقعیت است که شرایط منطقه ما رو به بهبود نیست. 

وی گفت: به عنوان وزیر خارجه ایران عمیقا معتقدم اگرچه راه حل بحران های کنونی به ظاهر دور به نظر می رسد اما به واقع نزدیک و در دسترس است. برای اینکه این دور را نزدیک کنیم نیازمند تغییر پاردایمی هستیم که علاوه بر شجاعت یک تلاش دسته جمعی را نیاز دارد. پاردایمی که امروز بر منطقه ما تحمیل شده و دانسته و ندانسته توسط برخی در منطقه باز تولید می شود بر این اصل قرار گرفته که سلاح آمریکایی و جنگ امنیت می آفریند.

ظریف خاطرنشان کرد: به باور من آنچه در پهنای غرب آسیا، خلیج فارس و تنگه هرمز صلح پایدار ایجاد کند، ارتقای همبستگی درون منطقه ای و روابط مبتنی بر همکاری است. سنگ بنای هر حرکت معناداری در منطقه از فهم متقابل آغاز می شود و مفاهمه نیازمند گفتگو است. آنچه منطقه ما بیش از هر زمانی به آن نیازمند است گفتگوی فراگیر و جامع در درون منطقه است. این طرحی است که ایران سال ها در سازمان ملل به دنبال آن بوده است و طرحی که امروز به عنوان پویش صلح هرمز شناخته می شود. این ابتکار با در نظر گرفتن واقعیت های منطقه و باور بر اینکه معماری جدید به دور از زبان تهدید که میراث استعمار برای منطقه بوده است نه تنها ممکن بلکه ضرورت برای منطقه است.

وی ادامه داد: مسیری که آمریکا برای خود و منطقه در پیش گرفته است مسیر ناامنی، جنگ و خونریزی است.اما ایران به عنوان صدای واحدی که از قلب تک تک فرزندان این مرز و بوم کهن و پر غرور بر می خیزد نگاه صلح و آرامش با منطقه را پی می گیرد.

ظریف با بیان اینکه اخراج آمریکا از غرب آسیا آغاز شده، تصریح کرد: آمریکا پاسخ خود را در زمان و مکان مناسب که حداکثر درد را احساس کند دریافت خواهد کرد.

وزیر خارجه بیان کرد: می خواهم این پیام را به منطقه ارسال کنم که تهران همچنان لنگر صلح و امنیت و محور توسعه براساس همکاری بین کشورهای منطقه است. ایران راه حل گراست و کلیه کشورهای منطقه باید محور راه حل در پرونده های متعدد منطقه ای باشند. البته در این مسیر همراهی همه همسایگان و گام های روشن از سوی همگان ضروری است.

رئیس دستگاه دیپلماسی خاطرنشان کرد: امنیت با سنگ اندازی در حریم همسایه حاصل نمی شود. باور ما امنیت برای همه است. یک بار دیگر عرض می کنم آمریکا با ترور سردار شهید سرافراز قاسم سلیمانی پایان حضور نامشروع خود در غرب آسیا را رقم زده است و این ثمره خون این شهید بزرگوار هم اکنون آغاز شده و این نقطه مهمی در تاریخ منطقه و جهان است که ما کشورهای خلیج فارس و تنگه هرمز با پذیرش پاردایم هم افزایی منطقه ای که تنها خروج واقع بینانه از تسلسل کنونی است به سوی آینده ای شکوفا با چشم اندازی روشن برای نسل های آتی برویم و این بزرگ ترین آرزوی برادر شهیدم سردار سرافراز قاسم سلیمانی است.

به گزارش فارس، یوسف بن علوی وزیر خارجه عمان و حامد کرزی رئیس جمهور پیشین افغانستان به عنوان مهمان ویژه در این نشست حضور دارند.

در ابتدای این مراسم نیز سید کاظم سجادپور رئیس مرکز مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت خارجه در ابتدای این مراسم ضمن تسلیت شهادت سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی و همرزمانش به همراه حاضران فاتحه ای برای سردار شهید قرائت کرد.

وی گفت: این کنفرانس بیست و سومین کنفرانس خلیج فارس است، ولی با توجه به تحولات کنونی در منطقه نام آن را مجمع گفتگوی منطقه گذاشتیم. بحث و گفتگو درباره مسائل منطقه و یافتن راهکارها از جمله محورهای این نشست است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها