يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۶۵۶۹۵
زمان انتشار: ۱۱:۰۷     ۱۷ دی ۱۳۹۸
وزیر خارجه فرانسه امروز دوشنبه مدعی شد ایران باید از پاسخ دادن به آمریکا در واکنش به ترور فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خودداری کند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، «ژان ایو لودریان»، وزیر امور خارجه فرانسه ضمن حمایت از اقدام تروریستی آمریکا در ترور سردار «قاسم سلیمانی»، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بر ضروت توسل به دیپلماسی برای حل و فصل تنش‌ها با ایران تأکید کرد. 

وزیر خارجه فرانسه در ادعایی بی‌اساس و با نادیده گرفتن نقش سردار سلیمانی در شکست داعش ایشان را از جمله عوامل اصلی بی‌ثباتی در منطقه خوانده است. 

به نوشته خبرگزاری فرانسه، لودریان گفته که ایران نباید به اقدام آمریکا در ترور سردار سلیمانی واکنش نشان دهد. او گفته ایران باید از پاسخ دادن به اقدام آمریکا خودداری کرده و گفت‌وگوهای گسترده‌تر را آغاز کند. 

لودریان در بخش دیگری از سخنانش مدعی شد خطر بروز جنگی دیگر در خاورمیانه وجود دارد. او گفت: «هیچ‌کس جنگ نمی‌‌خواهد.»

وزیر خارجه فرانسه همچنین گفته است: «هنوز امکان توسل به دیپلماسی برای حل و فصل بحران با ایران وجود دارد.»

بامداد جمعه سیزدهم دی ماه (سوم ژانویه) ساعاتی پس از انتشار اخباری از انفجار و اصابت موشک به دو خودرو در نزدیکی فرودگاه بغداد، الحشد الشعبی عراق از شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی و «ابومهدی المهندس» معاون سازمان الحشد الشعبی عراق در حمله هوایی آمریکا خبر داد؛ خبری که ساعتی بعد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آن را تأیید کرد.

سپاه پاسداران در اطلاعیه‌ای که در این خصوص منتشر کرد، آورد: «سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی پس از عمری مجاهدت بامداد امروز در حمله بالگردهای آمریکایی به شهادت رسید».


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۲
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها