أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۶۵۶۹۹
زمان انتشار: ۱۱:۱۷     ۱۷ دی ۱۳۹۸
پیکر مطهر سردار دل‌ها سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی به زادگاهش بازگشت آمد تا برای همیشه بماند.
به گزارش پایگاه 598، پیکر مطهر سردار دل‌ها سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و سردار حسین پور‌جعفری پس از روزها چشم‌انتظاری به وطن بازگشتند.

سردار این بار آمده که بماند برای همیشه؛ می‌آید که به جای یک عمر نخوابیدن تا ابد در آغوشت وطن و در کنار یاران دیرین و همرزمان قدیم آرام بگیرد.

سردار ما به رفیقان شهیدش در لشکر ۴۱ ثارالله پیوست، در استان کرمان شش هزار و ۵۴۴ نفر شهید شده‌اند، ۱۱۵ خانواده دو شهید و ۱۸ خانواده سه شهید در کرمان وجود دارند و تعدادی از خانواده‌های نیز چهار شهید تقدیم انقلاب کرده‌اند تمام این خانواده‌ها به عشق حاج قاسم سلیمانی فرزندانشان را به جبهه می‌فرستادند، حاج قاسم وقتی که در کرمان بود به بسیاری از این خانواده‌ها به خصوص پدر و مادرهای مسن و تنها سر می‌زند و مشکلاتشان را مورد رسیدگی قرار می‌داد، حالا بسیاری از این پدر و مادرهای شهید بار دیگر در کرمان داغدار شده‌اند.


اکنون معاون اول رئیس جمهور، وزرای بهداشت و نفت، استانداران خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی در این مراسم حضور دارند و ‌هزاران نفر از مردم ولایتمدار و  انقلابی در حال حاضر برای تشییع پیکر شهید سپهبد قاسم سلیمانی حضور یافته‌اند.

آحاد مختلف مردم از شهرهای مختلف خود را به کرمان رسانده‌اند تا در این مراسم باشکوه ‌شرکت کنند و مردم بی‌صبرانه منتظر‌ند که پیکر پاک شهید سلیمانی را در آغوش بگیرند.

سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه در پاسخ به شعار «سلامی سلامی، انتقام انتقام» حاضران در مراسم وداع با پیکر سرداران مقاومت در کرمان: حرف آخر را اول می زنم. انتقام می‌گیریم؛ سخت، محکم، قاطع، پشیمان کننده و تمام کننده؛ آرام باشید

شهر کرمان پدر معنوی خود را امروز تشییع می‌کند، اشک‌ها بر زمین می‌ریزد دل‌ها می لرزد و حاج قاسم می‌رود.


پرچم خون خواهی در دستان مردم کرمان
حاج قاسم در کنار هم رزمانش به خانه ابدی اش می‌رود اما اندیشه‌ای که سردار سلیمانی در ذهن تک تک فرزندان استان کرمان ایجاد کرده موجب شده از هم اکنون بسیاری از جوانان لباس رزم بر تن کنند و پرچم قرمز خون خواهی سردار را در دست بگیرند.
 

 
همه کرمانی‌ها می‌دانند آرزوی حاج قاسم شهادت بود / ‏‬ مرد نیمه شب‌های گلزار شهدای کرمان
سردار سلیمانی در هر جمعی سخن می‌گفت اشک‌هایش را که در رثای هم رزمانش جاری می‌شد پنهان نمی‌کرد و آرزوی همیشگی حاج قاسم شهید شدن بود و حالا به آرزویش رسیده است. او نیمه شب‌ها ساعتها در میان قبور شهدای لشکرش قدم می‌زد و با خود نجوا می‌کرد و حالا میدان دارشان شده است.
امروز از فرودگاه کرمان تا میدان آزادی از میدان آزادی تا میدان مشتاق و از آنجا تا بام کرمان که به گلزار شهدا ختم می‌شود مملو از کرمانی هاست.

هزاران نفر از استان‌های مجاور به شهر کرمان آمده‌اند، تکایا، مساجد، مدارس و اقامتگاه‌های کرمان مملو از مهمانان سردار است و امروز مردم کرمان میزبانان کرامت حاج قاسم نیز هستند.
 

سرباز قاسم سلیمانی
حاج قاسم وصیت کرده است که در کنار شهید یوسف الهی که یکی همرزمان صمیمی وی بوده خاکسپاری شود.

طبق وصیتش بر روی سنگ قبر سردار دل‌ها فقط سه کلمه نوشته می‌شود. سرباز قاسم سلیمانی و این یعنی امتداد ساده زیستی و برای خدا گام برداشتن.
 
طنین میلیونی «مرگ بر آمریکا» در میدان آزادی کرمان ‌‌
جمعیت میلیونی شرکت کنندگان در مراسم تشییع پیکر مطهر سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی از نخستین ساعات صبح امروز در خیابان‌های کرمان دیده می‌شود.
مردم از سراسر کشور خود را به کرمان رسانده‌اند تا سردار دل‌ها را تا بهشت بدرقه کنند. طنین میلیونی «مرگ بر آمریکا» از کرمان در گوش جهان پیچیده است.


ورود پیکر سپهبد شهید سلیمانی به میدان آزادی کرمان
پیکر سپهبد شهید قاسم سلیمانی به محل برگزاری مراسم وداع با سرداران مقاومت در میدان آزادی کرمان وارد شد.

این مراسم با حضور معاون اول رئیس جمهوری حضور دارد.

قرار است فرمانده کل سپاه در مراسم وداع با پیکر سرداران مقاومت سخنرانی کند.

ورود جمعی از مسئولان عالی قوه قضاییه به استان کرمان به نمایندگی از رئیس قوه قضاییه
هیاتی از مسئولان عالی قوه قضاییه به همراه جمعی از روسای کل دادگستری های استان های همجوار به نمایندگی از سوی رئیس قوه قضاییه جهت شرکت در مراسم تشییع و تدفین سردار بزرگ اسلام شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی وارد استان کرمان شدند.
 
محل خاکسپاری شهید سپهبد سلیمانی در کرمان

تصویری از آرامگاه شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و سردار پورجعفری

بوسه سردار سلامی فرمانده کل سپاه بر تابوت شهدای مقاومت

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها