يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۶۵۷۵۴
زمان انتشار: ۰۰:۰۴     ۱۸ دی ۱۳۹۸
سخنگوی وزارت دفاع آلمان به شبکه «سی. اِن. اِن» گفت که ۳۵ نظامی این کشور از عراق به کویت و اردن منتقل شده و مابقی نیز در اربیل حضور خواهند داشت.
به گزارش پایگاه 598، وزارت دفاع آلمان از انتقال ۳۵ نظامی این کشور از عراق به کشور‌های اردن و کویت خبر داد.

«رایان براون» خبرنگار امنیت ملی شبکه «سی. اِن. اِن.» در صفحه توئیتر خود نوشت: «یک سخنگوی وزارت دفاع آلمان به سی. اِن. اِن گفت که ۳۵ نفر از نظامیان خود را از بغداد و پایگاه تاجی، به‌طور موقت به کویت و اردن منتقل کرده‌اند».

طبق گزارش سی. اِن. اِن به نقل از این سخنگوی وزارت دفاع آلمان، دیگر نظامیان این کشور در عراق، در شهر اربیل، مرکز منطقه کردستان عراق باقی می‌مانند و ماموریت‌های آموزشی خود را در آنجا انجام می‌دهند.

صبح امروز بود که دولت آلمان اعلام کرد تعدادی از نیرو‌های خود را که در عراق مستقر هستند از این کشور خارج می‌کند.

پارلمان عراق اخیرا با تصویب طرحی از دولت این کشور خواست به حضور نیرو‌های خارجی در عراق پایان دهد و شب گذشته، «عادل عبدالمهدی»، نخست‌وزیر دولت پیشبر امور عراق این مصوبه را ابلاغ کرد.

دیشب خبری هم در خصوص آغاز خروج نیرو‌های آمریکایی از عراق منتشر شد که با تکذیب «مارک اسپر»، وزیر دفاع آمریکا مواجه شد. با این حال، برخی منابع خبری می‌گویند که خبر مزبور احتمالا درست بوده و آمریکا نیز در فکر خروج نیروهایش از عراق است.

بامداد جمعه سیزدهم دی ماه (سوم ژانویه) نظامیان تروریست آمریکایی با استفاده از یک فروند پهپاد نقطه‌زن، سردار سلیمانی و «ابو مهدی المهندس» معاون سازمان الحشد الشعبی را به شهادت رساندند. در پی این خبر، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) مسئولیت ترور شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس را بر عهده گرفت و در بیانیه‌ای اذعان کرد که این ترور به دستور رئیس جمهور آمریکا صورت گرفته است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها