کد خبر: ۴۶۵۸۲۲
زمان انتشار: ۱۲:۳۸     ۱۸ دی ۱۳۹۸
سفارت اوکراین در تهران با رد هرگونه احتمال حمله تروریستی و موشکی، اعلام کرد که سقوط هواپیمای خطوط بین المللی اوکراین به دلیل از کار افتادن موتور بوده است.

به گزارش پایگاه 598، خبرگزاری اسپوتنیک امروز خبر داد که رئیس جمهوری اوکراین هم خواهان آن شده که از گمانه زنی در مورد سقوط این هواپیما پرهیز شود.

ولودومیر زلنسکی افزود که هواپیماهای ویژه ای برای انتقال اجساد قربانیان این حادثه آماده برای پرواز به تهران هستند و کی یف منتظر دریافت تائید از جانب طرف ایرانی است. وی پیش تر سفر خود به عمان را نیمه تمام گذاشته و در پیامی ضمن تسلیت به خانواده های جانباختگان حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی، خبر از حضور کنسول این کشور در محل وقوع حادثه داده بود.

اولکسی هونچاروک نخست وزیر اوکراین هم خبر داد که این کشور کارشناسانی را برای کمک در عملیات جست و جو به تهران اعزام می کند. به نوشته اسپوتنیک، ۲ مسافر و ۹ خدمه اوکراینی بودند.

تارنمای دیده بان فلایت رادار ۲۴ در توییتی خبر داده بود که هواپیمای اوکراینی ای که در حوالی پرند سقوط کرده از نوع ۸۰۰-۷۳۷ بود که در سال ۲۰۱۶ میلادی به صورت نو تحویل هواپیمایی بین المللی اوکراین شد. هواپیمایی اوکراینی هم خبر داده که این هواپیما را به صورت مستقیم از سازنده آن خریداری کرده بود.

قاسم بی نیاز رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی وزارت راه و شهرسازی در این ارتباط گفت: علت سقوط هواپیمای اوکراینی که صبح امروز تهران را به مقصد کی یف پایتخت اوکراین ترک و در نزدیکی شهر جدید پرند سقوط کرد، آتش سوزی در قسمت موتور هواپیما بود.

وی با رد هرگونه شایعه درخصوص اصابت موشک به بوئینگ ۷۳۷ شرکت هواپیمایی اوکراینی، گفت: در صورتی که این حادثه به دلیل اصابت موشک بود هواپیما در آسمان منفجر می‌شد اما آتش سوزی در قسمت موتور این هواپیما و تلاش ناموفق خلبان برای کنترل هواپیما منجر به سقوط و فوت تمام سرنشینان آن شد.

وی گفت: بوئینگ ٧٣٧ هواپیمایی اوکراین ۱۶۷ مسافر و ۹ خدمه پروازی داشت که  تمام سرنشینان آن جان باختتد.

شرکت بوئینگ در واکنش به سقوط یکی دیگر از هواپیماهای مسافربری خود خبر داد که در حال جمع آوری اطلاعات بیشتر از این حادثه است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها