أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۶۵۸۲۵
زمان انتشار: ۱۲:۴۹     ۱۸ دی ۱۳۹۸
«چاینا ارگ» از رسانه های برجسته چین در گزارش تحلیلی خاطر نشان کرد که ترور سردار سپهبد سلیمانی بحرانی برای آینده ریاست جمهوری دونالد ترامپ در آمریکاست و شاید او دیگر آینده رهبری خود را بر آمریکا شاهد نباشد.
به گزارش پایگاه 598، چاینا ارگ روز چهارشنبه آورده است ترامپ مدت هاست درگیر مساله استیضاح از سوی دمکرات هاست و حالا نمایندگان دموکرات بیشتر از هر زمان دیگری و با دلایل بیشتری به دنبال آن هستند که ثابت کنند او مشکلی برای آینده آمریکا است.

چاینا ارگ می نویسد کنگره آمریکا و مخالفان ترامپ از این پس روی این تمرکز خواهند کرد که رهبری ترامپ بر آمریکا باید به چالش کشیده شود.

این رسانه تصریح کرد ترامپ باید به کنگره پاسخگو باشد که چرا در مورد چنین موضوع مهمی با نمایندگان رایزنی نکرده و اطلاعات را با آنها در میان نگذاشته است.

بنا به این تحلیل، دموکرات ها رهبری ترامپ را زیر سوال می برند اینکه او با دستور ترور سلیمانی مسوول تهدید جان دیپلمات ها و نیروهای آمریکایی در منطقه است.

چاینا ارگ نوشت این پایان ماجرا نیست مردم آمریکا هم به ترور سردار سلیمانی اعتراض کردند اعتراضات در نزدیک به ۸۰ شهر آمریکا برگزار شده است آمریکایی ها دیگر نمی خواهند کشورشان وارد یک جنگ جدید شود و جان آمریکایی ها به این خاطر به خطر بیفتد.

این رسانه اضافه می کند در ماه های آینده شرایط  ممکن است به شکل دیگری رقم بخورد و اینکه واقعا باید دید از دیدگاه آمریکایی ها ترامپ می تواند یک رهبر مناسب برای این کشور باشد.

چاینا ارگ تاکید کرده است خروج امریکا از توافق هسته ای راه انزوا برای واشنگتن بود اما ترور سردار سلیمانی این کشور را به مراتب در عرصه جهانی منزوی تر کرد و کشورهای اروپایی نیز نگران این سیاست های دولت ترامپ هستند.

این رسانه افزود طبیعی است در این شرایط چین،  روسیه و اروپا نارضایتی شدید خود را از راهبردهای آمریکا که باعث افزایش تنش ها شده است اعلام کنند ندای مخالفت ها با آمریکا در روزهای آتی بیشتر خواهد شد و طبیعتا آمریکا بسوی انزوای بیشتر خواهد رفت.

این گزارش از قول «جین لیانگ شیانگ» از موسسه مطالعات بین المللی شانگهای آورده است که شاید ترامپ فکر می کرد با ترور و شهید کردن سردار سلیمانی می تواند قدرت ایران را محدود کند اما او دچار بد محاسبه ای شد حالا تهدیدها برای آمریکا در منطقه فزاینده است و شاید نهایت این مسیر خروج اجباری آمریکا از خاورمیانه باشد.

چاینا ارگ نوشت که آمریکا از این پس اگر بخواهد در منطقه بماند مجبور است هزینه های سنگینی متقبل شود و برای همین دیگر مهلتی برای حضور در دیگر نقاط دنیا نخواهند داشت و این یک روند انزوای جهانی برای واشنگتن خواهد بود.

این رسانه چینی در پایان آورده است که ترامپ شاید در این تصور بود که با ترور سردار سلیمانی قهرمان امریکا لقب خواهد گرفت اما در آینده ای نزدیک او با هجمه سنگینی از چالش ها روبرو خواهد شد و شاید اصلا سه سال آینده ریاست جمهوری خود را شاهد نباشد.

سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی مهندس از فرماندهان مقاومت پس از عمری مجاهدت بامداد جمعه ۱۳ دی‌ماه در حمله بالگردهای آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسید.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها