امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۴۶۵۹۲۴
زمان انتشار: ۱۶:۵۴     ۲۰ دی ۱۳۹۸
یادداشت/
سید محمد حسینی
ملت ایران این روزها در غم شهادت بزرگ مدافع حرم و قهرمان ملی و نماد امنیت ، غیرت و شرف خود داغدار است. داغی که جبرانی برایش نیست ."چو شیر مردان بمیرند جامه ها باید درید ، کی نشینیم تا دگر شیری چنین آید پدید " . بی شک شهادت لباسی است که زیبنده قامت استوار حاج قاسم بود هرچند که برای ما و ملت هایی که به او امید بسته بودند از دست دادنش تلخ و جانکاه است. آنچه دراین ستور می آید بهانه ای است برای تاملی عبرت آموز درجوانب این مصیبت گران با طرح این پرسش که چرا دشمن جرات کرد و چنین جسارتی مرتکب شد ؟ آنهم در زمانی که هیچ وقت تا به این اندازه مقتدر نبودیم. به نوشته روزنامه لس انجلس تایمز ترامپ از بین چند گزینه پیشنهادی مشاوران جنگ طلب خود ، گزینه ترور سردار سلیمانی را انتخاب کرد . گذشته از چرایی این تصمیم ، این جنایت بزرگ بدست نظامیان امریکایی و آن هم با پذیرش وقیحانه و آشکار مسوولیت آن توسط ترامپ صورت گرفت. بی شک انها از محبوبیت بی نظیر سردار سلیمانی در ایران و منطقه و عواقب اقدام خود باخبر بودند و همچنین می دانستند ترور مقام رسمی یک کشور به معنی اعلام جنگ به آن کشور است . در بین توجیهات برای ارتکاب این جنایت نکته ای آزار دهنده وجود دارد و آن اینکه حتما مشاوران امنیتی و نظامی ترامپ با استناد به شواهد و دلایلی به خیال خود به او درباره تبعات این اقدام اطمینان خاطر دادند و به او القا کردند که اکنون زمان مناسبی برای ضربه زدن به ایران است . این شواهد و دلایل چیست ؟ مگر چه اتفاقی برای ما افتاده که دشمن را به این خطا و طمع انداخته می تواند به سوی ما دست درازی کند .

با کمال احترام و از سر دلسوزی دو دلیل را برای این طمع ورزی و جسارت دشمن مطرح می کنم : در دلیل نخست به این نکته اجمالی بسنده می کنم که شاید در رفتار این سالهای دولتمردان ما و منازعات داخلی پیامی به دشمنان طمعکار و وقیح منتقل شده و آنها را به این تصور باطل کشانده که ایران عزیز ضعیف شده تا جایی که حاضر است از عزت و شرف مردم خود هم در قبال بسته های آبنباتی کوتاه آید . دلیل دوم تفرقه است که شاید بیش از هر عاملی موجب طمع و توطئه دشمنان خواهد شد . بی جهت نیست رهبر معظم انقلاب همواره بر حفظ و تقویت وحدت تاکید دارند که وحدت رمز پیروزی و موجب قطع و دفع طمع دشمنان است.

و کلام آخر اینکه دشمن اینک در ستیزی آشکار قهرمان ما را از ما گرفت. مالک اشتری که مطمئن از حضورش آسوده می خوابیدیم همو که به تعبیر امیر مومنان ( در وصف مالک ) در روزهای بیم نمی خوابید و در لحظات ترس از دشمن روی بر نمی تابید . با کمال غم و اندوه ما قربانی بزرگی دادیم که هیچ چیز و هیچ کس حتی تمام ارتش و سران امریکا نمی توانند معادلی برای انتقام و جبران این خسارت بزرگ باشند و چنانچه به این دو نکته عبرت آموز توجه نکنیم چه بسا مجبور شویم هزینه های مشابه و حتی بدتر از آن در آینده متحمل شویم .

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها